וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: מכבי ראשל"צ ניצחה את הפועל 26:28

מכבי ראשל"צ ניצחה 26:28 את היריבה העירונית במשחק הרביעי של גמר הכדוריד, וכעת הפועל צריכה ניצחון בהפרש של 11 כדי לזכות בתואר

עם כל הסימפטיה להפועל ראשון לציון, דומה כאילו סדרת גמר הכדוריד נראית סגורה, לפחות באופן מעשי. תיאורטית, יש לאדומים מעיר היין סיכוי להדביק את היריבה העירונית, מכבי, ולהפוך את הסדרה באופן הירואי - אך קשה להאמין שכך יהיה. הערב (שני), השיגו הצהובים של גלעד מאור ניצחון 26:28 גדול במסגרת המשחק הרביעי, ועלו ל-1:2 בסדרה, תוך שהם נמצאים עם רגל וחצי בדרך לתואר הנכסף.

סדרת הגמר הלוהטת בין שתי הקבוצות המובילות בארץ התחילה עם 22:31 קליל של מכבי במשחק הראשון, כאשר בשני איזנו האדומים את הסדרה עם ניצחון 23:24 בזכות שער בשניית הסיום של אייל שור. המשחק השלישי הסתיים בשוויון 31:31, אך למעשה היווה סוג של ניצחון צהוב, שכן מכבי החזיקה בהפרש שערים עדיף.

הפעם, הפתיחה של הפועל, האלופה המכהנת, היתה לא רעה דווקא. האדומים של סער פרנקל פתחו יתרון בן 3 שערים בשני מקרים שונים במהלך המחצית הראשונה, אך לא הצליחו למנף את המומנטום כדי להגדילו, ולמחצית ירדו הקבוצות בשוויון 12:12. החצי השני היה כל כולו של מכבי, סגנית האלופה, וככל הנראה האלופה שבדרך. הצהובים הציגו 30 דקות נהדרות, והשיגו ניצחון גדול, 26:28.

כעת, מובילה מכבי תל אביב 1:2 בסדרה, עם הפרש שערים עדיף של +11, והמשמעות הישירה היא שבמשחק הבא תידרש הפועל לנס גדול, ולניצחון בהפרש של 11 שערים או יותר. כפי ששיחקו שחקניו של סער פרנקל היום, ולמעשה, לכל אורך הסדרה, קשה להאמין כי זה יקרה. הצהובים יכולים להתחיל ולצנן את השמפניות.

מהלך המשחק

המשחק נפתח מאוד פיזי, כששתי הקבוצות הרבו להחמיץ. אחרי שוויון 3:3, שלושה שערים רצופים של גיל יעקב העלו את המארחים ליתרון 3:6, אלא שתום מטלון ואריאל רוזנטל הצליחו להחזיר את היריבה המושבעת למשחק, והשוו ל-6:6. טל בלכר המצוין הבקיע את שערו השלישי במשחק כדי להעלות את הפועל ל-7:8, ולאחר מכן ל-8:10. יואב נעמן סיים מתפרצת מוצלחת של הצהובים כדי לצמק ל-11:12.

מכבי המשיכה להדק את ההגנה, וגל אברהם השווה את התוצאה. הפועל יצאה להתקפה האחרונה, אך לא הצליחה להגיע למצב זריקה. המחצית הראשונה הסתיימה ב-12:12, כשהפועל נהנת משלושה שערים של בלכר ויעקב, ומכבי משניים של מתתיה, אברהם ורוזנטל.

המחצית השניה נפתחה עם ארבעה שערים מהירים - שניים לכל כיוון - ושער של גל אברהם השלים את המהפך שהתחילה מכבי בסיום המחצית, כשהעלה אותה ל-14:15. הצהובים המשיכו ללחוץ על הדוושה, ופתחו את היתרון הגדול שלהם במשחק עד כה, 15:19, ולאחר מכן 16:21. המחצית האדירה של מכבי המשיכה, ומשחק התקפי יעיל העלה אותם כבר ליתרון מוחץ, 17:23, אחרי 16 דקות במחצית השניה. הפועל לא ויתרה, וניסתה לשוב למשחק דרך ההגנה, אלא ששער נוסף של רונזטל המצוין קבע 23:27, 4 דקות לסיום. משם הפועל כבר לא חזרה, וזה הסתיים ב-26:28 לזכות הצהובים, שעושים צעד גדול בדרך לאליפות.

מאור: "אנחנו עוד לא אלופים"

מאמן המפסידה, סער פרנקל, היה כצפוי מאוכזב בסיום, אך השתדל למצוא את חצי הכוס המלאה. "מכבי ביתרון של 11 שערים, הם לא קבוצת תחתית שנוכל לעשות את המהפך, אבל אנחנו ספורטאים. עד שזה לא נגמר לא נגמר. נבוא עם הרבה גאווה ואמונה וננסה לעשות מה שאפשר. יספיק? טוב. לא יספיק? כנראה שהגיע למכבי".

"בדקות של תחילת המחצית השנייה מכבי רצו ולא הצלחנו למנוע את השערים בחילופי הגנה התקפה. הגולים הגיעו יחסית בקלות וכשהתחלנו לחזור, עשינו טעויות של החטאות ואיבודי כדור. אם היינו מרוכזים יותר, אולי זה היה נגמר אחרת". פרנקל סיים בנימה של אופטימיות: "נבוא לנצח ולהוכיח שאנחנו אלופים גאים, ואם נגזר עלינו, ניתן את הכתר בגאווה. יכולים להיות מהפכים בספורט".

מנגד, מאמן המנצחת, גלעד מאור, היה מאושר מהצעד הגדול של קבוצתו בדרך להשבת התואר לצד הצהוב של העיר. "שאפו לכל השחקנים. אחרי שנתיים של כישלון במאני טיים, הם באו לשחק. הפועל לא טובה מאיתנו. במשך שני משחקים שתקתי, השחקנים הבינו ועשו תפנית מסוימת. אנחנו לא אלופים. אנחנו צריכים תיקו, כי אצלנו לא מדברים להפסיד. היום ידענו שאנחנו מנצחים, אבל לא עשינו את זה בשחצנות. הקבוצה שיחקה נהדר וביום שישי צריך להשלים את המלאכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully