וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, תנו להם אופניים

כ-200 אסירים ו-124 שוטרים ירכיבו בחודש הבא את גרסת בתי הכלא של מירוץ הטור דה פראנס. ובינינו, מי יכול לברוח עם אופניים?

האוויר החופשי, הנוף הירוק, מזג האוויר הדינמי, החופש. כל אלה הם דברים שבימים כתיקונם, אסירים יכולים רק לחלום עליהם. כל אלה הם דברים שבחודש הבא, אסירים בצרפת יוכלו לחוות באופן מלא, חד פעמי וייחודי, במסגרת ה"טור דה פראנס - גרסת האסירים".

ב-4 ביוני ייערך מירוץ מיוחד של כ-200 אסירים, לאורך 2,300 קילמוטרים מסביב צרפת. קו הסיום יהיה בפריז, כמו זה של הטור דה פראנס המקורי, אלא שבניגוד לתחרות האופניים המפורסמת בעולם, כאן יהיו מספר שינויים הכרחיים.

הראשון שבהם, למשל, הוא שלמירוץ הזה לא יהיה ניקוד, וספק אם אפילו יהיה לו מנצח. המטרה העיקרית של מארגני האירוע הקצת משונה הזה היא ללמד את האסירים ערכים שבדרך כלל קשה להעביר להם במתחם הכלא. "אנחנו רוצים לעזור להכניס חזרה את האנשים הללו לחברה דרך מוסר, עבודת צוות והערכה עצמית", סיפרה סילבי מריון, מנהלת אחד מבתי הכלא, "להראות להם שדרך אימונים, אתה יכול להגיע למטרה אותה הצבת ולהתחיל חיים חדשים".

המירוץ צפוי לעבור ב-17 ערים, בכולם בתי כלא. האסירים עצמם צפויים לישון במהלך האירוע בבתי מלון, אם כי הם יהיו מלווים ב-124 שומרים - וייאסר עליהם לבצע ספרינטים. בכלל, המירוץ כולו מתוכנן להיות מאוגד. "זה סוג של בריחה עבורנו, הזדמנות לברוח מהמציאות היום-יומית שלנו", סיפר דניאל, אסיר בן 48 מנאנט, "אם נתנהג היטב, אולי ישחררו אותנו קודם לכן על תנאי". מצד שני, מדובר בטור דה פראנס. אל תתפלאו אם חלקם ייכנסו חזרה לכלא ל-15 שנים נוספות, על שימוש בסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully