וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאן רוברטס לא מקל ראש

17.5.2009 / 13:00

קטש רגוע, גן נר מקום שקט, אבל הגארד הצעיר (23) שמנהיג את גלבוע/גליל עם גל מקל ("יהיה שחקן גדול") בוער לקראת משימת הפיינל פור. ראיון

המשחק השלישי בסדרה בין הפועל גלבוע/גליל עליון להפועל חולון היה קשה במיוחד עבור החבורה של עודד קטש. אחרי מחצית ראשונה רעה מאוד, ופיגור בן 16 נקודות התעוררו השחקנים מהצפון וגררו את חולון להארכה כשהמומנטום לצידם. דווקא אז, בהארכה, החטיאו שחקניו של קטש מקו העונשין ונתנו לחולון יתרון 1:2 מבטיח, שהיה אמור להספיק להם כדי להגיע עד לפיינל פור. מי שרשם את משחקו הגרוע ביותר בשלושת החודשים האחרונים באותו משחק, היה בריאן רוברטס שקלע רק 7 נקודות, הפעם היחידה שהוא ירד מסכום נקודות דו ספרתי מאז תחילת הסיבוב השני. משחק אחד רע הספיק לרוברטס. בצוותא עם גל מקל, הוא הלהיב את הקבוצה שלו, והשניים הובילו את גלבוע/גליל לניצחון גדול על חולון בגן נר ולמשחק החמישי בסדרה, בו רשם רבע ראשון מהאגדות עם 16 נקודות באחוזים מדהימים, בדרך אל הפיינל פור.

"ידענו כשנכנסנו לסדרה שיהיה קשה, שחולון קבוצה אגרסיבית וקשה", מספר רוברטס בראיון לוואלה! ספורט, "ידענו שלא יהיה לנו קל. הכנו את עצמנו לסדרה הזאת מצוין, ידענו שיהיה כנראה משחק חמישי, וככה גם היה. במשחק החמישי באנו ונלחמנו. גם בשני ההפסדים היו לנו צ'אנסים לנצח, אבל ידענו שלמרות שני ההפסדים, אנחנו עדיין חזק בתמונה כדי לזכות בסדרה". רוברטס, שנה ראשונה מחוץ לארצות הברית, לא התרגש במשחק האחרון בחולון. למרות שזאת הייתה סדרת הפלייאוף הראשונה שלו, הפגין הילד בן ה-23 משחק קר רוח, ולו זה נראה מאוד טבעי. "כשאתה יודע שאין לך אופציה אחרת חוץ מלנצח, אז אין אופציה אחרת להסתכל על זה. אין מחר, זה יכול היה להיות הסוף של העונה שלנו, לא רצינו שזה יהיה ככה. באנו ונלחמנו בשני המשחקים האלה".

אבל לא הכול הלך חלק בעונה של רוברטס והקבוצה המאוחדת של גליל/גלבוע. פתיחת העונה אמנם הייתה חיובית מאוד, אך לקראת סוף הסיבוב השני, עם שחרורם של ארון ניקסון, לוקאס טישר ואלוסיוס אנגוניה, החלה הקבוצה בנסיגה מסוימת. "זה הייתה עונה של עליות וירידות גם ברמה האישית וגם ברמה הקבוצתית. זה כמו רכבת הרים. התחלנו לשחק טוב בתחילת העונה, באמצע העונה היו לנו קשיים אבל ידענו לאסוף את עצמנו בחלק החשוב של העונה וזה בסופו של דבר הכריע. לא ידעתי מה לצפות כשהגעתי לכאן, הייתי פה כל העונה ונהניתי. זה חווית לימוד רצינית בשבילי, אני חושב שאני שחקן יותר טוב, אחרי עונה עם עודד קטש אני מרגיש שהשתפרתי. בהחלט נהניתי פה". למזלם של רוברטס וגלבוע/גליל, נדנדת היכולת מצאה אותם בעלייה לקראת משחקי הפלייאוף, ועכשיו הקטשים מאמינים שביכולתם להמשיך להפתיע.

"ברגע שאני אגרסיבי, אני יכול לקלוע בכמויות"

- איך החוויה לשחק במקום קטן כמו גן נר?

"גן נר הוא מקום שליו ושקט, זה מדהים לגור פה. הנוף מהגלבוע הוא מדהים. כשהגעתי לפה התחלתי להסתכל על הנוף ונדהמתי, ואני עדיין עושה את זה. יש ימים שאני מוצא את עצמי מעביר זמן רב בהשתאות מהנוף הזה. זה מקום קטן ויפה, לא חיים בעיר גדולה כמו בקבוצות אחרות בישראל. אין פה יותר מדי מה לעשות, אבל זה עדיין נחמד. לפעמים קצת משעמם פה, אבל הסתדרתי בסופו של דבר, לומדים ליהנות ממה שכן יש פה. אני מציע לך לבוא להסתכל על הגלבוע, זה משפר את ההרגשה".

אותם רגעים של טירוף במשחק החמישי באולם הפחים, לא הפתיעו אנשים שעקבו אחרי הקריירה של רוברטס. במהלך עונתו האחרונה במכללות רשם שחקן מכללת דייטון 12 נקודות ב-64 השניות האחרונות של המשחק מול מיאמי-אוהיו, כולל שלשת ניצחון, שזיכו אותו בתור שחקן המכללות של השבוע של רשת ESPN. אם ישחזר את אותה התפרצות בפיינל פור, הוא עשוי לטרוף את כל הקלפים, "אני לא יודע איך לתאר את זה. אני נכנס לזון לפעמים, ומרגיש שהסל הופך להיות ענק. ברגע שאני אגרסיבי ובראש של המשחק, אני יכול לקלוע בכמויות, ככה אני תמיד עושה מאז שאני הייתי בתיכונים. כנראה שזה חלק מהחבילה שנקראת בריאן רוברטס".

"קטש רגוע וזה משפיע על כולנו"

בנוסף לרוברטס הצעיר, כולל הסגל של עודד קטש את בריאן רנדל, אייזאה סוואן ודיון דוואל, כולם שחקנים שסיימו רק בעונה שעברה את קריירת המכללות שלהם. אם אפשר להוסיף אליהם את גל מקל, בניסיונו הראשון בליגת העל, אפשר לגלות חבורה צעירה וללא ניסיון לקראת משחק חשוב. "אני יודע שאין לנו ניסיון, לפחות לא כמו לחלק מהקבוצות בליגה. העובדה שכולנו צעירים, היא יתרון מסוים כי אז אנחנו מתרגשים לפני כל משחק, אנחנו באים להוכיח לאנשים מי אנחנו. זה עזר לנו במשך כל העונה, ולפחות בחלק האחרון של העונה באנו יותר טריים ואני חושב שהעובדה שאנחנו צעירים עזרה לנו".

מאפיין נוסף של הקבוצה של עודד קטש, הוא חוסר הפחד להפציץ מחוץ לקשת בכל משחק. רוברטס הוא בין המובילים בקטגוריה זו עם מעל 6 זריקות לשלוש למשחק, "הקליעה שלנו זה דבר שאנחנו מביאים לקבוצה, אנחנו עובדים קשה באימונים, אבל זה מה שאנחנו עושים. כולנו יכולים לקלוע מחוץ לקשת, לחדור בצורה טובה, לכדרר ולעשות הטעיות, אלה התכונות שלנו בתור שחקנים. אנחנו משחקים טוב בתור קבוצה, אז זה עובד טוב".

מי שקלט את רוברטס בקבוצה ונותן לו את האשראי במשך כל העונה הוא המאמן עודד קטש. כשמזכירים את השם של קטש בפני רוברטס הוא מתחיל להלל את המאמן הצעיר. "עודד מכיר את המשחק, הוא אחד השחקנים היותר טובים ששיחק פה בישראל. חוויה ללמוד ממנו, ולהבין איך הוא מסתכל על המשחק. הוא מאמן טוב לכל השחקנים הצעירים. הוא רגוע וזה משפיע על כולנו, ככה שזה דבר טוב מאוד. אתה מרגיש שהקבוצה רגועה כשהוא משדר את זה, אני חושב שזה חשוב למאמן של קבוצה צעירה".

"השמיים הם הגבול בשביל גל מקל"

בנוסף לרוברטס פרץ בתקופה האחרונה בקבוצה גל מקל, ותפס את מקום הרכז הפותח על חשבונו של גוני יזרעאלי. השיתוף פעולה ביניהם יצטרך להיות זה שיעצור את קרלוס ארויו ומרקוס בראון בחצי הגמר. "גל יהיה שחקן גדול, אני בטוח בזה. הוא ידע להשתפר בחלק האחרון של העונה, ולקח את הקבוצה עליו. הוא צעיר, הוא עבר דרך ארוכה בעונה אחת, עבד קשה והוא חושב בדרך שלא הרבה שחקנים חושבים. לדעתי השמיים הם הגבול בשבילו. ברגע שכל התכונות שלו יתעצבו הוא יהיה שחקן ברמות הכי גבוהות. מגיע לו כי הוא שחקן טוב ואדם מצוין".

- הרבה אנשים חושבים שהשנתיים של מקל במכללה היו מיותרות, ושבמכללות הישראלים לא יתקדמו. מה אתה חושב על זה?

"אני חושב ויודע שכדורסל שמכללות זה משחק שונה מהכדורסל באירופה. ברמות האישיות עובדים יותר על החזקת כדור, הטעיות וקליעות. אני לא יכול להגיד שמכללות זה דבר רע, כי הכול תלוי בשחקן. בשביל רוב האמריקאים, אתה חייב ללכת למכללות, ובשבילי אישית זאת הייתה חוויה טובה. אבל אני לא יכול להגיד את זה על כולם, ל חלק מהשחקנים זה יכול להיות דבר לא כל כך טוב. אני לא בטוח שאני יודע למה לא מגיעים יותר שחקנים זרים למכללות. יש שחקנים טובים בכל העולם, ולפעמים מאמני מכללות לא מגיעים לכל מקום כדי לגייס שחקנים. בגלל זה אתה לא רואה יותר מדי שחקנים זרים במכללות, אתה רואה יותר מזה בשנים האחרונות, אבל לא מספיק. אסור לאנשים לשכוח שיש גם שחקנים מוכשרים בארצות הברית, והמאמנים מעדיפים לאמן שחקנים שהם מכירים מהאזור ליד הבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"הצעד הבא בקריירה שלי יהיה אחד המשמעותיים ביותר"

העונה הטובה של רוברטס וחבריו תוכל להפוך למושלמת אם ביום שלישי ישלימו את המשימה וידיחו את מכבי תל אביב בחצי גמר הפיינל פור, משימה שלא הרבה אנשים מאמינים שהם מסוגלים לה. "כל מה שאנחנו צריכים לעשות, זה לבוא מוכנים למשחק ביום שלישי ולא לחשוב על שום דבר. לא לחשוב מה העיתונאים אומרים או מה אנשים אחרים אומרים. זה משחק אחד ביום שלישי, ומי שתהיה יותר טובה תנצח. אנחנו יודעים עד כמה מכבי טובה, אבל יש הרבה על המאזניים בשבילה, והלחץ הוא עליה. אנחנו צריכים לבוא לשחק ולהתחיל טוב, ומשם נראה מה יקרה. לא הצלחנו במהלך העונה להופיע טוב מולם, אבל אנחנו מרגישים שאנחנו משחקים כדורסל טוב יותר ממה ששיחקנו בתחילת העונה. זה בסופו של דבר משחק אחד, אנחנו לא צריכים לחשוב על מה שקרה במפגשים הקודמים מולם. אנחנו יודעים איזה קבוצה מכבי תל אביב, אבל אנחנו נבוא לשחק את הכדורסל הכי טוב של גליל/גלבוע".

בניגוד לשחקנים אחרים שנוחתים בישראל, ואחרי עונה אחת מוכנים לקפוץ ליורוליג, רוברטס מנסה לעשות צעד אחד קדימה, ולא לחלום מעבר. "הצעד הבא בקריירה שלי יהיה אחד המשמעותיים ביותר שלי. אני חושב שעשיתי התחלה טובה מאוד בגליל/גלבוע, אבל אני לא בטוח מה יקרה בעונה הבאה. אני רוצה לסיים את העונה פה, ולקחת את האליפות. קשה להגיד מה יקרה בעונה הבאה. אני לא יודע אם אני אשחק בליגת הקיץ כמו בעונה שעברה, אבל אני יודע שאם אני לא אגיע בסופו של דבר ל-NBA, אני רוצה להגיע לקבוצה שתשחק במפעלים השונים באירופה ולראות מקומות שונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully