וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלנדו תוקפת רשארד ולעניין

המג'יק נחלצו ממינוס 16, התגברו על 49 נק' של לברון, ונהנו משלשה ענקית של רשארד לואיס, בדרך ל-106:107 ו-0:1 בגמר המזרח

המלך נגד סופרמן, השמש של פלורידה מול העננים של אוהיו, השפם של סטן ואן גנדי לעומת המשקפיים של מייק בראון, בקיצור, גמר המזרח הפגיש הלילה (בין רביעי לחמישי) את קליבלנד ואורלנדו, והיה שמייח. האמת שהיה יותר מזה, היה מותח, דרמטי, פיזי ומטלטל, ובסיום המותחן הגדול היו אלה שחקני אורלנדו מג'יק שהיממו את המארחים וניצחו 106:107 הודות למשחק הקרבה גדול ושלשה ענקית של רשארד לואיס 14.7 שניות לסיום. סיום שהפך את המשחק גם למעורר תיאבון. "אתה חייב לשחק באותה רמה במשך 48 דקות", אמר לואיס לעיתונאים, "אנחנו שיחקנו רק מחצית, אבל זו היתה המחצית השניה".

לפני העימות ריחפה השאלה היא מה עדיף, לשייט עם שני סוויפים קלילים אל הגמר ולבוא טריים ורעננים כמו קליבלנד, או לצלוח סדרה קשה ומחשלת שבסופה מודחת האלופה בוסטון, כפי שעשתה אורלנדו. התשובה עדיין לא ברורה, אבל כנראה שאורלנדו באה עם דופק יותר גבוה למשחק הראשון, ואולי זו הסיבה לכך שהצליחה להיחלץ ממחצית ראשונה לא טובה ולהנחיל למארחת מקליבלנד הפסד ראשון בפלייאוף 2008/09.

קבוצתו של סטן ואן גנדי האמינה בעצמה. אחרי שניצחה את בוסטון במשחק שביעי, והוכיחה שהיא נחושה וחסרת מורא, אורלנדו רקמה חלומות חדשים. "כולם צחקו עלינו כשאמרתי שאנחנו יכולים, אבל אני התכוונתי לזה", אמר דוויט הווארד, שהוליך את קבוצתו למעמד ממנו נעדרה 13 שנה. עכשיו, כשהמג'יק ביטלו את יתרון הביתיות של קליבלנד, אף אחד כבר לא צוחק. בטח באוהיו.

מהלך המשחק

דקה בתוך המשחק הטביע דוויט הווארד, שעון ה-24 נפל והמשחק נעצר ל-10 דקות. האגרסיביות הזו לא הרתיעה את המארחים, והפתיחה הייתה של קליבלנד. האורחים מפלורידה לא מצאו את עצמם, והמארחים נהנו מדקות טובות של אנדרסון ורז'או ודלונטה ווסט. רק 3:42 דקות לסוף הרבע הראשון לברון עלה על לוח הקלעים, ומאז לא עצר. המלך הוליך את קליבלנד ליתרון 16, דקה לסוף הרבע ונראה היה שזה הולך לקראת תוצאה חד צדדית. היתרון הברור של קליבלנד בסוף הרבע הראשון (19:33) העלה תחושה קלה של אנטי קליימקס. אבל במחצית השנייה המג'יק הפעילו את קסמיהם, ונעזרו בנוכחות המפלצתית של דוויט הווארד, ויכולת הקליעה של הידו טורקוגלו כדי לנגוס בפער. ריצת 2:8 של אורלנדו צימקה למינוס 2, 1:48 דקות לסיום הרבע השלישי, וזה הפך למשחק של קור רוח, עצבים ומהלכים גדולים מצד שתי הקבוצות.

ברבע הרביעי הווארד נעלם קצת, אבל זה לא מנע מאורלנדו להישאר במשחק, כשהיא נשענת יכולתו הגבוהה של ראפר אלסטון (11 נקודות, 8 אסיסטים) והאופי והנחישות של טורקוגלו האדיר (15 נקודות ו-14 אסיסטים) ולואיס (22 נקודות ב-3 מ-4 לשלוש, 7 ריבאונדים). 1:40 לסיום לברון צימק למינוס 2, אך טורקוגלו דייק פעמיים מהקו, אחרי שסחט עבירה מוורז'או. לברון לקח את הכדור לידיים ואחרי שהחל מהלך שהסתיים בסל של ורז'או, הוא חדר פנימה בהתקפה הבאה ומצא את דלונטה ווסט לשלשה פנויה, שהרימה את ה-Q ארינה והעלתה את קליבלנד ליתרון נקודה. 40.6 שניות לסיום המג'יק יצאו להתקפה ורשארד לואיס קלע בקור רוח מהפינה, אבל אז לברון ג'יימס הראה שוב כמה הוא אוהב לקחת אחריות, חדר פנימה וסחט סל ועבירה מהווארד. אחרי פסק הזמן יצאה אורלנדו להתקפה, טורקוגלו מסר ללואיס שעלה לזריקה, שלח את הכדור בקשת מושלמת וקבר שלשה ענקית, שקבעה 106:107 למג'יק, 14.7 שניות לסיום. כולם עמדו על הרגליים. ג'יימס חדר פנימה, מסר החוצה למו וויליאמס, שמסר לווסט, אך זה החטיא את השלשה. השחקנים נאבקו על הריבאונד, ושנייה לסיום שרקו השופטים לביניים. הכדור נהדף למו וויליאמס שזרק מהאוויר בצורה וירטואוזית, פגע בחישוק ותפס את הראש. קליבלנד הפסידה. "אף אחד לא חשב שזה יהיה קל", אמר ווסט המאוכזב בסיום, "זה כואב".

בסיום המשחק סבל לברון מחתך מדמם מתחת לברכו, וטופל. המלך היה ענק וקלע 49 נקודות (20 מ-30 מהשדה), מסר 8 אסיסטים והוריד 6 ריבאונדים. המספרים האלה רק מחמיאים ליכולתה של אורלנדו, שהצליחה לנצח למרות יכולת אדירה של ג'יימס. ורז'או תרם 14 נקודות ו-6 ריבאונדים למפסידים, מו וויליאמס קלע 17 (6 מ-19 מהשדה) וזירונאס אילגאוסקאס קלע 10 ומסר 5 אסיסטים, והתקשה מול דוויט הווארד. מייק בראון יכול להיות מאוכזב מאוד מהתרומה של ארבעת שחקני הספסל שלו (5 נקודות, כולן של ג'ו סמית'), וחוסר יכולתם של המחליפים לתת מנוחה נכונה לכוכבים פגעה בקליבלנד.

אורלנדו לא הצליחה לשבש את משחקה של קליבלנד (רק 5 איבודים, 48.9% מהשדה), אבל ההתקפה של המג'יק פעלה כמו שצריך והפציצה 55.1% מהשדה (9 מ-20 לשלוש). דוויט הווארד הוליך את המנצחים עם 30 נקודות (14 מ-20 מהשדה) ו-13 ריבאונדים, מיקאל פייטרוס הוסיף 13 מהספסל. "זה ניצחון גדול" צהל סופרמן, "נלחמנו כל המשחק והאמנו שאנחנו יכולים לנצח". מאמן הקאבס, מייק בראון, לא הסתיר את אכזבתו, אבל מצא גם נקודה חיובית בהפסד: "זה טוב לנו, לא ציפינו שנהיה בלתי מנוצחים". נו, עכשיו, אחרי ש"רווח" לו ולשחקניו, הם חייבים לחזור ולנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully