וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאור: "מקווה שיתנו לי לתרום לענף הכדוריד"

אחרי הניצחון 27:33 על הפועל ראשל”צ והזכיה באליפות, דיבר מאמן מכבי, גלעד מאור, על רצונו לאמן בנבחרת. מימון: ”ביזינו את הסמל”

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

זה היה צפוי, זה היה באוויר, והערב (שישי) זה שוב רשמי: מכבי ראשון לציון היא אלופת המדינה בכדוריד. במצב של 1:2 בסדרה, עלו הצהובים מעיר היין למשחק החמישי בסדרת הגמר נגד היריבה העירונית המושבעת, בידיעה שכל דבר מלבד ניצחון אדום בהפרש של 11 שערים ומעלה, והאליפות תשוב לצד הצהוב של העיר. אלא שמכבי ראשון לציון לא הסתפקה בהפסד מכובד, תיקו, או ניצחון פעוט. לא. שחקניו של גלעד מאור נתנו הצגה נוספת, והוכיחו שוב מי הקבוצה הטובה בארץ העונה. זה הסתיים ב-27:33 גדול, כשהפער עוד היה גדול בהרבה במהלך חלקים גדולים של המשחק.

מאמן הקבוצה, גלעד מאור, הודיע כי יעזוב את המועדון בתום העונה, והשחקנים השיבו לו עם תואר אליפות נוסף - העשירי במספר של הקבוצה (וחמישי של מאור עצמו). אדם נוסף שראוי לציון לשבח הוא דוד עמר בן ה-42, שפרש למעשה היום ממשחק מקצועני, ולמרות ששיחק מחצית אחת בלבד, הציג עמר יכולת נהדרת, והוכיח איזה שחקן גדול הוא. זה הסתיים בחמישה שערים מחמישה נסיונות במהלך המחצית הראשונה, והאליפות בהחלט יכולה להיות רשומה גם על שמו.

כזכור, מכבי ראשון לציון זכתה בדאבל בשנים 2006 ו-2007 (באליפות בשנת 2005), אך בעונה שעברה איבדו את התואר להפועל ראשון לציון, כך שהזכיה המחודשת הערב היתה סוג של נקמה ספורטיבית, בין שני מועדונים עם יריבות גדולה ומפורסמת. המשחק לא היה צמוד לכל אורכו, למעשה, כשכבר בפתיחתו נטלו הצהובים את ההובלה - ולא עצרו כדי להביט אחורה במשך הדקות שחלפו. שחקניו האדומים של סער פרנקל הציגו משחק נרפה, נטול מוטיבציה, ודומה היה כאילו הם לא באמת האמינו כי הזכיה באליפות אפשרית. במבט לאחור כנראה שהם צדקו, אבל דבר אחד בטוח לגמרי אחרי המשחק האחרון של העונה: שוב יש לנו אלופה חדשה, שוב היא מעיר היין, ושוב היא ראויה. בהחלט ראויה.

מהלך המשחק

דקות לפני פתיחת המשחק נערך טקס פרידה לדוד עמר הוותיק, שיפרוש בתום העונה, ועמר עצמו פתח את המשחק טוב מכולם, והתכבד בשער הראשון. מכבי ראשון לציון רצה קדימה, ואם מישהו דאג בנוגע למוטיבציה של הצהובים - לא היתה סיבה לכך, לפחות לא בפתיחה.

שחקניו של מאור, בראשות עמר, רצו ל-4:6, ולאחר מכן ל-7:12 כעבור 17 דקות ראשונות. היחיד ששיחק בשורות האדומים, וזה שניסה להשאיר את הפועל בתמונת המשחק היה שחר מיארה, שעם חמישה שערים מתוך ה-9 הראשונים של קבוצתו קבע 9:12. הצהובים המשיכו להציג התקפה יעילה, ומטלון העלה אותם ליתרון מבטיח, 13:18, עם הירידה לחדרי ההלבשה.

במחצית המשחק נאם דוד עמר בפני האוהדים, והודה להם על כל השנים היפות. עמר, שומר שבת, הזדרז להגיע לביתו לפני כניסת השבת, אך יכול לרשום לעצמו מחצית נהדרת עם חמישה שערים, וחלק גדול באליפות הצהובה המתקרבת. מכבי פתחה את המחצית השניה כפי שסיימה את הראשונה, עם התקפה מצוינת והגנה עיקשת, ועלו ליתרון שיא, 14:21. שער של רושקה, שהציג יופי של משחק, קבע 18:26 כעבור 13 דקות במחצית השניה.

מכבי ראשון לציון המשיכה להתעלל ביריבתה הנצחית, ושער של תום מטלון קבע 20:30 ענק לזכות שחקניו של גלעד מאור, שפשוט סירבו להוריד את הרגל מהדוושה, תוך שהקהל ביציעים כבר חוגג את האליפות הקרבה. עד הסיום זכינו לכמה דקות נוספות של גארבג' טיים, עד השריקה לסיום, שבישרה 27:33 לזכות מכבי ראשון לציון, ואליפות נוספת לזכות הקבוצה הטובה במדינה כיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מאור: "עשינו להם נוק-אאוט"

מאמן מכבי ראשון לציון, גלעד מאור, היה מאושר בסיום, אך התקשה שלא לעקוץ את האנשים שמונעים ממנו לאמן את הנבחרת הלאומית: "כל חברי האיגוד, שלא רוצים לבחור בי כמאמן נבחרת, אני אוהב את כולכם. קמתי עם רעב לתארים בבוקר. לא תיקחו אותי לנבחרת, תקבלו אותי לוקח עוד ועוד תארים בליגה. אני לא רוצה שנת חופש, אני מקווה שימצאו את הדרך לעזור לי לתרום לענף הכדוריד", אמר מאור. "לקחנו אליפות ענקית, עשינו להם נוק-אאוט בדקות הראשונות. אין כמו אליפות, והיום הוכח שמכבי ראשל"צ הקבוצה מספר אחת בארץ".

יואב נאמן, שהיה בינוני במשחק האליפות, לא הפסיק לחייך בסיום: "מה שהיה שנה שעברה נמחק. זו הרגשה ממש כמו בפעם הראשונה, זה מדהים וכיף. היו לנו חששות עד שש דקות לסיום המשחק, זאת הדרך שלנו בתור ספורטאים. עשינו את זה, זו היתה סדרה מאוד מנטאלית, אבל הדינמיקה הקבוצתית שלנו עזרה לנו להתרומם בסוף".

מנגד, מאמן המפסידים, סער פרנקל, השתדל להישאר חיובי אחרי ההפסד. "עד המשחק השלישי בגמר, עשינו סדרות פלייאוף מצוינות. הגענו להמון הזדמנויות, עם הרבה רצון, אך זה לא הלך. יש ימים כאלה. אני גאה בבחורים שלי, עברתי איתם שנתיים ארוכות וקשות ובסוף אחת מהן גם הבאנו אליפות", אמר פרנקל. "קרו הרבה דברים שאני לא מתרץ, ועד המשחק השלישי היינו בסדרה, אך בשני המשחקים פחות - וחבל. אני מאוד מקווה להישאר בקבוצה, אם ההנהלה תחליט שאני מספיק טוב, אישאר. אם לא - נראה לאן מתקדמים".

עידן מימון, שידע רגעים עצובים ומאושרים רבים בקריירה, היה מאוד כעוס ועצבני בסיום: "כואב שהפסדנו את שני המשחקים האחרונים ולא נראנו כמו קבוצה. ביזינו את הסמל שעל החולצה שלנו. לא באנו לשחק, לא נלחמנו על הכבוד שלנו. אם הגענו לכל כך הרבה מצבים והחמצנו ברשלנות, אז לא מגיע לנו להיות אלופים. מכבי אלופה בצדק, ומגיעים לה כל הברכות", אמר השחקן הוותיק והמאוכזב. "לפני המשחק דיברנו על להיראות כמו קבוצה, לנצח ביחד, ומה שקרה בסופו של דבר זה ההיפך הגמור - נראינו כמו אוסף שחקנים שלקחו מהרחוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully