וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו 2012: אופ"א עדיין לא מאשרת שלוש ערים אוקראיניות

מישל פלאטיני הודיע כי ווארשה, וורוצלאב, פוזנן וגדאנסק מפולין וכן קייב מאוקראינה יארחו את יורו 2012. לבוב, חראקוב ודונצק לא אושרו

נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, הודיע היום (רביעי) על חמש ערים בפולין ואוקראינה בהן ייערכו משחקי יורו 2012. מדובר בווארשה, פוזנן, וורוצלאב וגדאנסק בפולין וקייב מאוקראינה. שלוש ערים נוספות באוקראינה: לבוב, חראקוב ודונצק צריכות עדיין להוכיח כי הן מתאימות לאירוח המשחקים וההחלטה הסופית לגביהן תתקבל עד ה-30 בנובמבר. אגב, חראקוב החליפה את דנייפרפטרובסק שלא עמדה בקריטריונים.

"יש עדיין בעיות תשתית רבות שצריך לפתור באוקראינה", אמר פלאטיני במסיבת עיתונאים שנערכה בבוקרשט בהשתתפות יושבי ראש ההתאחדויות של שתי המדינות. פלאטיני דיבר על האפשרות שהגמר יתקיים בקייב: "זה יקרה אם עד ה-30 בנובמבר ימולאו מספר תנאים שקשורים באצטדיון, שדה התעופה והתחבורה הציבורית".

"קייב עומדת בקריטריון אופ"א לאירוח כל המשחקים עד שלב חצי הגמר. אם הגמר לא יהיה בקייב, ייתכן והוא ייערך בווארשה", סיכם נשיא אופ"א. אגב, הצרפתי הביע לאחרונה חוסר שביעות רצון גדולה מקצב ההכנות של אוקראינה, אחת המדינות המזרח אירופאיות שסובלות יותר מכולן מהמשבר הכלכלי העולמי. לפלאטיני הובטח ששיפוץ האצטדיונים הוא אחת העדיפויות הראשונות של ממשלת אוקראינה.

הערים:

ווארשה: בירת פולין עם אוכלוסיה של שני מיליון תושבים. האצטדיון הלאומי מתוכנן להיות מוכן עד מאי 2011 ולהכיל 55 אלף מקומות ישיבה. האצטדיון לא ישמש אף אחת מקבוצות העיר.

גדאנסק: עיר ששוכנת לחוף הים הבלטי ומונה 450 אלף תושבים. האצטדיון החדש שייקרא: "אצטדיון הים הבלטי" נמצא בבנייה וצפוי להיות מוכן עד סוף שנת 2010. יכיל 41 אלף מקומות.

וורוצלאב: עיר תעשייתית המונה 650 אלף תושבים. העירייה חתמה על הסכם לבניית אצטדיון חדש עם 44 אלף מקומות ישיבה, שצפוי להיות מוכן עד סוף שנת 2010.

פוזנן: עיר הנמצאת במערב פולין, סמוך לגבול עם גרמניה. מונה 560 אלף תושבים. האצטדיון המקומי המשמש את לך פוזנן ישופץ ותכולתו תגדל ל-41 אלף מקומות ישיבה.

קייב: בירת אוקראינה עם אוכלוסיה של 2.7 מיליון תושבים. אצטדיון "אולימפיסקי" משופץ בימים אלה ותכולתו מורחבת ל-69 אלף מקומות ישיבה. עבודות הבנייה אמורות להסתיים עד יוני 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully