וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: בורדו העבירה את הלחץ למארסיי

הקבוצה של בלאן ניצחה 2:3 את לה מאן ופתחה פער 3 נק' בפסגה, כשמארסיי תשחק מחר מול ליון. 0:2 חשוב לקון על סושו בתחתית

24 שעות לפני המשחק המסקרן בין מארסיי לליון, קיבלה הערב (שבת) בורדו הזדמנות להתבודד בפסגה במחזור ה-36 ולהוסיף עוד קצת אש לסיר הלחץ בסטאד ולודרום. למרות ריבה עיקשת ודקות של לחץ, ניצחה בורדו 2:3 ועשתה את העבודה. פריס סן ז'רמן יכלה להלחיץ גם היא את ליון, אך הפסידה בביתה 2:1 לאוקזר ולא עלתה למקום השלישי. בתחתית, השיגה קון 0:2 חשוב על יריבתה הישירה סושו, והורידה אותה אל מתחת לקו האדום. סנט אטיין הסתפקה בנקודה, לאחר 2:2 דרמטי מול טולוז.

בורדו - לה מאן 2:3

הפסד הבית האחרון של בורדו היה אי שם באוקטובר 2007, והערב האריכו לורן בלאן ושחקניו את הרצף בשבאן דלמאס ל-31 משחקים ללא הפסד ועלו לפסגה. יוהאן גורקוף, שכבש ארבעה שערים בשלושת המשחקים האחרונים, שוב כיכב כשמנגד ניצב יוהאן פלה, שוער לה מאן הנחשב כמועמד מוביל לעמוד בשערה של בורדו בעונה באה.

דווקא האורחים, עם המאמן החדש ארנו קורמייה בן ה-33, הפתיעו ותפסו את ההובלה משער של אנתוני לה טאלק בדקה ה-24. אלא שבורדו הפכה את התוצאה עוד לפני המחצית, עם שערים של מרואן שאמאק בדקה ה-38 וכמובן גורקוף בדקה ה-45. עשר דקות בתוך המחצית השנייה, ושוב הלם בבורדו, כאשר לה טאלק משלים צמד, אבל שחקניו של בלאן שוב גילו אופי וניצחו את המשחק משער של הבלם מארק פלאנוס בדקה ה-76.

פריס סן ז'רמן - אוקזר 2:1

אמרנו החמצת הזדמנויות, אמרנו פ.ס.ז'. הרגליים שוב רעדו לשחקניו של פול לה גואן לנוכח האפשרות לעלות למקום השלישי, כשזומנה קמארה ניסה להרחיק והקשית מעל מיקאל לאנדרו בשער עצמי אומלל בדקה ה-41. ארבע דקות אחר כך, אירניוש ילן הפולני הכפיל את התוצאה עם בעיטה מזווית בלתי אפשרית, כשהכדור כמעט עובר את קו הרוחב. סטפן ססניון רק צימק לקראת סיום, עם בעיטה שפגעה בדרך במגן אורח.

סנט אטיין - טולוז 2:2

הניצחון על לה האבר באמצע השבוע הקפיץ את הירוקים מעל לקו האדום, והערב עמדה בפניהם יריבה השואפת לסיים עונה מפתיעה עם כרטיס לאירופה. אחרי 34 דקות הקפיץ ביאל סאל את האוהדים המקומיים, עם נגיחה מדויקת בעקבות קרן של פאולו מצ'אדו. טולוז השיגה שיוויון בדקה ה-66, אז אנדרה פייר ג'יניאק בישל למוסא סיסוקו, אבל שבע דקות לאחר מכן אילאן הברזילאי עשה 1:2 עם פנדל מוצלח. כששחקניו של אלן פראן התכוונו לסכם שבוע חלומי, הגיע ג'יניאק והימם עם שיוויון בדקה ה-89.

קון - סושו 0:2

משחק על שש נקודות בתחתית, בין שתי קבוצות שהחליפו מקומות באמצע השבוע. קון הגיעה כשהיא מתחת לקו האדום ונואשת לניצחון, בעוד סושו במקום ה-16, אחרי 0:3 מרשים על מונאקו ברביעי. מבלוט ארדינג, אחריו רודפות כל קבוצות הצמרת הצרפתיות, שלח כדור לקורה בדקה ה-52, במצב הטוב של סושו במשחק. 13 דקות לסיום הפיח סטיב סבידאן רוח חיים בקבוצה המקומית עם שער דרמטי, והשלים צמד בתוספת הזמן. קון שוב מחליפה מקומות עם יריבתה.

משחקים נוספים:

מונאקו - ואלנסיין 1:1
למונאקו: צ'ו יאנג פארק (6). לוואלנסיין: יוהאן אודל (61)

לוריין - לה האבר 1:1
ללה האבר: ממאדו דיאלו (11). ללוריין: מראמה והירואה (63)

גרנובל - נאנסי 0:0

לאנס עלתה לליגה הבכירה

למרות הפסד 3:1 לברסט מהתחתית, לאנס הבטיחה את חזרתה לליגה הראשונה בצרפת אחרי עונה אחת בלבד. הקבוצה שזכתה באליפות צרפת ב-1998 ליוו בממוצע 30,000 צופים בכל משחק בית בליגה השנייה, מה שהיה מצבי אותה במקום הרביעי בליגה הראשונה מבחינת נתוני קהל. בהחלט חזרה מבורכת מבחינת מנהלת הליגה הצרפתית.

יוהאן דומון, אחד השחקנים הוותיקים בקבוצה, נרגש לחזור לליגה הבכירה: "הירידה בעונה שעברה הייתה מביישת, ובגלל זה נשארתי כאן - כדי לשטוף את הבושה. עשינו בדיוק את מה שנדרש מאיתנו ואני מאושר. השלמנו את המשימה ועכשיו אנו נבוא בראש מורם חזרה למקומנו הראוי".

כעת, שני מחזורים לסיום, מתנהל מאבק חם על שני המקומות הנוספים, כשהמועמדות הן: מונפלייה (62 נקודות), שטרסבורג (62), מץ (60), טור (60) ובולון (57).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully