וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאף: "משחק שדורש מנטליות מיוחדת"

מאמן ורדר ברמן הכין את שחקניו לגמר גביע אופ"א האחרון מול שחטאר דונייצק באיסטנבול (ד', 21:45, ספורט 5). סרנה: "הטורקים חייבים לי"

וידאו: רויטרס
עריכה: יאיר דניאל

העונה ה-38 והאחרונה של גביע אופ"א, בטרם יהפוך לליגה האירופית, מגיעה לשלב הסיום שלה, כאשר בקו הגמר תתייצבנה שחטאר דונייצק האוקראינית ו-ורדר ברמן הגרמנית. משחק הגמר ייערך מחר (רביעי, 21:45, ספורט 5) באיצטדיון סוקרו סראצ'וגלו באיסטנבול, ביתה של פנרבחצ'ה הטורקית. שחטאר תחפש את התואר האירופי הראשון שלה, בעוד ברמן כבר קטפה את גביע המחזיקות ב-1991/92 ורוצה לצרף גביע אירופי שני לארון.

סמבה ברזילאית באוקראינה

עבור האוקראינים מדובר בגמר האירופי הראשון שלהם אי פעם, כאשר עד העונה הזו הישגם הרם ביותר היה שלב ה-1/16 לפני שלוש שנים. אולי מאמנה הרומני של שחטאר, מירצ'ה לוצ'סקו, יתרום מניסיונו על אדמת טורקיה כמאמן גלאטסראיי ובשיקטאש בעבר, ויוביל את האוקראינים לתואר הנכסף, אחרי שבדרך חלפו על פני טוטנהאם, צסק"א מוסקבה, מארסיי ודינמו קייב.

המאמן הוותיק יזכה לתמיכת הקהל הטורקי, גם הודות להתנגדותם הנחרצת למסוט אוזיל מברמן, אשר העדיף לייצג את נבחרת גרמניה למרות מוצאו הטורקי. הקפטן דריו סרנה, שעדיין כואב את ההפסד עם נבחרת קרואטיה לטורקיה בפנדלים ביורו האחרון, מאושר מתמיכת הטורקים. "נדמה לי שהם חייבים לי משהו", אמר הקרואטי בחיוך. "גביע אופ"א בהחלט יכול להוות פיצוי הולם".

הקבוצה מדונייצק מגיעה לגמר בפורמה מצוינת, כשהיא סופרת שישה ניצחונות רצופים בליגה והעפלה לגמר הגביע על פני היריבה העיקרית, דינמו קייב, אותה הדיחה כזכור גם באופ"א. לוצ'סקו, שיחסר בקישור האחורי את הצ'כי תומאס הובשמן המושעה, שוב יעניק את המושכות להתקפת הסמבה שלו, עליה מנצחים הברזילאים אילסיניו, וויליאן וג'אדסון, שלבטח יערימו לא מעט קשיים על ההגנה המבולבלת של הגרמנים.

לוצ'סקו, מצידו, מתמקד בעיקר בפן ההתקפי של הקבוצות: "ברמן קבוצה התקפית עם יכולות פיזיות ואתלטיות מעולות, בעוד אנחנו מסתמכים יותר על הטכניקה של השחקנים, ובהתאם לזאת ננסה לשלוט במשחק. יש לנו קבוצה מספיק איכותית כדי לזכות בתואר, רק שעתה מוטלת עלינו חובת ההוכחה על כר הדשא באיסטנבול".

בינתיים יכולה שחטאר להתעודד מכך שקרוב ל-12 מיליון יורו יתווספו לחשבונה, לאחר שה"קאס" החליט שמטוזאלם הברזילאי וקבוצתו סראגוסה יפצו את האוקראינים על הפרת חוזהו של הקשר ב-2007. שחטאר דרשה לקבל פיצוי בגובה 25 מיליון יורו, בעוד סראגוסה הסכימה לשלם 2.3 מיליון, עד אשר ה"קאס" אמר את דברו.

רוזנברג: "עברנו עונה מוזרה"

ורדר ברמן, המדורגת במקום העשירי והמאכזב בבונדסליגה, מקווה להביא תואר אירופי ראשון לגרמניה מאז עשתה זאת באיירן מינכן בליגת האלופות ב-2001. ניצחון של ברמן יהפוך את הליגה הגרמנית לשנייה הכי מצליחה במפעל השני בחשיבותו, עם שבע זכיות, אחרי הליגה האיטלקית שמוליכה עם תשע הנפות במהלך השנים.

המאמן תומאס שאף, שהיה שותף כשחקן לזכייה במחזיקות לפני 17 שנים, מקווה לתואר נוסף כמאמן. "למשחקי גמר מסוג זה, צריך מנטליות מיוחדת", הסביר שאף, שכבר דילג במפעל מעל מילאן, סנט אטיין, אודינזה והמבורג. "נגד המבורג הוכחנו שיש לנו את זה. ברור שהשחקנים יגיעו לחוצים, אבל ננסה להביא אותם בכל זאת רגועים ככל האפשר. הרשמנו במפעל עד לשלב הזה, עברנו יריבות קשות ואין ספק שאנו ראויים".

החלוץ מרקוס רוזנברג, שעשוי לפתוח בהרכב עקב היעדרותו של הוגו אלמיידה המושעה, התייחס לעליות ולירידות מהן סבלה ברמן העונה. "זו הייתה עונה מוזרה", סיפר השבדי. "התרגלנו להתחרות על האליפות, אבל זה לא קרה. כתחליף, עשינו ריצה יפה בגביעים והגענו לשני גמרים. גם מבחינה אישית אני מגדיר את העונה כלא ברורה. התחלתי טוב, כבשתי שערים ואז זה הפסיק. אני לא יודע מה קרה, אולי שמרתי את הגולים לגמר".

רוזנברג לא ייהנה מממסירותיו של דייגו הברזילאי, שכן הפליימייקר סוחב כרטיסים צהובים ויוחלף בהרכב על ידי אוזיל. גם בהגנה תחסר ברמן עוגן חשוב, כאשר הבלם פר מרטסאקר פצוע והקשר האחורי פרנק באומן עדיין בספק, אם כי בקבוצה מאמינים שהקפטן יתעקש לשחק ולהניף את הגביע בסיום הערב. לבאומן וחבריו מצפה עדיין משחק גמר גם בגביע הגרמני מול לברקוזן, ואולי העונה ההפכפכה הזו עוד תסתיים עם שני תארים בארון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully