וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: דודי סלע עלה לסיבוב השני

לראשונה בחייו עלה הישראלי לסיבוב השני ברולאן גארוס לאחר 4:6, 3:6, 6:4, 3:6 על ליסנאר. יואיט הדיח את קרלוביץ', איבנוביץ' טיילה

חגיגת הטניס השנתית בפאריס יצאה היום (ראשון) לדרך עם פתיחת הרולאן גארוס, שירתק למשך שבועיים את עולם הספורט למגרשי החימר המפורסמים של עיר האורות. אחרי שהניצחון הגדול של רוג'ר פדרר על רפאל נדאל במדריד פתח לכולנו את התיאבון לטורניר בלתי נשכח, יחד עם תמונת הסיכויים הפתוחה לחלוטין בטורניר הנשים, נראה שבהחלט יש למה לצפות.

דודי סלע, הנציג הישראלי הבודד בטורניר היחידים בעקבות פציעתה של שחר פאר, עלה למשחקו בסיבוב הראשון מול ז'אן רנה ליסנאר ממונאקו והצליח לחלוף על פני המדורג 221 בעולם עם ניצחון 4:6, 3:6, 6:4, 3:6 סלע רשם בכך הופעה ראשונה בקריירה בסיבוב השני של הרולאן גארוס, וזאת אחרי הישג השיא שלו באליפות אוסטרליה האחרונה בה העפיל עד לסיבוב השלישי. סלע יפגוש בסיבוב הבא את הקרואטי המוכשר מרין סיליץ' (13 בטורניר), שגבר 0:6, 4:6, 3:6 על יאן היינריך הצ'כי.

ליסנאר פתח היטב ועלה ל-0:1, אבל סלע הוכיח ריכוז ונחישות ושבר במשחקון השלישי בדרך ל-1:3. סלע שמר על ההגשה לאורך המערכה, וניצח בה 4:6. סלע המשיך ביכולת הטובה, שבר במשחקון הראשון ובמשחקון השלישי של המערכה השנייה ועלה ל-0:3. ליסנאר לא הרים ידיים, שבר את סלע במשחקון השמיני וצימק ל-5:3, אבל הישראלי לא נלחץ וסגר את המערכה השנייה עם 3:6.

דווקא במערכה השלישית איבד סלע את המומנטום, נשבר במצב של 4:4 והפסיד את המערכה כולה 6:4. ליסנאר שבר גם את משחקון ההגשה הראשון של הישראלי במערכה הרביעית, אך סלע התאושש וחזר למשחק. שתי שבירות העלו אותו ל-3:5 והישראלי סיים בסטייל עם משחקו הגשה על האפס והיסטוריה - ניצחון ראשון ברולאן גארוס.

אגב ישראלים, אנדי רם ויוני ארליך עשויים להתעמת ברבע גמר טורניר הזוגות, אם ינצחו ביחד עם שותפיהם שלושה ניצחונות. רם משחק כמובן עם מקס מירני, בעוד ארליך משתף פעולה בצרפת עם רואן בופנה ההודי.

גברים: האתגר של מארי

כבר בפתיחה סיפק לנו החימר הפריסאי מותחן מעניין בדמות המפגש בין לייטון יואיט לאיבו קרלוביץ'. הקרואטי הענק (28 בעולם) ניצח בשתי המערכות הראשונות 6:7, 6:7, אבל האוסטרלי (50 בעולם) התאושש בצורה מרשימה וחזר מפיגור עם ניצחון בשלוש המערכות האחרונות 6:7, 4:6, 3:6.

במוקד משחקי היום הראשון עמד אנדי מארי, שהגיע לפאריס שבועיים אחרי שטיפס למקום השלישי בעולם ואחרי שהפגין שיפור גדול ביכולתו על החימר השנה. הסקוטי המוכשר יודע שלמרות המומנטום החיובי בו הוא נמצא המשטח האדום הוא עדיין החלש ביותר שלו, אבל היום הוא התעלם מהשאיפות של חואן איגנסיו צ'לה, שכבר הגיע בעבר לרבע גמר הטורניר בבירת צרפת, והביס אותו 2:6, 2:6, 1:6.

הצרפתי הבכיר, ז'יל סימון (7 בטורניר), החל את דרכו מול האמריקאי ווין אודסניק והתגבר עליו רק בחמש מערכות עוד לפני שהאלוף הנצחי רפאל נדאל ייכנס לעניינים, הצליחו שלושה ספרדים אחרים לדלג לסיבוב השני - פרננדו ורדסקו (מדורג 8) עשה את זה בקלות עם 2:6, 1:6, 4:6 על פלורן סרה הצרפתי, ניקולס אלמגרו (מדורג 31) טייל עם 4:6, 1:6, 3:6 על אוגוסטין קאלרי מארגנטינה ודויד פרר (מדורג 14) ניצח את פדריקו גיל הפורטוגלי 2:6, 4:6, 4:6.

משחקים נוספים:

מרין צ'יליץ' (13) - יאן היינריך 0:6, 4:6, 3:6
מאראט סאפין (20) - אלכסנדר סידורנקו 4:6, 4:6, 4:6
ראדק סטפאנק (18, צ'כיה) - גאסטון גאודיו (ארגנטינה)
מראט סאפין (20, רוסיה) - אלכסנדר סיודרנקו (צרפת) 4:6, 4:6, 4:6
ארנסט גולביס (לטביה) - סם קוורי (ארצות הברית)

צעד קטן בדרך לסאפינה

קשה להאמין שחלפה שנה אחת בלבד מאז שאנה איבנוביץ' ניצבה בפסגת עולם הטניס, אחרי שניצחה בגמר הרולאן גארוס את דינרה סאפינה, קטפה תואר גראנד סלאם ראשון בקריירה והתמקמה בגאון במקום הראשון בעולם. מאז נמצאת הסרבית החיננית בצלילה מתמדת, ולחימר הפריסאי היא חזרה מעמקי המקום השמיני בעולם, והפעם היא צפויה להיתקל בסאפינה, שמאז טיפסה עד למקום הראשון בעולם, כבר ברבע הגמר. צעד קטן בדרך לשם עשתה הסרבית עם ניצחון 6:7, 3:6 על שרה אראני מאיטליה במשחק שפתח את הטורניר ונמשך 122 דקות. איבנוביץ' לא ניצלה 10 נקודות שבירה במערכה הראשונה ונגררה לשובר שוויון. בסט השני זה כבר היה הרבה יותר קל. הסרבית עלתה ל-1:5 והשלימה פתיחה ברגל ימין.

הצרפתים התמקדו בעיקר באמלי מורזמו המתקמבקת (16 בטורניר), שהחלה את דרכה מול אנה לנה גרונפלד הגרמניה, אבל גם סיימה אותה אחרי הפסד מאכזב 6:4, 6:2. מועמדת אחרת להגיע רחוק מאוד, ויקטוריה אזרנקה הבלארוסית (9 בטורניר), גברה על רוברטה וינצ'י האיטלקיה 4:6, 2:6. נדיה פטרובה (11 בטורניר), ניצחה את לורן אמברי האמריקאית 1:6, 2:6, אולי בדרך למפגש מסקרן בסיבוב השני מול בת ארצה מריה שראפובה.

משחקים נוספים:

ירוסלבה שבדובה (קזחסטן) - קאיה קאנפי (19, אסטוניה) 6:7, 6:3, 2:6
נה לי (25, סין) - מרטה דומאקובסקה (פולין) 4:6, 2:6
אנסטסיה פבליוצ'נקובה (27, רוסיה) - יואנה רלוקה אולארו (רומניה) 3:6, 2:6
איבטה בנסובה (32, צ'כיה) - יוליה גורגס (גרמניה) 5:7, 1:4 (גורגס פרשה)
ג'יזלה דולקו (ארגנטינה) - תמירה פאשק (אוסטריה) 1:6, 3:6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully