וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר טימי ומיסטר באוורס

18.5.2009 / 11:00

איזה טימי באוורס יגיע לפיינל פור: המנהיג השקט והכוכב הווירטואוזי שיכול לייצר נקודות בכל רגע נתון, או השחקן האנמי שנעלם לדקות ארוכות מדי? הפרשנים חלוקים בדעתם, ויודעים: רגע האמת שלו מתקרב

לא מעט שחקנים ישראלים וזרים שהגיעו להפועל ירושלים יצאו עם הרגשה שהמערכת לחוצה מדי למידותיה, שהתקשורת המקומית ממררת את חיי השחקנים, שהציפיות הגבוהות אינן תואמות את המציאות, ועוד שלל האשמות על למה בתקציב כל כך גדול, הקבוצה מספר 2 בכדורסל הישראלי לא מצליחה לקחת אליפות ממכבי תל אביב. שחקן נוסף שהיה יכול להיכלל ברשימת התירוצים הוא טימי באוורס, שבעונה שעברה נראה אנמי, היה חלק מההתרסקות של הקבוצה בחלק השני של העונה, ולרוב האנשים מסביב למועדון היה נראה כאילו ההתקשרות מתקרבת לקצה.

אלא שבקיץ חזר באוורס לבירה, הפעם מחודד יותר, ונראה נחוש להיות זה שרשום על האליפות הראשונה בתולדות הפועל ירושלים. דווקא לקראת הפיינל פור, נראה כי השחקן המוביל של ירושלים מוריד את הרגל מהגז, כששמחת החיים שאפיינה אותו עד לחצי גמר הגביע מעט נעלמה. השחקן שסיפק לנו את מהלך העונה, עם הטבעה מחשמלת בניצחון על מכבי תל אביב, החל להיראות כמו אותו באוורס אנמי מהעונה שעברה. האם שוב נכנס ד"ר טימי לנעליו של מיסטר באוורס?

"מבחוץ זה נראה אחרת"

"שחקנים גדולים יודעים להביא את עצמם לרגעים שצריך אותם", מעיד על באוורס מתן נאור, ששיתף עמו פעולה בעונת 2006/7 בירושלים, ומתייחס לעליות וירידות ביכולת של השחקן, "בהגדרה לא קל לשחק 40 דקות באותו רמה. טימי יודע להביא את עצמו למשחק, אם זה בשלבים היותר מכריעים של העונה ואם זה במשחק צמוד ברבע האחרון".

שחקן נוסף שעבר לצדו של באוורס בירושלים הוא גיא פניני, שלא מסכים עם הקביעה שלבאוורס יש ירידות במהלך משחקים. "אני חושב שדווקא טימי משתדל כל הזמן להיות בתוך המשחק, ואולי מבחוץ זה נראה אחרת. הוא משחק בקבוצה כמו הפועל ירושלים, שיש שם שחקנים ברמה גבוהה מאוד, אז טבעי שבחלק מדקות המשחק הוא ייעלם. זה לא להיעלם במובן הרע של המילה אלא במובן הטוב. אם הוא מרגיש פחות טוב במשחק, הוא לא יכריח את עצמו וייתן לאחרים את הבמה. אם הוא מרגיש טוב, אין ספק שהוא יודע לקחת את הכדור ולעשות סל מתי שהוא רוצה. זה נקודה לזכותו, כי כשהוא רואה שלשחקנים אחרים הולך, הוא יודע ללכת הצדה ולתת להם את הבמה".

"נפילה של שחקן מרכזי היא בולטת יותר"

באוורס הגיע לישראל בתחילת עונת 2005/6 ונחת לקבוצה של ננו גינזבורג בגבעת שמואל. הוא הגיע אחרי ארבע שנים מצוינות במיסיסיפי סטייט, בה שיתף פעולה עם מריו אוסטין (שיתוף פעולה ששוחזר בהפועל ירושלים), ועוד עונה אחת במדי אשוויל מליגת הפיתוח של ה-NBA, עמה אף זכה באליפות. ההשתדרגות האמיתית ביכולת של באוורס הייתה באמצע העונה עם שלושה משחקים בהם רשם ממוצע של 36.5 נקודות למשחק. "לשמחתי, בתקופה שלי הוא היה יציב לכל אורך הדרך", נזכר עופר ברקוביץ', שאימן את הגבעה מאמצע העונה, ומנסה להסביר את חוסר היציבות של באוורס, "טימי הוא טיפוס מיוחד, וצריך לכוון ולדחוף אותו גם בימים לא טובים. כשהוא נכנס לזה, קשה לעצור אותו. לכל שחקן יש ימים טובים יותר וטובים פחות, הוא לא מיוחד בנושא הזה, אבל בערב נתון הוא יכול לנצח כל משחק".

גם דן שמיר, שלקראת סיום תקופתו בירושלים החלו להיווצר בקיעים מסוימים במערכת היחסים שלו עם באוורס, מלא שבחים לשחקן ומגמד את חוסר היציבות שלו במה שהוא מביא לקבוצה. "טימי בשלוש שנים בירושלים נתן תרומה מצוינת, מעל ומעבר. הוא שיחק ברמה קבועה ויציבה באותו מקום במשך שלוש שנים, במקום איכותי וברמה גבוהה. כל שחקן עובר תקופות פחות טובות, זה טבעי, אבל כששחקן מרכזי עובר תקופות פחות טובות - זה בולט יותר. מה שעובר על טימי לא שונה משחקנים אחרים. הוא שומר על רמה יציבה למשך הרבה שנים. הוא שחקן מצוין, וכל מאמן היה שמח לאמן אותו, גם בקבוצות יורוליג. אין ספק שהוא יכול להשתלב בהרבה קבוצות באירופה, גם ברמות הגבוהות ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"טימי לא עושה רעש, הוא עושה עבודה"

חבריו הטובים ביותר בירושלים של באוורס יודעים לספר על בחור חייכן, אחד שיודע להתבדח גם על עצמו, אבל לאף אחד אין ספק: מדובר בבחור מופנם. אחת מהסצינות המפתיעות שנראו העונה במלחה הייתה ההתפרצות של באוורס כלפי צוות השיפוט בניצחון על מכבי ראשון לציון בסיבוב השני, התנהגות שבירושלים כינו אותה כ"כזאת שלא מתאימה לרמתו". במשך שלוש השנים בירושלים תמיד היו ליד באוורס שחקנים שלקחו את ההצגה ממנו, ואולי הסיטו ממנו את תשומת הלב שהגיעה לו: מאיר טפירו, הוראס ג'נקינס ומריו אוסטין עשו זאת ב-2006/7, גיא פניני, דרור חג'ג' וג'יימי ארנולד בעונה לאחר מכן, והעונה נמצאים שם יובל נעימי, מורן רוט ועומאר סניד, שחקנים שנראים יותר המנהיגים של ירושלים מאשר באוורס.

"טימי לא עושה רעש, הוא עושה עבודה", מסנגר על באוורס עופר ברקוביץ', "הוא מנהיג על המגרש במשך 40 דקות, מוביל את הקבוצה על הגב שלו, עושה את השחקנים לידו ליותר טובים. מנהיג מזהים לפי ההתנהגות שלו ליד אחרים. יש משחקים בהם הוא מרגיש שהוא לא יכול לתרום נקודות, אז הוא תורם ריבאונדים ואסיסטים. לא מעניין אותו עם כמה נקודות הוא יגמור את הערב, יש לו יכולות לתרום בהרבה אספקטים של המשחק. הוא יכול לסיים משחק עם מספרים צנועים ולתת לאחרים לבלוט, ולא לקחת מהם את אור הזרקורים. זה פעולה חיובית, שמעידה על האופי שלו".

"למנהיגות יש פנים רבות"

גם גיא פניני, אחד שמשך את האש בירושלים בעונות הקודמות, מסכים עם ברקוביץ'. "טימי הוא בחור שקט ושחקן שקט", אמר פניני, "יש שחקנים כאלה, ויש שחקנים שאוהבים לעשות רעש. טימי לא ייכנס לחדר ההלבשה ויתחיל לצעוק, והוא לא יתחיל לחגוג אחרי ניצחונות. טימי תמיד באותו דרך, וזו אחת הסיבות שאהבתי לשחק איתו". מתן נאור מנסה לסכם את האופי של באוורס במבט לכיוון מבחן התוצאה. "יש שחקנים שהם יותר מנהיגים קולניים ודומיננטיים ממנו, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שבהפועל ירושלים כשחקן דומיננטי ומוביל הוא לקח שני גביעים".

דן שמיר, עוזרו של דיוויד בלאט בדינמו מוסקבה, מוצא מקבילה של באוורס מהליגה הרוסית. "שישקאוסקס, המנהיג השקט של צסק"א, הוא בדיוק כזה", אומר שמיר, "מחוץ למגרש הוא בחור נהדר וכיף להיות בחברתו, ובדיוק כמו טימי - ככה הוא גם על המגרש. כשחקן ההתנהגות שלו היא לא כמו של שאראס, שזו הדוגמה לשחקן מוחצן מאוד, שחקן שמעיר כל הזמן לשופטים ולשחקנים שאיתו, שחקן שתמיד בולט לעין ולאוזן. באוורס זה סוג של שחקן שגם כיף לאמן. למנהיגות יש פנים רבות".

ומה בעונה הבאה?

בסוף העונה יסיים באוורס את חוזהו בהפועל ירושלים, ויהפוך לאחד השמות החמים ביותר בשוק השחקנים באירופה. "אין לי ספק שטימי יכול לשחק ביורוליג, הוא בהחלט ברמה של הרבה שחקנים שמשחקים שם", חוזה דן שמיר את עתידו של באוורס, "יש לו תכונות שמתאימות בדיוק לרמה הזאת, אבל הוא צריך להגיע לקבוצה נכונה ולשחקנים הנכונים. הכל עניין של טיימינג, הכל עניין של שוק, השוק יכול להיות בכל מיני מצבים. טוב לטימי בירושלים, ואני בטוח שלירושלים טוב איתו, אבל אני יודע שיש לו רצון לנסות גם דברים אחרים".

גם עופר ברקוביץ' רואה בעיני רוחו את באוורס עושה את הצעד הבא. "הוא שחקן כדורסל מצוין, אני חושב שהוא יכול להצליח ברמות הגבוהות", אומר ברקוביץ', אז מה אם הוא לא מתאים למכבי? אני לא חושב שכל אלה שמשחקים היום במכבי יותר טובים ממי שישחקו נגדם בפיינל פור". גם מאיר טפירו שולח עצה קטנה לחברו לקראת המשך הדרך: "הוא נמצא היום במקום טוב, מקום שהשאיפות שלו מאוד גבוהות. הפועל ירושלים זה מועדון גדול, ולא תמיד טוב לשחקן לשאוף לעשות שינויים".

"טימי יימדד לפי מה שיהיה בפיינל פור"

באוורס יוביל ביום שלישי את הפועל ירושלים לפיינל פור שני בשלוש שנים, אחרי שהוביל את הקבוצה לשתי זכיות בגביע ועוד הפסד בחצי הגמר העונה. השאלה הגדולה היא האם הוא לרגעי האמת יופיע הבאוורס של גמר הגביע של העונה שעברה, או שהוא ימשיך את התקופה הלא טובה שלו לאחרונה. "אם זו הייתה שנה ראשונה שלו בהפועל ירושלים, הייתי אומר שזה סימן שאלה", מאמין גיא פניני, "אבל אחרי שלוש שנים שהוא מכיר את הקבוצה ואת האנשים ואת הלחץ, הוא יעמוד בזה, כמו שהוא עמד בזה בשנה שעברה בגביע. לא יודע לאן זה ייקח אותם, אבל מבחינת טימי, הוא ייתן פיינל פור טוב שיקדם אותו להמשך הדרך".

"בסופו של דבר טימי יימדד לפי מה שיהיה בפיינל פור", מסכם מתן נאור, שיודע שאם באוורס יצליח להוביל את הפועל ירושלים לעבר אליפות היסטורית, שמו יהפוך לאחד החמים באירופה וייכנס באופן ודאי להיסטוריה של המועדון ולכדורסל הישראלי. עוד כישלון ברזומה, ונחזור לדבר על עוד שחקן שנתן עונה גדולה אבל כשהכסף היה על השולחן מול מכבי תל אביב, רעד, התקפל והמשיך בדרכו בקריירה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully