וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גודס: ”אין לנו הגנה של פראיירים”

18.5.2009 / 18:27

מאמן הפועל ירושלים מאמין ששחקניו יתמודדו עם הסגנון של מכבי חיפה בפיינל פור (ג’, 18:05, ספ’ 5). זעם בחיפה על שיבוץ השופט ביטון

נועם אשל

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

במשחק שיפתח מחר (שלישי) את אירועי הפיינל פור ייפגשו מכבי חיפה והפועל ירושלים (18:05, שידור ישיר בערוץ הספורט, ביטון, שמש, רייניש). הקבוצה של גיא גודס מגיעה למשחק אחרי שעברה בשלב רבע הגמר את עירוני נהריה ללא קושי וניצחה אותה 0:3. בירושלים מתכוננים מזה כעשרה ימים למשחק, וערכו אמש את האימון הראשון שלהם ביד אליהו, כשהניסיון של הקבוצה יהיה לכפות את קצב המשחק שלהם על חיפה.

בירושלים נהנים להיזכר בניצחונות בליגה על חיפה ובמיוחד בניצחון המרשים ב-22 הפרש בסיבוב השני. מי שיהיה חייב לתפוס את עצמו בידיים לקראת המשחק הוא יובל נעימי, שבשלושת המשחקים של ירושלים העונה מול חיפה קלע רק 3.3 נקודות והוסיף 3.3 אסיסטים. אם ירושלים תנצח את חיפה היא תעפיל אל משחק הגמר בפעם השביעית בתולדותיה.

גיא גודס, מאמן הפועל ירושלים, התייחס למשחק לאחר אימון הערב, בו השתתפו כל השחקנים: "אין טקטיקה ביום שלפני המשחק. היה אימון יותר משוחרר, הלחץ משחק תפקיד והמטרה להוריד אותו. התמקדנו בפן ההתקפי וההגנתי. לגבי סוג המשחק הצפוי, הוסיף גודס: "לנו יש התקפה פנטסטית ולהם הגנה מצוינת, אבל אין לנו הגנה של פראיירים ואנו בטח לא קונוסים. אנחנו מסוגלים לתת הגנה טובה לפחות כמו של חיפה".

רוג'ר פאוול, לו יהיה זה פיינל פור ראשון בארץ הקודש: "אני לא מתרגש. נבוא לשחק חזק עם הרבה אנרגיה ומי שיביא יותר לב, ינצח בסופו של דבר. יש לחץ על כל מי שמגיע לפיינל פור, כי אם אתה מפסיד אתה הולך הביתה, ואם תנצח אתה יכול לקחת את התואר".

על מפגש פוטנציאלי בגמר עם מכבי תל אביב, אמר השחקן: "אנחנו לא חושבים יותר מדי קדימה. אנחנו וגם מכבי צריכים לנצח קודם את המשחק הראשון, ומבחינתנו נקווה לעשות זאת מחר".

אשכנזי: "ההכנה המנטלית חשובה"

מול ירושלים ניצבת מכבי חיפה שהצליחה להתגבר על טראומת ההפסד בגמר הגביע בשנייה האחרונה בדרך לסיום עונה מצוין וניצחון על בני השרון ברבע הגמר 1:3. הנציגה היחידה של העיר חיפה במשחקי הגמר הייתה הפועל בשנת 1964/5 וגם הצד הירוק של העיר רוצה נציגות ראשונה בגמר. הקבוצה ערכה רק הערב את אימון הבכורה ביד אליהו, ומאמינים כי המנוחה היחסית גדולה שקיבלו השחקנים יעזרו להם להגיע בכושר המירבי לקראת המשחק הגורלי מול ירושלים. בחיפה יקוו לתרומה משמעותית יותר מדבון ג'פרסון שבשלושת המשחקים של הקבוצה מול ירושלים קלע רק 9.3 נקודות. אם לא תצליח הקבוצה לעשות את העבודה, תתמקד הקבוצה במשחק על המקום השלישי שיבטיח לה את המקום בעונה הבאה ביורוקאפ, העפלה שהייתה אחת המטרות של הקבוצה בתחילת העונה.

עוד לפני המשחק, הרוחות בחיפה סוערות בשל שיבוצו של השופט משה ביטון. בסיום האימון, אסף דובר הקבוצה, עו"ד טל אבריאל, את העיתונאים ומסר הודעה בגנות שיבוץ השופטים: "הפיינל פור הוא אירוע השיא של הכדורסל והראש צריך להיות ריק מספקות. אסור שתהיה עננה כלשהי מעל המשחקים. לצערנו, על ההיסטוריה של השופט משה ביטון עם מכבי חיפה רובצת עננה. מכבי חיפה מאוכזבת מהתנהלות איגוד השופטים ואפילו כועסת. לפני שבועיים הגישה הקבוצה בקשה שלא לשבץ את ביטון למשחקיה עד תום העונה, וזאת מאחר והוא התבטא מילולית במשחק הפלייאוף הראשון נגד בני השרון כנגד עידו קוז'יקרו. כזכור, קוז'יקרו התבטא בצורה שגויה כנגד ביטון לאחר גמר הגביע, התבטאות שממנה התנערנו. כלו כל הקיצים. היינו חייבים להוציא הודעה זו. השיפוט לא יהיה לגיטימי לאחר אותה התבטאות במשחק נגד בני השרון. לבוא ולשים את אותו שופט במשחק זו התנהגות לא חכמה".

דובר איגוד הכדורסל, מוטי אקסמיט, מסר בתגובה: "באיגוד הכדורסל דוחים בשאט נפש את ההשתלחות של מכבי חיפה על שיבוץ השופטים למשחקי הפיינל פור. אם מישהו חושב להרוויח משהו תוך כדי ניסיון להפעיל לחץ על השופטים, הוא טועה בגדול. שיבוץ השופטים על בסיס מקצועי לחלוטין. לשני משחקי חצי גמר הפיינל פור שובצו בכירי שופטי הכדורסל בישראל. התקפותיו הבלתי מרוסנות של עורך דין אבריאל הועברו לעיונו ולהחלטתו של היועץ המשפטי לאיגוד הכדורסל, לבחינת העמדתו לדין של מר אבריאל והקבוצה".

ובחזרה לכדורסל. אבי אשכנזי, מאמן מכבי חיפה, שמח לראות את ברוק סיילס עורך אימון עם חבריו, ואמר לקראת ההתמודדות עם הירושלמים: "כולם מכירים את כולם, שיחקנו מול ירושלים שלוש פעמים וראינו הרבה וידאו. זה משחק שנצטרך לבוא אליו מוכנים מנטלית. שחקן כזה או אחר לא קריטי, כי אם נפקיר בהגנה שחקן כלשהו הוא יעניש אותנו". המאמן העדיף לא להתייחס לשיבוץ השופטים למשחק הגמר: "אני חושב שהשיפוט היה טוב העונה באופן כללי. נעשו טעויות, אך גם אני טועה. לא אתבטא על השיפוט במשחק הנוכחי".

גור פורת, קפטן מכבי חיפה: "מקווה שההתרגשות תיעלם. אנחנו מתרכזים בעלייה לגמר, את החגיגות נוכל לתכנן רק לאחר מכן. יכול להיות שירושלים לוקחים אותנו פחות ברצינות אחרי שהובסנו נגדם במלחה, אנחנו בלכ מקרה לוקחים אותם בשיא הרצינות".

מאליק דיקסון, שקלע את סל האליפות של הפועל חולון בביקורו האחרון בהיכל נוקיה, מוכן לאירוע: ההרגשה מצוינת. מהרגע שהגעתי לכאן לא היה לי קל, הרבה שאלו את חיפה על כך שהביאו אותי ואת גאדסון, אך מאז השתפרנו. תהיה מלחמה כי להפועל ירושלים יש קבוצה טובה. אני לא רוצה שזה יגיע לזריקה של השנייה האחרונה, אבל במקרה כזה לא אחשוש לזרוק. עדיף שנסיים את זה רגוע כמו מול בני השרון". על החזרה להיכל נוקיה, אמר בחיוך: "נראה לי שהחליפו את הטבעות מאז שהייתי פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully