וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמריד: שוויון 31:31 במשחק השלישי בין מכבי להפועל ראשל"צ

המשחק השלישי בין מכבי להפועל ראשל”צ היה דרמטי ורב תהפוכות, והסתיים ב-31:31, שמבטיח משחק חמישי בסדרת הגמר בכדוריד

משחק מספר 3 בסדרת גמר הפלייאוף בכדוריד הפגיש הערב (שישי) את שתי היריבות הגדולות של הכדוריד הישראלי, האלופה וסגניתה, הפועל ומכבי ראשון לציון. כמיטב המסורת, גם המפגש הזה היה עמוס יצרים, תשוקה, הרחקות ומהלכים יפים לצד איבוד עשתונות, ובסיום המאבק הגדול, נרשם שוויון 31:31 בין הקבוצות. השוויון הדרמטי מבטיח שהסדרה המצוינת תגיע למשחק חמישי ומכריע בין השתיים, מאחר שכל קבוצה מחזיקה בניצחון.

אחרי שבמשחק השני גברה הפועל בצורה דרמטית ביותר על החבורה של גלעד מאור 23:24 בזכות שער ניצחון דרמטי, שתי שניות לסיום, של אייל שור, גם המשחק הזה הגיע לסיום דרמטי. 40 שניות לסיום השווה יניב ליפשיץ לזכות מכבי בפנדל, וקבע 31:31. 14 שניות לסיום הפועל, ששלטה לאורך רוב שלבי המשחק, יצאה להתקפה. דב ישועה ביצע עבירה וסיים את המשחק, ו-5 שניות לסיום הפועל לא הצליחה לייצר זריקה מוצלחת - המשחק הסתיים בשוויון.

בסיום באו אנשי הפועל בטענות כלפי השופטים, וזאת על ריבוי ההרחקות ממנו סבלה הקבוצה במהלך המשחק. לאחר שריקת הסיום התפרץ שחקן הפועל ראשון לציון אנדריי קמישב, כלפי השופטים יורם כהן ושלמה פרץ. דקות לאחר מכן, לאחר שנרגע, פנה קמישב לשופטים בחדר ההלבשה וביקש להתנצל על ההתפרצות. כהן ופרץ החליטו לקבל את ההתנצלות ולא ציינו בדו"ח השיפוט את המקרה.


ב-24 השנים האחרונות, להוציא שנה אחת 2001/2 בה זכתה אס"א תל אביב באליפות, התואר תמיד נשאר בעיר היין. גם השנה הוא יישאר שם. המאזן בין הקבוצות בתארי אליפות נוטה בבירור לטובת הפועל עם 8:15, אולם בשנים האחרונות דווקא השליטה נמצאת בצד הצהוב של העיר. במשחק הבא, אנו כבר יודעים, אין צורך לעדכן את המספרים, כי הולכים למשחק חמישי.

מהלך המשחק

לפני המשחק התחבקו שחקני שתי הקבוצות, והפגינו ספורטיביות, אך למן שריקת הפתיחה חזרו להפגין אינטנסיביות, עם חטיפה של שחר מיארה, שקבע 0:1 להפועל. גל אברהם העלה את מכבי ל-1:2, ושחר מיארה שוב חטף וקבע 2:2. מכבי העלתה קצב ועלתה ל-2:5 בעזרת צמד של תום מטלון. המשחק הפך פיזי יותר ויותר, ומשחק מעבר מצוין יחד עם עוד שני שערים של מיארה, העלה את הפועל ל-7:8.

9 דקות לפני הירידה למחצית הורחק אלגיס גדווילאס אחרי פגיעה בתום מטלון, וחצי דקה אחריו הורחק גם גיל יעקב, ומכבי ניצלה זאת כדי לעלות ל-9:11 מפנדל מוצלח של יניב ליפשיץ. פחות מדקה אחר כך הורחק גם השוער יוליאן סטראט אחרי שיצא מהשער, והפועל נשארה עם שלושה שחקני שדה בלבד. הפועל הדהימה כשעם שלושה שחקנים בלבד השוותה ל-11:11 ועלתה ל-12:13, כשהיא נעזרת ביכולת מצוינת של השוער שריאל קילשטיין. עד למחצית שמרה הפועל על יתרונה, והוליכה 14:15 מקץ 30 דקות.

הפועל שמרה על יתרונה בתחילת המחצית השנייה, ושני שערים מרהיבים של עידן מימון העלו אותה ל-16:19. ההגנה של מכבי לא הייתה קיימת, הפועל ניצלה זאת כדי לרוץ למתפרצות ו-17 דקות לסיום היא הוליכה 21:23. פנדל מדויק של יניב ליפשיץ השווה ל-26:26, ונדמה היה כי מכבי מצליחה לכפות את הקצב שלה בעזרת דקות טובות של גל אברהם. 5:35 לסיום כבש עידן מימון את השער השמיני שלו במשחק, אמיר לנגליב המשיך ביכולת המצוינת והפועל עלתה ל-29:30. 2:39 לסיום ספג גדווילאס כרטיס אדום, לאחר שפגע באריאל רוזנטל הפעלתן, לאחר שזה חטף כדור. 40 שניות לסיום יניב ליפשיץ השווה ל-31:31 מפנדל נוסף מוצלח. עד לסיום הפועל החזיקה בכדור, אך לא הצליחה לכבוש, והמשחק נגמר בשוויון 31:31.

הירבו לכבוש למכבי: יניב ליפשיץ 6 שערים, תום מטלון 5, אריאל רוזנטל 4.

הירבו לכבוש להפועל: עידן מימון 8 שערים, שחר מיארה 5, גיא כהן 5.

פרנקל: "שופטים צריכים שיקול דעת ולא למהר להחליט"

גלעד מאור, מאמן מכבי ראשון לציון: "התוצאה טובה לכדוריד ועכשיו עוברים לבית של הפועל. היינו בסדרה של חמישה, עברנו לסדרה של שלושה ועכשיו יש פה סדרה של שניים. זו סדרה טובה לכדוריד, אבל סדרה רעה למשפחות שלנו. יש כאלה שמנסים לדחוק אותי מענף הכדוריד, זה ענף הספורט הכי יפה, ואני מקווה לסיים פה ביום שישי הבא עם אליפות. היום עשינו מספר שינויים וגיל יעקב לא הבקיע מספר שערים. יש משחק 4 ומשחק 5. עכשיו הולכים להיות הרבה שרירים".

סער פרנקל, מאמן הפועל ראשון לציון: "השופטים לא שפטו היום כמו באירופה ושפטו שיפוט ביתי. זה לא צריך להיות. שופטים צריכים להיות עם שיקול דעת ולא למהר להחליט. לדעתי שיחקנו היום הרבה יותר טוב, הגיע לנו לנצח. היו שריקות לא הוגנות והיינו אמורים להוביל 1:2. שלטנו במהלך כל המשחק. המשחק הזה יכול היה להכריע את האליפות, אבל נצטרך לשחק עוד שני משחקים".

שחקן הפועל ראשון לציון, גיא כהן: "נתתי משחק טוב, אבל זה לא מעודד אותי. רוב המשחק הובלנו, ומי שמבין כדוריד ראה שהיו פה דברים מוזרים. אנו חייבים לשכוח ולחשוב על המשחק הבא, ואני מקווה שננצח בבית. שתי הקבוצות שוות, ומי שתהיה יותר מרוכזת ורעננה תיקח את הסדרה".

שחקן מכבי ראשון לציון, אריאל רוזנטל: "אני חושב שתיקו משקף את מה שהיה על המגרש. החלטות שיפוט לא משפיעות לדעתי על משחק. זו היתה ההצגה הטובה בעיר. אני בכושר טוב, ושמח לעזור לקבוצה. שתי הקבוצות מתמודדות על התואר שוות, וזו לא תהיה הפתעה אם הפועל תזכה או מכבי תזכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully