וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעמיים ח"י

כל המספרים מאחורי האליפות ה-18 של מנצ'סטר יונייטד, שהשוותה את שיא הזכיות של ליברפול והעניקה לפרגוסון את האליפות ה-11 שלו

אחרי עונה לא פשוטה ולא מעט חששות, הצליחה היום (שבת) מנצ'סטר יונייטד להבטיח סופית את הזכייה באליפות הפרמיירליג. יש שיגידו שהזכייה הזו של השדים האדומים בכתר, בפעם השלישית ברציפות, מרשימה אפילו יותר מזו של השנתיים הקודמות, לאור העובדה שהשנה שחקניו של אלכס פרגוסון מיעטו להבריק, בזמן שיריבתם הגדולה ליברפול נתנה עונה מהסרטים, כולל ניצחון ענק 1:4 באולד טראפורד, אבל בסופו של דבר הייתה זו היונייטד שנותרה אחרונה במירוץ.

כעת תוכל יונייטד להתכונן בראש נקי לאתגר הבא - גמר ליגת האלופות מול ברצלונה ברומא ב-27 בחודש, בו היא תנסה לזכות בתואר הרביעי שלה העונה (וגביע אלופות שני ברציפות), יחד עם גביע הליגה האנגלי ואליפות העולם לקבוצות. כדי לחגוג עם השדים האדומים את התואר, הנה כל המספרים מהעונה החולפת של פרגי וחבורתו.

משכתבים את ההיסטוריה

* התואר הנוכחי הביא את יונייטד ל-18 אליפויות בסך הכל, והיא משתווה בכך לליברפול כקבוצה בעלת מספר האליפויות הרב ביותר בהיסטוריה של הליגה האנגלית.

* תחת אלכס פרגוסון זכתה יונייטד ב-11 מתוך 17 האליפויות האחרונות, כשלאורך כל התקופה הזו נותרה ליברפול ללא אליפות אחת לרפואה וראתה את יריבתה הגדולה סוגרת עליה ברשימת השיאים.

* יונייטד הפכה לקבוצה האנגלית היחידה שהשיגה שני רצפים של שלוש אליפויות רצופות, אחרי שזכו בתואר גם בין השנים 1999 ל-2001. האחרות שזכו בשלושה תארים ברציפות היו ליברפול (1982-1984), ארסנל (1933-1935) והאדרספילד (1924-1926).

* בפעם השנייה בלבד מתוך אותן 11 אליפויות זכתה יונייטד לחגוג את התואר באולד טראפורד. הפעם הקודמת שהקהל הביתי שלה חזה במשחק אליפות הייתה ב-1999, אז הפכו שערים של דייויד בקהאם ואנדי קול פיגור מול טוטנהאם לניצחון.

* 16 מתוך 27 ניצחונות הליגה של יונייטד העונה היו בהפרש של שער אחד (לעומת תשעה בעונה שעברה), כולל תשעה ניצחונות של 0:1, וחמישה ניצחונות בשערי ניצחון דרמטיים בשבע הדקות האחרונות (שלושה מהם הובקעו בתוספת הזמן).

* כריסטיאנו רונאלדו נמצא בדרך לזכייה שנייה ברציפות בתואר מלך השערים של הפרמיירליג עם 18 כיבושים (אחד יותר מניקולס אנלקה), שלא מתקרבים ל-31 השערים שלו בליגה אשתקד, אבל הספיקו כדי להעניק לשדים האדומים עוד תואר.

* בגיל 38 רשם אדווין ואן דר סאר את אחת העונות הטובות בקריירה שלו, הנהיג את חוליית הגנת הברזל של יונייטד ורשם רצף מדהים של 1,311 דקות רצופות בלי לספוג שער.

* ריאן גיגס הוא השחקן היחיד שהיה שותף לכל 11 האליפויות של יונייטד תחת פרגוסון מאז הקמת הפרמיירליג. הוולשי הבלתי נגמר, שרשם העונה את הופעתו ה-800 במדי השדים האדומים, היה שותף מלא לתואר האחרון והתכבד בתואר שחקן השנה של השחקנים.

* בצילם של כוכבים כמו ווין רוני, ריו פרדיננד, נמניה וידיץ' וקרלוס טבז שנתנו עונת שיא, על אחד השערים החשובים של העונה חתום דווקא פדריקו מקאדה, האיטלקי בן ה-17, שניצח את אסטון וילה לפני כחודש עם שער בתוספת הזמן בהופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת.

* למרות המשבר הכלכלי העולמי שהשפיע קשות גם על הספונסרית שלה, AIG, נותרה יונייטד גם השנה במקום הראשון בדירוג הקבוצות העשירות בעולם, ושוויה מוערך ב-1.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully