וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טפירו: "זו ההחלטה הקשה בחיי"

27.5.2009 / 17:10

רכז בני השרון כינס מסיבת עיתונאים בה הכריז רשמית על סיום דרכו בנבחרת: "לכל דבר יש סוף". צביקה שרף: "הדברים שעשה חקוקים אצלי לעד"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

התקופה היפה של מאיר טפירו בנבחרת ישראל הגיעה היום (רביעי) לסיומה הסופי והרשמי. בשעה 17:00 כינס הרכז הנהדר מסיבת עיתונאים בנוכחות מאמן הנבחרת, צביקה שרף, ויו"ר איגוד הכדורסל, שי שני, בה הודיע על החלטתו. טפירו, 34, שיחק בשורות הנבחרת הבוגרת משנת 1999, וכעת צביקה שרף ייאלץ להתחיל לבנות על מנהיג אחר לקראת אליפות אירופה המתקרבת.

"הזמן המתאים לפרוש"

הקפטן הנרגש קרא מדף שהכין מבעוד מועד, ובישר על החלטתו: "ביקשתי מכולכם להגיע כדי להודיע על פרישה מנבחרת ישראל. קיבלתי הרבה החלטות במהלך הקריירה וזו הקשה מכולן. נתתי את גופי ונשמתי במהלך הקריירה. מצד אחד עמדה האהבה לנבחרת ולסמל, ומנגד ההבנה שלכל דבר יש סוף".

טפירו המשיך: "אם בקיץ שעבר לא היינו מצליחים לעלות לאליפות אירופה, לא הייתי פורש. כשהשלמנו את המשימה אז הבנתי שזה הזמן לפנות לאחרים את הבמה. יש גארדים צעירים שיכולים לקחת את המושכות ולהוביל את הנבחרת. אני רוצה להכין את עצמי בצורה טובה לעונה הבאה. הגעתי למסקנה שזה הזמן המתאים לפרוש. אני רוצה להודות למשפחתי, למנהל הנבחרת מומו לוצקי ולצביקה שרף, שמייצג בעיניי את כל הטוב של הכדורסל הישראלי".

טפירו, אחד השחקנים הגדולים של הכדורסל הישראלי, החל את קריירת הבוגרים שלו במכבי קרית מוצקין, ועבר במהלכה בהפועל תל אביב, הפועל אילת, מ.כ. חיפה, נאנסי הצרפתית (לה עזר לזכות באליפות צרפת ב-2005) והפועל ירושלים. בשורות האדומים מהבירה ידע טפירו כמה מעונותיו היפות ביותר, כשבמהלכן הוביל את המועדון לזכיה בגביע המדינה בשנת 2007. היה זה התואר המקומי הראשון של טפירו בקריירה, ואחרי שש עונות בשורות ירושלים שב הרכז לבני השרון, בה שיחק בעונת 2004, ובה משחק גם בשתי העונות האחרונות.

בשורות הנבחרת היה נחשב תחילה למחליף של גארדים גדולים יותר כגון עודד קטש ודורון שפר, אך לאחר מכן תפס באופן הדרגתי את עמדת הרכז הפותח, והיה אחד השחקנים המשמעותיים והחשובים בנבחרתם של מולי קצורין, ולאחר מכן בזו של צביקה שרף. כזכור, שימש טפירו כקפטן של הנבחרת מאז פרישתו של גור שלף בשנת 2005, וכעת יצטרך שרף למצוא קפטן חדש. אם טל בורשטיין יהיה בסגל הסופי לאליפות הוא יקבל את הסרט ואם ללא, צפוי לקבל את הכבוד עידו קוז'יקרו.

שרף: "מאיר הוא נבחרת ישראל"

גם המאמן צביקה שרף לא הסתיר את התרגשותו במסיבת העיתונאים: "למרות שאני מודע להחלטה הזו כבר מספר ימים, לי זהו רגע מאוד קשה. למאיר היו הרבה רגעים בלתי נשכחים בנבחרת, ושתי התמונות הראשונות שחקוקות בזכרוני הן קודם כל במגרש רוממה בחיפה, כשמאיר קולע בצורה מטורפת באליפות בתי הספר עם כיפה על הראש, ובפעם השנייה כשקלע מקו העונשין מול הר געש לוהט ביוון במדי הפועל תל אביב. אבל מעל הכל, מאיר הוא נבחרת ישראל".

שרף נזכר בפעם הקודמת בה ביקש טפירו לפרוש: "לפני ארבע שנים מאיר רצה לפרוש, ואני שכנעתי אותו להמשיך. אני חושב שכולנו שמחים על ההחלטה שעשה אז. הוא עשה דברים שכל אחד צריך להעריך, וזה חקוק בראשי לעד. בארבע השנים הללו מאיר הפך לבורג המרכזי בנבחרת, גם כשזה בא על חשבון העונה האישית שלו. דיברנו בטלפון כמה פעמים לאחרונה, ובאחת מהן הוא נחנק מדמעות. הבנתי שהפעם זה סופי. זו החלטה קשה עבורו, וכולנו צריכים לתת לו את ההרגשה הכי טובה".

"זה הזמן עבור השחקנים הצעירים לקחת על עצמם יותר ולנסות להיכנס לנעליים גדולות מאוד", אמר שרף וכיוון לעבר דור העתיד של הרכזים הישראליים. "כדאי להם להרים טלפון למאיר ולקבל ממנו כמה טיפים. מאיר בשבילי הוא 'מר פיק אנד רול', ואין מישהו אחר שהייתי מפקיד בידיו את הכדור האחרון. הוא יחסר לי מאוד, אך זו דרכו של עולם. הוא, לעומת אחרים, עושה זאת משיקולים ראויים, ואין אדם אשר מעריך אותו יותר ממני. אני בטוח שנדע לתת לו את הכבוד במשחק פרישה".

שי שני ביקש גם הוא להודות לטפירו: "מאיר ימשיך להיות כאן בן בית, ואנו שומרים לעצמנו את הזכות להשתמש בשירותיו גם בעתיד. זה הזמן להודות לו על תרומתו לנבחרת בעבר, ועל מה שיעשה עבורנו גם בעתיד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הקלעי התשיעי בכל הזמנים

את הופעת הבכורה שלו במדי הנבחרת הבוגרת ערך טפירו ב-24/2/1996, במשחק ידידות של ישראל נגד גרוזיה. הרכז סיים את אותו משחק (71:103) עם 4 נקודות, ובאופן הדרגתי קנה את מקומו בתוך מצבת הגארדים המפוארת של הנבחרת באותם שנים. אליפות אירופה הראשונה של טפירו היתה אי שם ב-1999 בצרפת, אך רק ב-2001 בטורקיה קיבל טפירו מעמד של שחקן מפתח בנבחרת, וסיים אותה עם 13 נקודות ב-58 אחוזים מהשדה.

הישג השיא של הרכז בשורות הנבחרת היה באליפות אירופה 2003 בשבדיה, אז היה השחקן המרכזי והמנהיג של נבחרתו של מולי קצורין, שהגיעה עד המקום השביעי באירופה. לאחר מכן הוחלף קצורין בצביקה שרף, ועל אף שלו ולטפירו היו מספר חילוקי דיעות לאורך השנים, ידעו השניים הערכה הדדית גדולה, ועם הפרישה של גור שלף מהנבחרת בשנת 2005 אף קיבל טפירו את סרט הקפטן.

שיא הקריירה של הרכז, לפחות מבחינת נקודות, היה במוקדמות אליפות אירופה האחרונה, במשחק קריטי מול נבחרת אנגליה, אז התעלה טפירו בדרך ל-27 נקודות גדולות כדי לעזור לנבחרת להעפיל לאליפות. בסך הכל שיחק הרכז 121 פעמים במדי הנבחרת, בהן קלע 1098 נקודות, כאשר רק שמונה שחקנים קלעו יותר ממנו במדי הכחול-לבן.

הנתונים נאספו בעזרת אתר ספסל.
עדכון ראשון: 13:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully