וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "נוח לחיפה לבוא כאנדרדוגים"

20.5.2009 / 20:38

מאמן מכבי תל אביב יודע שלקבוצתו יש בעיקר מה להפסיד בגמר הפיינל פור (20:50, ערוץ 10). אשכנזי: "יש לנו יתרונות על מכבי"

נועם אשל

צילום: נועם אשל, עריכה: רן צימט

ליגת העל בכדורסל תגיע לסיומה מחר (חמישי) עם גמר הפיינל פור בין מכבי תל אביב למכבי חיפה (20:50, ערוץ 10, שופטי המשחק יקבעו רק ביום המשחק). סגנית האלופה מגיעה למשחק כשמרקוס בראון, אחד משחקניה החשובים ביותר, פצוע ונמצא בספק גדול לקראת המשחק. במידה ובראון לא יוכל ליטול חלק במשחק יקבלו טל בורשטיין ורביב לימונד דקות משחק רבות יותר מפיני גרשון, שיקווה שהתפקיד המרכזי שיקבלו בגמר לא ישפיע על התפקוד שלהם.

גרשון: "נוח לחיפה לבוא כאנדרדוג"

במכבי בונים על שליטה ביציעים, שכן לא מעט אוהדים רכשו כרטיסים מאוהדי הפועל ירושלים לאחר הפסד האדומים בחצי הגמר. שחקן המפתח של מכבי יהיה ללא ספק קרלוס ארויו, שבניצחון על חיפה ביד אליהו היה מצוין עם 18 נקודות, אך בהפסד ברוממה ובמשחק בחצי גמר הפיינל פור קלע רק 9 נקודות באחוזים רעים. משחק לא טוב של ארויו עלול לעלות למכבי באליפות שנייה רצופה.

מאמן מכבי תל אביב, פיני גרשון נראה מחוייך כתמיד, ולא לחוץ לקראת משחק הגמר. הקבוצה, שככל הנראה תחסר את מרקוס בראון במשחק הגמר תיאלץ למצוא לו תחליף על הפרקט, אבל את גרשון זה לא ממש מעניין: "יש לנו גם ספסל ארוך ואיכותי. אני חושב שאלה שמילאו את מקומו של מרכוס בראון עשו את זה בצורה טובה, אולי יותר טובה".

על כך שקבוצתו מגיעה כפייבוריטית, אמר גרשון: "אבי (אשכנזי) מוריד את הלחץ. הם קנו 4,500 כרטיסים רק היום. זה נוח לבוא אנדרדוג ולהוריד את הלחץ. אם הם מנצחים, יש מתכון אחד לקחת אליפות: לרדת ליגה, לעלות ולקחת אליפות. אם זה ככה, גם אנחנו שנה הבאה נרד, נעלה וניקח אליפות".

פורוורד מכבי תל אביב, ליאור אליהו, שללא ספק יהווה את אחד הפקטורים המשמעותיים במשחק מול חיפה, אמר הערב: "מכבי חיפה נראית קבוצה טובה. הם ניצחו את ירושלים בזכות. אני חושב שההפרש מעט משקר. הם שיחקו טוב לכל אורך המשחק, ואני חושב שיש המון פרמטרים שהם טובים בהם. נצטרך לשחק חזק ואגרסיבי כדי לנצח". על המפתחות למשחק אמר אליהו: "אני חושב שזה משחק אחד ודברים יכולים להתפתח. זה יכול להיות משחק התקפי או הגנתי ואי אפשר לדעת לאן זה יילך. לכן אנחנו מגיעים למשחק עם המון רצון לנצח, זה קרב על כל הקופה".

קרלוס ארויו, ששלשה גדולה שלו במשחק מול גלבוע/גליל סייעה לקבוצתו להשיג את הניצחון, התייחס בעיקר לחסרונו הצפוי של חברו לקבוצה: "מרקוס בראון הוא המפתח להצלחה שלנו. לרוע מזלנו הוא לא יכול לעזור לנו הרבה. כולנו צריכים להתעלות. אין מחר. אנחנו מודעים ליכולות של חיפה אבל זה משחק על אליפות ואסור להרפות עד השניה האחרונה".

אשכנזי: "מכבי הכי טובה בליגה"

מכבי חיפה הגשימה למעשה את כל מטרותיה לעונה זו. הקבוצה של אבי אשכנזי מגיעה למשחק אחרי משחק טוב מאוד בחצי הגמר מול הפועל ירושלים, ואחרי שברוב שלבי המשחק הובילה בהפרשים שנעו בין 10 ל-15 נקודות. בחיפה מקווים כי 2000 אוהדים ילוו את הקבוצה מהצפון למעמד המחייב, ועיריית חיפה תעמיד אוטובוסים לאוהדים מתחנת רכבת חוף הכרמל בשעה 5 אחר הצהריים.

מלבד התמיכה מהקהל מקווים בחיפה כי השחקנים, שלרובם זה גמר ראשון בקריירה, ידעו לעמוד בלחץ של משחק גמר פיינל פור. כדי שבקבוצה יוכלו להתחיל לחשוב על האליפות, תצטרך חיפה משחק טוב של דורון פרקינס אך בעיקר של דבון ג'פרסון, שרק לפני שנה עוד חנך את עונת הבכורה שלו בקולג', וכבר העונה הספיק לנצח את מכבי תל אביב עם משחק מדהים של 28 נקודות ו-11 ריבאונדים ברוממה. אם ג'פרסון ופרקינס יהיו טובים, בחיפה יוכלו להתחיל לחלום על אליפות.

מאמן חיפה, אבי אשכנזי אמר במסיבת העיתונאים הערב לקראת המשחק: "אני חושב שהפייבוריטיות היא לא דבר מוחלט. נכון שלהם יש פצועים, אבל גם לנו יש פצועים. פיני גרשון אמר שמכבי נמצאת במקום הראשון בזכות, היא הכי טובה בליגה. משחקים ביד אליהו ואני מניח שיהיה רוב לקהל הצהוב, אבל למרות זאת זה ערב אחד, ובערב אחד הכל יכול לקרות. אנחנו נבוא מוכנים כדי לעשות את העבודה שלנו וננסה לנצח".

כשנשאל מה תוכל חיפה לעשות מול הצהובים, אמר אשכנזי: "אני חושב שיש לנו יתרונות על מכבי. בסך הכל מכבי קבוצה טובה יותר. אם נצליח להביא אותם לידי ביטוי במשחק, אז יהיה טוב. אני חושב שמכבי יותר מורגלת לשני משחקים בשבוע. עד מחר כולם יגיעו טריים, מוכנים ונחושים לנצח". על האולם בו יתקיים הגמר, שלמעשה נוהג לארח את מכבי תל אביב עצמה, אמר המאמן: "אני חושב שיד אליהו זה המקום המתאים לארח אירועים מהסוג הזה. נכון שיהיה רוב די גדול לאוהדי מכבי תל אביב, אבל זו המציאות ואיתה נצטרך להתמודד. אנחנו צריכים להתעסק בכדורסל נטו".

קפטן חיפה, עידו קוז'יקרו אמר לקראת הגמר: "אנחנו מוכנים מנטלית. יש לנו שחקנים שהפסידו במעמדים האלה וניצחון בגמר יעשה את זה רק יותר מתוק. אם נוביל כמו נגד ירושלים, נקווה שלא יהיה משחק צמוד. אנחנו מקצוענים, כבר יצא לנו לשחק בהפרש של יום ולכן אני לא חושב שזה ישפיע. בחצי הגמר קרו הרבה דברים, וזה רק מחזק את הביטחון המנטלי שלנו. הלחץ אינו שונה מחצי הגמר".

דבון ג'פרסון, שהיה השחקן המשמעותי ביותר של החיפאים בחצי הגמר מול הפועל ירושלים נשמע נלהב מאוד מהאפשרות להתמודד על אליפות מחר בערב. "אני חושב שרק עם הגנה טובה אפשר לזכות באליפות. אין עלינו לחץ כקבוצה וגם אני באופן אישי לא מרגיש שיש עליי לחץ", אמר הפורוורד. "כל הניסיון מכל העונה אמור לעזור לנו במשחק מחר".

במהלך היום תיאמו אוהדי מכבי חיפה רכישת כרטיסים מסודרת מאוהדי הפועל ירושלים, שתיערך מחר בשעה 17:00 באיזור היכל יד אליהו. מחירי הכרטיסים ינועו בין 60 ל-100 שקלים, בהתאם לטיב הכרטיס. בחיפה מעריכים כי לפחות 2,000 צופים יגיעו על מנת לתמוך בקבוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully