וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברצלונה יכולה לגרום לך להיראות מטופש"

ריאן גיגס ומנצ'סטר יונייטד עדיין מתקשים להבין איך פספסו תואר נוסף. גם פרגוסון הודה: "הפסדנו לקבוצה טובה יותר". אינייסטה חרץ גורלות: "אנחנו הטובים ביותר". פויול: "עשינו עונה היסטורית"

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: גדי וינסטוק

הכדורגל של ברצלונה, שהלהיב וריתק אותנו במשך כל העונה, הביא אותה הערב (רביעי) לזכייה בליגת האלופות לאחר ניצחון 0:2 ברומא על מנצ'סטר יונייטד. עוד מוקדם לומר האם זו הקבוצה הטובה בכל הזמנים, אבל הבלאוגרנה רשמו סוף מדהים לעונה בלתי נשכחת. זכייה שלישית בגביע האלופות וטרבל ראשון בהיסטוריה של קבוצה ספרדית.

פפ גווארדיולה הפך לאדם השישי שזוכה בליגת האלופות כשחקן וכמאמן. "שתי הזכיות מיוחדות. הייתי שחקן צעיר וזו הייתה זכייה ראשונה עבור המועדון. כעת, הזכייה בטרבל מדהימה", אמר גווארדיולה. "לא ציפיתי לפתיחה של יונייטד", התייחס גווארדיולה לשליטה של השדים בדקות הראשונות. "מנצ'סטר לחצו אותנו ויצרו לנו בעיות, אבל השער של אטו היה נפלא עבורנו. לאחר מכן, החזקנו בכדור, חיפשנו ומצאנו את השער השני". לקראת העונה הבאה אמר המאמן: "עכשיו הזמן לנוח. אף קבוצה לא הצליחה לזכות פעמיים ברציפות בליגת האלופות כי זה קשה וכולם ירצו לנצח אותנו".

"כשאתה מחזיק בכדור, תוקף ומעז יש לך יותר סיכוי לנצח. לא היינו פחדנים בשום שלב של המשחק. אין דרך אחרת, אין דבר מסוכן יותר מלא לקחת סיכונים. בלי הכדור אנחנו קבוצה איומה, לכן אנחנו צריכים את הכדור. עבדנו שעות ארוכות במשך העונה ושימחנו הרבה אנשים. זה השכר שלנו". המאמן התייחס לשאלה הבלתי נמנעת: "אנחנו לא הקבוצה הטובה בהיסטוריה, אבל נתנו את העונה הטובה בהיסטוריה וזכינו בשלושת התארים", אמר גווארדיולה, שביקש להקדיש את התואר לפאולו מאלדיני. כזכור, מאלדיני שמע שריקות בוז מכמה מאוהדי מילאן, בהקפת הפרידה שלו בסן סירו, וגווארדיולה לא עבר על זה בשתיקה. "אני מקדיש את הגביע למאלדיני, הוא לא צריך לדאוג בקשר לזה, כי כל אירופה מעריצה אותו".

כל שחקני ברצלונה היו באקסטזה בסיום, וחלוץ הקבוצה, תיירי הנרי אמר בתוך כל החגיגות: "חיכיתי כל כך הרבה זמן לזכות בתואר הזה. חמש הדקות האחרונות של המשחק היו הארוכות בחיי. אתה אף פעם לא יודע מה הולך לקרות. שיחקנו מול הקבוצה הטובה ביותר בעולם". הנרי לא נרגע והמשיך: "זה מדהים. כל השנה שיחקנו באותה דרך, רצינו לשחק כדורגל. אני לא חושב שהתחלנו טוב את המשחק. היינו צריכים לשחק טוב יותר, אבל אז התחלנו להעביר את הכדור כמו שאנחנו יודעים". עבור הצרפתי, מדובר ביום מיוחד עוד יותר: "זה גם היום הולדת של בתי, ככה שזאת חגיגה כפולה".

"אנחנו הטובים ביותר. אין מילים להסביר את זה. זה היה סיום מושלם לעונה ספקטקולרית. הם היו טובים יותר לשש או שבע דקות, אבל לאחר מכן השתלטנו על המשחק. מושלם", צעק אינייסטה. הקפטן, קרלס פויול הוסיף: "זה היה התואר האחרון שנלחמנו עליו וזוהי עונה היסטורית. שלטנו במשחק לאחר השער בדקה העשירית".

גם כובש השער, סמואל אטו, ששבר בצורת ארוכה, התקשה למצוא מילים מרוב התרגשות: "השער הגיע ברגע החשוב ביותר. יש רגעים כאלה בחיים, אבל הכל בעזרת האל. לא ידעתי איך לחגוג את השער. אני מאושר כי אנחנו ראויים לזכייה".

"זה היה מיוחד כי שיחקנו מצוין והניצחון הגיע לנו", אמר הבלם ז'ראר פיקה שניצח את קבוצתו לשעבר. "ברצלונה הייתה הקבוצה שלי מילדות וזה הופך את הזכייה ליותר מיוחדת. אני מצטער בשביל היונייטד, שם יש לי הרבה חברים. ידעתי שיש לנו קבוצה מצוינת והשלמנו עונה חלומית".

"הפסדנו לקבוצה טובה יותר"

מנצ'סטר יונייטד רצתה מאוד להיות הקבוצה הראשונה בהיסטוריה שזוכה פעמיים ברציפות בליגת האלופות, אבל ירדה עם הפסד ראשון בתולדותיה בגמר אירופי. המנג'ר אכס פרגוסון, שגם עבורו היה זה הפסד ראשון בגמר אירופי, הודה כי הקבוצה הטובה יותר זכתה בתואר: "השער הראשון הרג אותנו. הם כבשו בהתקפה הראשונה שלהם במשחק וזו הייתה פתיחה רעה למשחק עבורנו", טען פרגוסון המאוכזב. "הייתה לנו פתיחה מבריקה, עם הרבה ביטחון, אבל אחרי השער היינו עצבניים. הם החזיקו בכדור לאורך כל הלילה, ואנחנו לא נגענו בו מספיק".

"היו לנו חצאי הזדמנויות במחצית השנייה ואולי היינו צריכים לעשות יותר, אבל בכנות, הפסדנו לקבוצה טובה יותר. לא היינו במיטבנו ואחרי השער הראשון זה היה קשה. הכנסתי את קרלוס טבס ולקחתי הימור עם שני שחקנים במרכז. הם הגנו מצוין ולא הצלחנו לפרוץ את הרביעייה האחורית שלהם". פרגוסון סיכם: "זה החלק היפה במשחק. אנחנו עדיין קבוצה טובה ויכולים לצעוד קדימה".

"צריך לתת את הקרדיט לברצלונה, הם שיחקו טוב. אנחנו מאוכזבים מההפסד, אבל כשברצלונה משחקת ככה, אתה צריך להיות במיטבך והיום לא סיפקנו את זה. אין אף אחד שיכול להגיד ששיחקנו טוב כיחידים או כקבוצה", אמר ריו פרדיננד.

הבלם הוותיק התייחס לשערים שספגה הקבוצה: "אלה היו שני שערים רכים. חבל שלא שיחקנו טוב, אבל עדיין יצרנו חמישה שישה מצבים מצוינים. היום הזה לא נועד עבורנו, וברכות לברצלונה. אין תירוצים, הם היו הקבוצה הטובה יותר, כבשו שערים בדקות קריטיות והיו ראויים לניצחון".

ריאן גיגס: "אנחנו מאוכזבים מהתוצאה ומההופעה שלנו. לא הופענו למשחק, הם הופיעו ושיחקו כדורגל גדול. אנחנו לא שיחקנו את הכדורגל שאנחנו מסוגלים לשחק וזה מאכזב. ברצלונה ראויה לניצחון. התחלנו מצוין וזו הייתה התוכנית. רצינו ללחוץ אותם וליצור מצבים. למעשה, היו לנו יותר מצבים מלברצלונה.

"ברצלונה יכולה לגרום לך להיראות מטופש כי הם מחזיקים נפלא בכדור. רדפנו אחריהם וזה פגע לנו במשחק. אין לנו זכות לזכות בכל תואר, אלא צריך להרוויח את זה. נחזור גדולים יותר וטובים יותר. בתקווה שזה יקרה כבר בשנה הבאה".

כריסטיאנו רונאלדו: "ברצלונה שיחקה טוב יותר ותמיד לא נעים להפסיד בגמר. שיחקנו רק 10 דקות ואז איבדנו את עצמנו. הטקטיקה הייתה רעה, אנחנו לא היינו טובים והכל השתבש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully