וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא יעניק אות מופת לאבי טויבין

האדם שהציל את יסמין פיינגולד הוזמן לבית הנשיא, שם אמר לו שמעון פרס: "הצלת אותה תוך סיכון חייך". טויבין: "אני שמח שהאינסטינקטים עבדו"

נשיא המדינה, שמעון פרס, החליט להעניק את אות מופת הנשיא לאבי טויבין, האיש שמשה את אלופת ישראל לחתירה, יסמין פיינגולד, ממי הירקון לפני כשבועיים. הנשיא הזמין הבוקר (חמישי) ללשכתו במשכן את טויבין והודיע לו על החלטתו בפגישה אישית.

האות ניתן זו השנה השנייה כציון לשבח על מעשה מופת למען החברה ויחולק במסגרת טקס "אות הנשיא למתנדב" שיתקיים בחודש הבא. הנשיא נימק את החלטתו ואמר כי "טויבין גילה אומץ לב ומסירות נפש, תוך סיכון בריאותו האישית, כשהעז וקפץ למי הירקון העכורים כדי להציל את השייטת יסמין בעוד רבים עומדים וצופים מן הצד ללא מעשה".

הנשיא אמר לטויבין: "לנשיא המדינה יש זכות להמליץ על איש אחד המשמש מופת לחברה במסגרת אות הנשיא למתנדב. החלטתי להמליץ עליך לקבל את אות המופת למעשה למען הזולת משום שעשית מעשה אמיץ, סיכנת חייך והיצלת חיים ובכך שימשת דוגמא לאחרים. המציל נפש אחת מישראל, כאילו הציל עולם ומלואו. התרגשתי להתוודע למעשה שעשית", אמר הנשיא.

טויבין, שהגיע למשכן עם רעייתו אריאלה ואחותו, השיב לנשיא: "לכבוד הוא לי להיות כאן במשכן הנשיא ולספר באופן אישי את הסיפור. אני תושב הרצליה ועושה מידי יום ג'וגינג ליד נחל הירקון, המקום מוצל ונפלא. בתחילת הדרך ראיתי את השייטת, יסמין, חולפת על פני בקייאק לכיוון מזרח. עשר דקות לאחר מכן שמעתי צעקות וקריאות להזמין משטרה, זיהיתי שהקייאק שראיתי קודם נמצא כעת הפוך באמצע הנחל, כ- 20 מטרים מהגדה. לא ידעתי מתי התהפכה, אבל היה לי ברור שיש מישהו מתחת והנחתי שהוא נמצא כרגע בכיס אוויר שנוצר בתוך הקייאק. הבנתי שיש מישהו לכוד בפנים ושהוא בצרה, הורדתי חולצה, חלצתי נעליים והתחלתי לשחות לכיוונה. צללתי ולא הצלחתי להוציא אותה, אז ניסיתי מהכיוון השני. הרמתי ליסמין את הראש והיטיתי לאחורנית, עשיתי פעולות מינימליות דרושות ופיניתי לה ציר לנשימה. היא נשפה קצף, הנחתי את ראשה על החזה שלי ומשיתי אותה, כשהיא קשורה לקייאק עד הגדה. ביקשתי מהאנשים על החוף לקרוא לכוחות ההצלה ובזמן הזה צללתי שוב והיתרתי את החבל שקשר אותה לקייאק. לאחר מכן שבתי הביתה", אמר לנשיא.

הנשיא התעניין האם יסמין היתה בהכרה במהלך האירועים וטויבין השיב כי "היא היתה מעולפת מהרגע ששיחררתי אותה, וחוץ מאותה נשיפת אוויר וקצף, היא לא נתנה אות חיים אחר". טויבין סיפר לנשיא כי מאז המקרה הוא מקבל "עשרות טלפונים מאנשים שאני לא מכיר. אני לא רואה את המעשה שעשיתי כפי הם רואים, ורק שמח על כך שהאינסטינקטים שלי עבדו טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully