וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: עוד צעד בדרך להיסטוריה

נדאל טיפס ל-1/8 הרולאן גארוס, לאחר שניצח את יואיט והוא רחוק 4 משחקים מזכייה חמישית ברצף. בנשים, שראפובה בשמינית

אחרי ששני הסיבובים הראשונים ברולאן גארוס חיממו אותנו היטב עם לא מעט דרמות ומותחנים בלתי צפויים, התחיל היום (שישי) העסק האמיתי, עם פתיחתו של הסיבוב השלישי בו נקבל כמה משחקים מרתקים של המדורגים הבכירים שיחרכו את החימר של פאריס במטרה להשיג את הכרטיס המיוחל לשמינית הגמר.

במרכז העניינים, כמו תמיד, עמד רפאל נדאל, שמנסה להפוך לטניסאי הראשון בהיסטוריה שזוכה ברולאן גארוס בפעם החמישית ברציפות. הקורבן התורן של השור ממאיורקה היה לייטון יואיט, האוסטרלי הוותיק, שהגיע לרבע הגמר בפאריס ב-2001 וב-2004, אבל מעולם לא חיבב את המשטח האדום. עצם ההגעה של יואיט לסיבוב השלישי היוותה סוג של הפתעה, אבל מול נדאל לא היה לאוסטרלי מה למכור. נדאל שייט בקלות לשמינית הגמר עם ניצחון בשלוש מערכות 1:6, 3:6, 1:6 תוך שעתיים ודקה.

נובאק דג'וקוביץ', שמשחקו בסיבוב השני מול סרגיי סטחובסקי האוקראיני הופסק בשל החשיכה, השלים במהירות את העבודה כשהמשחק חודש במצב של 3:6, 4:6 לזכותו. דג'וקוביץ' ניצח 1:6 במערכה השלישית, ועלה לסיבוב השלישי. משחק נוסף בסיבוב השני שנמשך החל מהמערכה החמישית היה הקרב הצמוד בין פיליפ קולשרייבר לחואן קרלוס פררו, בסיומו ניצח הגרמני בתוצאה 4:6, 6:2, 4:6, 7:6, 3:6.

מי שיפגוש את נדאל בשמינית הגמר הוא דווקא רובין סודרלינג (23 בטורניר) ולא בן ארצו של נדאל, דויד פרר (14 בטורניר), לאחר שהשבדי ניצח את הספרדי 7:6 (5), 5:7, 2:6, 6:7 (5). בקרב כל ספרדי אחר בסיבוב השלישי התעמתו פרננדו ורדסקו (8 בטורניר) וניקולס אלמגרו (31 בטורניר), וידו של הראשון הייתה על העליונה אחרי ניצחון לא קל 2:6, 6:7, 6:7. ורדסקו מחכה בשמינית הגמר לניקולאי דוידנקו (10 בטורניר), שניצח את סטניסלאס ואוינקה השוויצרי (17 בטורניר) 3:6, 6:4, 3:6, 2:6.

אנדי מארי (3 בטורניר) שעבד קשה במיוחד בסיבוב השני ולא נראה טוב על החימר, נהנה מפרישתו של הסרבי המוכשר ינקו טיפסרביץ', לאחר שתי מערכות. הבריטי הצעיר הוביל 0:2 במערכות, לאחר 6:7 (3), 3:6, אז טיפסרביץ' הודיע על פרישה. בשמינית הגמר יחכה למארי מרין סיליץ' (13 בטורניר), שאחרי הניצחון הקליל על דודי סלע, גבר על ראדק סטפאנק (18 בטורניר), 1:6, 6:7, (4), 3:6. הצרפתי הבכיר, ז'יל סימון (7 בטורניר), לא יכול היה לוויקטור האנסקו (30 בטורניר) הרומני, שגבר עליו בשלוש מערכות 4:6, 4:6, 2:6, ויפגוש בשמינית הגמר את פרננדו גונזאלס (12 בטורניר), שניצח את הצרפתי המפתיע ז'וסלין אואנה 5:7, 3:6, 5:7.

נשים: לוונוס וויליאמס נגמר הכוח

המדורגת ראשונה בעולם והמועמדת העיקרית לזכייה בטורניר, דינארה סאפינה, שלא נתקלה בקשיים עד כה, המשיכה להתחמם לקראת השלבים המכריעים במשחק שלה בסיבוב השלישי מול בת ארצה אנסטסיה פבליוצ'נקובה (27 בטורניר) עם ניצחון 2:6, 0:6.

במשחק שפתח את היום באצטדיון פיליפ שאטרייה נאבקו אוורין רזאי המקומית והפורטוגלית המוכשרת מישל לארשר דה בריטו בת ה-16 על הזכות לפגוש את סאפינה בשמינית הגמר, והיתה זו רזאי שניצחה 6:7, 2:6 ועלתה למפגש מול המדורגת 1 בעולם.

ונוס וויליאמס (3 בטורניר), שיצאה בשן ועין משני משחקיה הראשונים, ניסתה לקחת דוגמה מאחותה סרינה ולהעביר הילוך מול ההונגרייה אגנס שבאי (29 בטורניר). במקום זאת הצופים ראו הצגה מרשימה של ההונגריה במערכה הראשונה, כששבאי שוברת את וויליאמס בכל ניסיונות ההגשה שלה ומנצחת 0:6. רק במשחקון השני של המערכה השנייה עלתה ונוס על לוח התוצאות, כשהיא מצליחה בקושי להדוף את ההתקפות מצד שבאי. ההונגריה הנאווה שמרה על הגשתה ובעזרת חבטות גב יד אדירות הצליחה להקשות על וויליאמס, שנראתה אובדת עצות. האמריקאית אספה כוחות והצליחה לשבור את יריבתה במשחקון השביעי של המערכה השנייה, אך שבאי שברה חזרה והמשיכה ל-4:6 במערכה. שבאי תתעמת בשמינית הגמר עם דומיניקה סיבולקובה הסלובקית (20 בטורניר) שניצחה 4:6, 2:6 את הארגנטינאית ג'יזלה דולקו.

האלופה המכהנת, אנה איבנוביץ' (8 בטורניר), פגשה לדו קרב מסקרן את הצ'כית איבטה בנסובה (32 בטורניר), אבל הפכה אותו למופע חד צדדי עם 0:6, 2:6. איבנוביץ' שברה את כל הגשותיה של בנסובה במערכה הראשונה ושייטה ל-0:6, כשהיא נעזרת ביתרונה הפיזי על פני יריבתה, והמשיכה באותו קצב במערכה השנייה עד לניצחון 2:6. איבנוביץ' מחכה בשמינית הגמר למנצחת במשחק המסקרן בין ויקטוריה אזרנקה (9 בטורניר) לספרדיה קרלה סוארז נבארו (22 בטורניר). המשחק בין הבלארוסית לספרדייה הופסק במצב של 1:1 במערכות (5:7, 7:5,) בעקבות החשיכה והוא יחודש יום לאחר מכן.

מריה שראפובה המתקמבקת המשיכה את החזרה המוצלחת שלה. הרוסייה היפה הזיעה הרבה, צעקה ונגחה לא מעט ועבדה קשה מאוד, אך בסופו של דבר היא בשמינית הגמר. שראפובה נקלעה לפיגור מול הקזאחית ירוסלבה שבדובה שניצחה את המערכה הראשונה 1:6, אבל היא ניצחה את שתי המערכות הבאות 3:6, 4:6. בשמינית הגמר היא תפגוש את הסינית נה לי (25 בטורניר), שניצחה את אולגה גובורצובה הבלארוסית 5:7, 1:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully