וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוקאסל נכנעה לאסטון וילה ונשרה לצ'מפניושיפ

אחרי 16 שנים בליגה הבכירה, נפרדה ניוקאסל מהפרמיירליג אחרי הפסד 1:0 לאסטון וילה. בניון כבש ב-1:3 של ליברפול על טוטנהאם

אלופה כבר יש, גם המקומות לליגת האלופות נתפסו והעונה האנגלית הסתיימה היום (ראשון) עם דרמה אדירה בקרבות התחתית, כשבמוקד, כמובן, הנסיון של ניוקאסל לקנות עונה נוספת בפמריירליג מול אסטון וילה. אלן שירר ושחקניו ידעו כי הם לא תלויים בעצמם, אך בדיעבד, תיקו או יותר מול הוילאנס היה עושה את העבודה, שכן האל סיטי נכנעה 1:0 למנצ'סטר יונייטד. אלא שכמו כל העונה של המגאפייז, גם היום שום דבר לא עבד. וילה ניצחה 0:1 קטן, והורידה את שירר והחבר'ה לליגת המשנה אחרי 16 שנה בפרמיירליג.

גם קבוצה אחרת מצפון-מזרח אנגליה, מידלסברו, קיוותה לנס - וגם הוא לא הגיע. שחקן עבר גדול נוסף, גארת' סאות'גייט, ספג היום הפסד 2:1 כואב מווסטהאם, שסגר באופן סופי את תקוות ההישארות של הבורו. יוסי בניון סיים 90 דקות מוצלחות עם שער ובישול ב-1:3 של ליברפול על טוטנהאם, בעוד צ'לסי ניצחה 2:3 את סנדרלנד, שלאור שאר התוצאות, נשארה בליגה עונה נוספת. אם לסכם מחזור משונה משהו, כל קבוצות התחתית הפסידו, אך רק שתיים מהן - ניוקאסל ומידלסבורו - יכולות לכאוב את ההפסד, שכן את העונה הבאה הם יבלו בצ'מפיונשיפ.

האל סיטי - מנצ'סטר יונייטד 1:0

אלכס פרגוסון ושחקניו כבר מזמן נמצאים עם הראש בגמר ליגת האלופות שיתקיים ביום רביעי באולימפיקו ברומא, ואת זה קיוותה לנצל האל, שידעה שגורלה נמצא ברגליה - ניצחון, והיא מבטיחה עונה נוספת בליגה הבכירה. הפסד, והיא כבר תלויה בתוצאות אחרות מהתחתית. ואם לצרף לכך הרכב חסר מצד היונייטד, שעלתה פחות או יותר עם ההרכב השלישי שלה, אין ספק כי למארחת הקטנה קשה היה לבקש מצב נוח יותר.

אלא שהפתיחה היתה דווקא של האלופה המכהנת. אחרי מספר מהלכים יפים של נאני בדקות הראשונות, הגיע דארון גיבסון בדקה ה-24, ובבעיטה אלכסונית מחוץ לרחבה קבע 0:1 נפלא ליונייטד. האל ניסתה לשוב למשחק, אך לשווא. זה נגמר בניצחון קטן לשדים האדומים, אך לאור הפסדה הכואב של ניוקאסל, חגגו פיל בראון ושחקניו עונה נוספת בליגה הבכירה. הסינדרלה, שפתחה את העונה באופן מדהים, יכולה ללבוש שוב את הנעל הזכוכית.

אסטון וילה - ניוקאסל 0:1

אחרי 16 שנים ברציפות בליגה הבכירה נפרדה ממנה אחת מהקבוצות הצבעוניות ומושכות הקהל ביותר באי הבריטי. ניוקאסל פתחה בצורה נמרצת כשאובפמי מרטינס מייצר מהומות ברחבה של המארחת, אבל לא מצליח למצוא את הרשת. וילה מצידה הגיבה עם בעיטה מסוכנת של קרייג גארדנר שנהדפה על ידי סטיב הארפר, אבל בדקה ה-37 גם עלתה ליתרון אחרי שבעיטה של גארת' בארי פגעה בדמיאן דאף, שינתה כיוון והכניעה את הארפר הוותיק.

המגאפייז רצו להשוות, אבל בדיוק כמו לאורך כל העונה, פשוט לא היו מסוגלים. הקישור לא הזין את וידוקה, מייקל אואן שנכנס כמחליף בדקה ה-67 המשיך להראות יכולת חלשה מאוד וניוקאסל הפסידה וירדה ליגה.

אלן שירר אמנם היה חלוץ ענק, אחד מגדולי שחקני ניוקאסל בכל הזמנים, אבל המינוי שלו למאמן הקבוצה בשמונת מחזורי הליגה האחרונים התברר בדיעבד כטעות. אחרי שהצליחה לצבור 5 נקודות בלבד מ-24 אפשריות תחת המאמן הרוקי, תיאלץ עכשיו הקבוצה מצפון מזרח אנגליה לחשוב טוב על העתיד הקרוב ועל חזרה מהירה ככל האפשר לפרמיירליג.

בניוקאסל יצטרכו וגם ישמחו להפטר מכמה שחקנים עם חוזים שמנים ואחריות גדולה לירידת הליגה ויצטרכו לחשוב על מאמן שישיב אותם למקום אליו הם שייכים. אם מייק אשלי לא יתעורר, זה עוד עלול להסתיים כמו לידס או שפילד וונסדיי.

סנדרלנד - צ'לסי 3:2

עם יתרון שתי נקודות על פני היריבה הגדולה ניוקאסל אך עם הפרש שערים נחות, התייצבו שחקניו של ריקי סבראגיה לקרב הנועל של העונה. סנדרלנד, שיכלה להבטיח את הישארותה כבר במחזור הקודם אך נוצחה 3:1 על ידי פורטסמות, ידעה כי גם הערב גורלה ברגליה.

אחרי מחצית מאופסת, עלתה צ'לסי ליתרון שתי דקות מפתיחת המחצית, כשבאלאק בישל לאנלקה את שערו ה-19 העונה, שהעלה אותו למקום הראשון בטבלת מלך השערים על חשבון כריסטיאנו רונאלדו. סנדרלנד לא חיכתה זמן רב להגיב, ובדקה ה-53 בעיטה יפה של קירן ריצ'ארדסון קבעה 1:1. אלא שבדקה ה-74 הבקיע סלומון קאלו את ה-1:2 של צ'לסי בבעיטה יפה מחוץ לרחבה. את החגיגה הכחולה המשיך אשלי קול בדקה ה-86, ואת תוצאת המשחק קבע קנוויין ג'ונס, שצימק ל-3:2 בתוספת הזמן. סנדרלנד אמנם מפסידה, אך נותרת בפרמיירליג לאור שאר התוצאות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ווסטהאם - מידלסברו 1:2

בניגוד לניוקאסל, היו צריכים שחקניו של גארת' סאות'גייט לא פחות מנס כדי לשרוד עונה נוספת בפרמיירליג. עם שלוש נקודות מהצד הלא נכון של הקו האדום, ידעה מידלסברו כי היא תידרש לניצחון על הפטישים מלונדון, בצירוף תוצאות אחרות שישחקו לטובתה. אלא שכמו כל העונה שלה, זה לא ממש קרה.

ווסטהאם עלתה ראשונה ליתרון, כשבדקה ה-33 סיים היטב קרלטון קול בתוך הרחבה עם בעיטה ברגל ימין כדי לקבוע 0:1. בורו מצאה את השוויון ומעט תקוות מחודשות בדקה ה-50, עם בעיטה מצוינת של גארי אוניל, אלא שהמילה האחרונה היתה שייכת לג'וניור סטניסלאס, שבדקה ה-58 ניצל מסירה של ג'ק קוליסון הצעיר כדי לקבוע את תוצאת המשחק - 1:2 לווסטהאם, וכדי לחרוץ את גורלה המר של מידלסברו, שנושרת לליגת המשנה.

ליברפול - טוטנהאם 1:3

בשלבים רבים של העונה, האמינו החברים מליברפול כי יהיה זה המשחק הביתי מול התרנגולים שבו יניפו את צלחת האליפות לאחר שני עשורים. אלא שמנצ'סטר יונייטד שיבשה את התוכניות וכל שנותר לליברפול היה להעניק לאוהדיה הצגה אחרונה לעונה הנוכחית ולהבטיח את הסגנות. זה בדיוק מה שהם עשו. עוד קודם לכן נפרד סמי הופייה מהמועדון, וקיבל מחווה נפלאה מצד הקהל האדום, שהניף שלטים אוהבים ומביעי הערכה. כזכור, את העונה הבאה יבלה הבלם הפיני בלברקוזן הגרמנית.

טוטנהאם אמנם ידעה כי ניצחון שלה בצירוף איבוד נקודות של פולהאם יבטיח לה את המקום השביעי וכרטיס לגביע אופ"א, שזה ממש לא היה היום של התרנגולים. בדקה ה-31 נגח פרננדו טורס את ה-0:1 האדום אחרי הגבהה של דירק קויט, ובדקה ה-64 היה זה ההולנדי שהכפיל את התוצאה. דאבל-פס נהדר בין קויט ויוסי בניון (90 דקות) הסתיים בבעיטה של ההולנדי, שפגעה בשחקן הגנה אורח ומצאה דרכה אל הרשת.

טוטנהאם, שכבר פחות או יותר ויתרה על המשחק, חיפשה שער כבוד ומצאה אותו בדקה ה-77, כשרובי קין, אקס ליברפול, קיבל כדור ארוך, והבקיע באצטדיון בו שיחק בעבר כדי לצמק ל-2:1. אלא שהמילה האחרונה היתה שייכת ליוסי בניון, שבדקה ה-81 קיבל כדור נהדר מסטיבן ג'רארד, ומול גומז לא התבלבל, החליף רגליים, וקבע 1:3 נאה לליברפול, שמסיימת את העונה עם טעם טוב, ותקוות גדולות לעתיד.

תוצאות נוספות:
בלקבורן - ווסט ברומיץ' 0:0

פולהאם - אברטון 2:0
לאברטון: לאון עוסמאן (45, 88)

ארסנל - סטוק סיטי 1:4
לארסנל: ג'יימס ביטי (עצמי, 11), רובין ואן פרסי (16, פנדל, 41), אבו דיאבי (19). לסטוק: ריקרדו פולר (31, פנדל)

וויגן - פורטסמות 0:1
לוויגן: הוגו מרטינז (26)

מנצ'סטר סיטי - בולטון 0:1
לסיטי: פליפה קיישדו (3)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully