וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלפיד האולימפי ממינכן 1972 הגיע לישראל

אלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, תרם את הלפיד השמיני למוזיאון החוויה האולימפית. צבי ורשביאק: "נכס חשוב ויקר מבחינה רגשית"

אלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, שתרם את אוצר שבעת הלפידים האולימפיים שבאוספו למוזיאון החוויה האולימפית הישראלית שיפתח בחודש הבא, הוסיף היום (ראשון), את הלפיד השמיני. הלפידים האולימפיים שתרם גלעדי עד היום, הם אלה של בייג'ין, אתונה, סידני, אטלנטה, מינכן, וכן משחקי החורף של מגנו, טורינו וסולט לייק סיטי.

הלפידים האולימפיים, כמו פריטי אספנות אחרים, עולים מפעם לפעם למכירה כמכרז. בחורף נכשל גלעדי במכרז על הלפיד של מינכן 1972, אך הצליח בשבוע שעבר, והיום העניק אותו במתנה לצבי ורשביאיק יו"ר הועד האולימפי בישראל, במסגרת האסיפה הכללית השנתית של הוועד האולימפי בישראל שהתקיימה היום.

אלכס גלעדי דיווח על כך לאילנה רומנו, אלמנתו של יוסף רומנו שנרצח במינכן, והביע תקווה שהצבת הלפיד במוזיאון החוויה האולימפית תיעשה בנוכחות נציגי המשפחות השכולות.

הלפיד האולימפי של מינכן הוצת לראשונה באולימפיה ב- 28.7.72 ונישא לאורך 5,539 ק"מ ב- 29 יום על ידי 5,976 רצים עד שהגיע למינכן. גלעדי אמר: "הלפידים האולימפיים הם מוצגים היסטוריים המעניקים למוזיאון החוויה האולימפית מימד של אמינות ועומק. אמשיך לפעול כדי להעשיר את האוסף".

יו"ר הוועד האולימפי בישראל צבי ורשביאק הודה לאלכס גלעדי ואמר: "קיבלנו מאלכס גלעדי נכס חשוב ויקר מבחינה רגשית, לפיד המשחקים האולימפיים במינכן 1972, שהדליק את האבוקה במינכן, שם נרצחו 11 ספורטאים ומאמנים. בטקס שהתקיים במינכן לאחר הרצח הנפשע הודיעו ראשי הוועד האולימפי בישראל שנמשיך להשתתף במשחקים. הלפיד הזה שנמסר לנו היום על ידי גלעדי, מסמן עבורנו את חשיבות ההמשכיות והשמירה על הרוח האולימפית. בכך הסברנו לעולם כולו שלמרות אויבינו נמשיך להופיע בכל אירועי הספורט כמו בכל תחומי החיים האחרים. הלפיד יוצב בחוויה האולימפית בטבעת הישראלית וכל מבקר בה יוכל לראותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully