וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גווארדיולה: "זה אחד הימים המאושרים בחיי"

מאמן ברצלונה חגג את הכתרתה של הקבוצה כאלופת ספרד. לאפורטה: "אחת העונות הטובות בהיסטורית המועדון". ראמוס: "מגיע להם לזכות"

AP

וידאו: רויטרס, עריכה: גדי ויינסטוק

ברצלונה חגגה אמש (שבת) באופן רשמי את הזכייה באליפות ה-19 בתולדותיה, לאחר שריאל מדריד הפסידה לויאריאל 3:2 וחסכה לקטאלנים את המאמץ לנצח את המשחק הערב במאיורקה, אליו יעלו פפ גווארדיולה ושחקניו כאלופים.

הכל כבר נאמר על קבוצת החלומות שבנה גווארדיולה בן ה-38 בקאמפ נואו בעונתו הראשונה כמאמן בקבוצת בוגרים, הקבוצה שנראתה מפורקת אשתקד עם סגל כמעט זהה, והפכה השנה לאימת כל אירופה, עם לא פחות מ-150 שערים בכל המסגרות, אליפות ראשונה מאז 2006 ודאבל ספרדי ראשון מאז 1998. המשימה הבאה של בארסה היא כמובן הזכייה בליגת האלופות, שם תפגוש ב-27 בחודש ברומא את מנצ'סטר יונייטד, שחגגה את הזכייה באליפות אנגליה שעות ספורות לפני הכתרתה של ברצלונה.

לאפורטה: "אפשר להשיג יותר מהעונה"

גווארדיולה, שהדגיש במשך כל העונה שתואר האליפות המקומי חשוב לו יותר מכל גביע אחר, אמר לאחר ההפסד של ריאל: "יש לי הרגשה שאנשים יהיו גאים בנו. זה אחד הימים המאושרים בחיי. אני נרגש מכך ששימחנו היום הרבה אנשים. אני מרגיש אושר עצום".

אחד מגיבורי האליפות המרכזיים, אנדרס אינייסטה, שהחזרה שלו מפציעה במהלך העונה עזרה לבארסה להתגבר על משבר מסוים ולדהור כל הדרך לכתר, אמר: "תמיד אמרתי שזה התואר הכי חשוב לנו, כי הזכייה בו מתגמלת אותך על העבודה הקשה בכל יום. חוץ מזה, זו הליגה הטובה בעולם. המשחק הגדול ביותר הכי כמובן ה-2:6 בברנבאו. אי אפשר להגיד שזכינו בתואר רק בזכות המשחק הזה, אבל זה בהחלט היה משחק שאף אחד מאיתנו לעולם לא ישכח".

חברו לקישור הקטלני של הקטלאנים, צ'אבי, כתב טור מיוחד לעיתון "ספורט" בו הצהיר: "זו כבר האליפות הרביעית שלי בברצלונה, וזו ללא ספק העונה שהכי נהניתי בה. אף אחד לא יכול לפקפק בכמות הכישרון שלנו, שיחקנו כדורגל התקפי ויעיל, והדבר החשוב ביותר הוא שנשארנו צנועים מתחילת העונה".

הנשיא ז'ואן לאפורטה היה נרגש גם הוא ואמר עם ההכתרה: "האדם הראשון שאני רוצה לברך הוא פפ. גם לכל הסגל מגיעות מחמאות, הם נתנו עונה קסומה, אחת הטובות בהיסטוריה של ברצלונה. הכל קרה כל כך מהר, אבל ההצלחה המהירה היא תוצאה של תכנון מבריק, ולכן אני רוצה לברך במיוחד גם את צ'יקי ביגיריסטיין".

לגבי המשך העונה אמר לאפורטה: "אני משוכנע שאנחנו מסוגלים להשיג אפילו יותר מהעונה הזו, למשל לשבור את שיא ההבקעות שעומד על 107 שערים בעונה. כולם חיכו לגמר בינינו לבין יונייטד, זה הגמר החלומי עם שני סגנונות שונים אבל עם שתי קבוצות ראויות לתואר. אנחנו נהיה נאמנים לפילוסופיה ולזהות שלנו גם ברומא".

ראול: "חייבים לברך את בארסה"

בריאל, שלא התאוששה מהתבוסה הביתית ההיסטורית לבארסה לפני שבועיים (6:2, למי ששכח) וספגה הפסד שלישי ברציפות (3:2 לוויאריאל) שעלה לה באיבוד סופי של תואר האליפות בו זכתה בשנתיים האחרונות, מיהרו לברך את האלופה הטרייה. "ברצלונה ראויה למחמאות", אמרה מאמן ריאל (היוצא) חואנדה ראמוס. "הם שיחקו טוב מאוד השנה והתואר מגיע להם. ריאל שיחקה ברמה גבוהה מאוד במחצית השנייה של העונה, אבל ברגע שהסיכוי לזכות באליפות אבד, התוצאות היו בהתאם".

הקפטן והסמל של ריאל, ראול, רשם ציון דרך ענק בקריירה המפוארת שלו עם הופעה מספר 700 במשחק. "אני מאושר להגיע למשחק מספר 700", אמר הכוכב, "אבל היה עדיף לחגוג עם ניצחון". על ההפסד הוסיף השחקן: "זו הייתה הופעה טובה יותר שלנו".

לאחר מכן התפנה השחקן שהצליח העונה לעקוף במניין שעריו את אלפרדו די סטפאנו לברך את בארסה: "אנחנו חייבים לברך אותם בגלל שמגיע להם לזכות באליפות", אמר ראול, שהוסיף בצנעה: "לפחות לא עשינו את זה קל עבורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully