וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם המלך הפעיל את קסמיו

טריפל-דאבל של לברון (17 נק' ברביעי), העניק לקאבס 102:112 על המג'יק, ומשחק שישי בסדרה. הלילה: נאגטס - לייקרס (04:00, ESPN)

לא מעט פרשנים ביקרו את חזרתה של קליבלנד לטקטיקת ה"תנו את הכדור ללברון, וזוזו" של קליבלנד, בסדרת גמר המזרח נגד אורלנדו. מתחילת הסדרה הקאבס לא הזכירו את הקבוצה המאומנת שהשיגה את המאזן הטוב בליגה, זו שיש לה הגנה טובה ורוח קבוצתית. הלילה (בין חמישי לשישי) זה התחבר. קליבלנד חזרה מפיגור ברבע השלישי, השתמשה בכל הכלים שלה ונעזרה בעוד משחק בלתי נשכח של לברון ג'יימס, כדי לנצח 102:112 את המג'יק, ולצמק ל-3:2 בסדרה.

"כל הצוות שלנו היה נחוש, מו קלע סלים, גיבסון תרם מהספסל, וגם בן וואלאס עזר", החמיא ג'יימס לחבריו בסיום, אבל הם הראשונים שיגידו שאלמלא הוא, לא היה לקאבס סיכוי. לברון ג'יימס רשם טריפל-דאבל ענק של 37 נקודות (11 מ-24 מהשדה), 14 ריבאונדים ו-12 אסיסטים. ברבע הרביעי הוא השתלט לחלוטין על המשחק, אורלנדו לא מצאה פתרון ליכולת הפנומנלית שלו, והמלך רשם 17 נקודות ו-4 אסיסטים. לברון מסר, קלע, חדר, הוציא, ריכז, שלט בקצב ובסוף, כמובן, ניצח. "אנחנו חייבים לבוא עם אותה רוח ואותה גישה לאורלנדו, לנצח ולהביא את הסדרה לכאן", אמר ג'יימס בסיום. גם הוא יודע שהנסיעה לפלורידה היא הכל חוץ מחופשה, ובלילה שבין שבת לראשון (03:30, ערוץ 5) הוא יוצא למלחמה שמממנה הפרשים שלו עשויים שלא לחזור.

מהלך המשחק

קליבלנד נורתה מלוע של תותח ברבע הראשון, כשהידית העיקרית היא של מו וויליאמס (11 נקודות ברבע). האחוזים היו מעולים, ההגנה עבדה, אורלנדו אבדה, ו-12 הדקות הראשונות הסתיימו בתוצאה 18:35, כשמעל הפרקט ב-Q ארינה מרחפת תחושה של סוף ידוע מראש. "היו משחקים בסדרה שהם הובילו עלינו בסוף הרבע הראשון בהפרש גדול, אבל זה היה הכי גרוע שלנו", אמר סטן ואן גנדי ביושר, רגע לפני פתיחת הרבע השני. אבל אורלנדו לא באה לפרוס שטיח עבור אף אחד, וברבע השני היא הזכירה מדוע היא מובילה בסדרה והיתה רחוקה עד השלב הזה מרחק סל-עם-הבאזר מעלייה לגמר הגדול. המג'יק קלעו 37 ברבע השני ולא נעצרו גם כשואן גנדי ספג טכנית. בעזרת מהלכים גדולים של דוויט הווארד והידו טורקוגלו הם צימקו עד פיגור 56:55 במחצית.

הפסקת המחצית לא עצרה את האינטנסיביות של אורלנדו ברבע השלישי, והיא עלתה ליתרון 8 אחרי סל של הידו טורקוגלו, 9:40 דקות לסיום הרבע. הקאבס קיבלו את הפטיש בראש, התעוררו, וצימקו בעזרת נקודות של מו וויליאמס ואנדרסון ורז'או. שלשה של דניאל גיבסון הורידה אותם בסוף הרבע בפיגור 79:78. שלשות של וויליאמס וגיבסון העניקו לקאבס יתרון קטן בתחילת הרביעי, ומכאן לברון לקח את המושכות עד לסיום, כשהוא קולע 10 נקודות רצופות. 2:22 דקות לסיום לברון סחט מהווארד סל ועבירה שישית, והוציא את כוכב המג'יק מהמשחק. המלך דייק מהקו, היתרון צמח ל-9, והמג'יק הרימו ידיים.

בניגוד למשחק הקודם, המג'יק איבדו את הטאצ' מחוץ לקשת וקלעו 8 מ-25. אבל הבעיה הגדולה שלהם היתה דווקא בהגנה, וכל הרכב שניסה סטן ואן גנדי לא הצליח להוריד את האחוזים של קליבלנד (נהנתה מ-50% מהשדה, ו-9 מ-18 מעבר לקשת) ומנוע ממנה את שטף המשחק (21 אסיסטים לעומת 12 בלבד של אורלנדו).

לברון היה כמובן המצטיין עם 37 נקודות (11 מ-24 מהשדה, 15 מ-19 מהקו), 14 ריבאונדים ו-12 אסיסטים. מו וויליאמס קלע 24 (6 מ-9 לשלוש), זירונאס אילגאוסקאס תרם 16 נקודות ו-6 ריבאונדים, דניאל גיבסון קלע 11 מהספסל, כולל 3 מ-4 לשלוש.

הידו טורקוגלו הוליך את אורלנדו עם 29 נקודות (10 מ-18 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, דוויט הווארד רשם 24 נקודות ו-10 ריבאונדים, ראשארד לואיס תרם 15 (רק 4 מ-13 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, מיקאל פיטרוס קלע 13 מהספסל.

דוויט הווארד לבש חליפה לבנה במסיבת העיתונאים ונראה כחתן ביום חופתו, אבל ניכר על פניו שהוא מתוח ומצוברח, ולא רק בגלל ההפסד. הווארד יצא בעבירה שישית, ובדקות ההכרעה צפה בחבריו מהספסל. כדי לא להסתבך שוב עם הנהלת הליגה, הוא רמז במסיבת העיתונאים כי השיפוט לא לרוחו. "אני קולע הרבה מהקו, והמאמן שלהם אמר שהמטרה שלהם היא להעמיד אותי על הקו, אבל אני לא יכול להיות אגרסיבי על הפרקט כמו שאני רוצה, ואני צריך למצוא דרך להיות אגרסיבי ופיזי ולהישאר במשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully