וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוקאסל ניצחה 1:3 את מידלסברו ועלתה מעל הקו האדום

הניצחון הראשון של מאמן ניוקאסל אלן שירר הגיע בזמן. המגפאייז החליפו מקומות עם האל, שירדה בתום המחזור ה-36 לאזור המסוכן

להיות או לחדול. ככה בוודאי הרגישו ניוקאסל ומידלסברו כשעלו אל כר הדשא הערב (שני) באצטדיון סיינט ג'יימס'ס פארק למשחק העונה של התחתית. הרי לשתיהן היו 31 נקודות ערב המחזור - שלוש פחות מלהאל, שדורגה מקום אחד אל מעל הקו האדום. שתיהן ידעו כי הפסד הערב, ובאמת שיהיה אפשר כבר לארוז מזוודות, כי הנסיעה לליגת המשנה תהיה ארוכה ומאכזבת. ואם המצב בטבלה לא היה מספיק על מנת להכתיב לנו משחק גדול וטעון, הרי שמדובר בדרבי הלוהט של צפון מזרח אנגליה. וכיאה למשחק שהבטיח הרבה, זכינו במשחק תחתית משובח ובקבוצה אחת מאושרת. למאמן שלה קוראים אלן שירר, וזה היה, תאמינו או לא, הניצחון הראשון שלו כמאמן הקבוצה.

המגפייז של חלוץ העבר הגדול עלו למשחק עם רצף משפיל של עשרה משחקים רצופים ללא ניצחון כשמנגד, קבוצתו של גארת' סאות'גייט עמדה גם היא על עשרה משחקים ללא ניצחון, אלא שרק מחוץ לביתה. הפתיחה היתה מוחצת. שני שערים בתשע הדקות הראשונות של המשחק קבעו 1:1 מהיר, ובכלל - המשחק התפתח בקצב מהיר, אגרסיבי ונהדר. משחק תחתית כמו שמשחק תחתית בין שתי קבוצות טובות צריך להיות.

ואז הגיעה הדקה השבעים, והדקה הגדולה של אובמפי מרטינס. החלוץ הניגרי, שעלה אל כר הדשא שניות קודם לכן במקום מייקל אואן המאכזב, סיים מבצע מצוין בתוך הרחבה בבעיטה אל הפינה כדי לקבוע 1:2 לניוקאסל. המילה האחרונה היתה שייכת למחליף נוסף של שירר, לובנקראנדס, שסיים מהלך קבוצתי יפה בדקה ה-86 וקבע את תוצאת המשחק - 1:3 גדול לניוקאסל, שמשלימה מהפך ענק ומטפסת - לראשונה מזה זמן מה - אל מעל הקו האדום. הודות לשלוש הנקודות, המגפייז נמצאים כעת במקום ה-17, כשהפרש השערים העדיף שלהם הוריד את האל אל המקום ה-18, כששני המשחקים הנותרים של ניוקאסל עד סיום העונה יהיו מול פולהאם ואסטון וילה. ומידלסברו? היא עם רגל וחצי בליגת המשנה, ותנסה לחולל נס כשתארח את הוילאנס, ותצא ללונדון, ולמפגש עם ווסטהאם במשחק האחרון של העונה. בסופו של יום, ייתכן ואוהדי ניוקאסל צדקו לאורך כל הדרך: ייתכן ואלן שירר הוא באמת המושיע.

מהלך המשחק

כבר בדקה השלישית קיבל טונצ'אי כדור מצוין ברחבה. הטורקי הגיע מול סטיב הארפר, ולמרות ששוער המארחת הצליח להדוף, הכדור פגע במגן ניוקאסל, חאביב ביי ונכנס. שער עצמי אומלל של המצרי ו-0:1 מהיר ומוחץ לבורו. ניוקאסל חיפשה את השוויון, ובדקה השישית מצא סטיבן טיילור את הקורה. וידוקה היה ראשון אל הריבאונד, אך הבעיטה שלו מהאוויר עפה אל מעל המשקוף. טיילור לא ויתר, ובדקה התשיעית הוא התרומם מצוין לכדור קרן של גאת'רי, ונגח נהדר לפינה השמאלית כדי להקפיץ את סיינט ג'יימס'ס פארק. המגפייז מתאוששים במהירות, ומאזנים ל-1:1.

בדקה ה-27 מבצע יפה של וידוקה הסתיים בהגבהה לרחבה, ונגיחה מצוינת של מייקל אואן, שנהדפה היטב על ידי בראד ג'ונס לקרן. שתי דקות מאוחר יותר הגיעה בורו להזדמנות גדולה, כשמרווין אמנס בעט, ואחרי הדיפה של הארפר קיבל הזדמנות נוספת וקוסמת להעלות את קבוצתו חזרה ליתרון, אך הבעיטה שלו עברה סנטימטרים מהקורה. הקבוצות ירדו לחדרי ההלבשה בשוויון 1:1, והראשונה לצאת ממנה כמו שצריך היתה האורחת. בדקה ה-56 התקפה נהדרת של מידלסברו הסתיימה בבעיטה אדירה של גארי אוניל, והצלה מצוינת של הארפר.

בדקה השישים ותשע נכנס אובפמי מרטינס במקום מייקל אואן, ושתי דקות בלבד מאוחר יותר הוא קיבל כדור מוידוקה בתוך הרחבה, ואחרי הטעיה גדולה הצליח לבעוט פנימה תוך כדי החלקה, כדי להעלות את המגפייז ל-1:2 גדול וחשוב. בדקה ה-86 המשיכה החגיגה של השחורים-לבנים, כשכדור רוחב של קווין נולאן מצא מחליף נוסף, הפעם לובנקראנדס הדני, שהמשיך בנגיעה אחת אל החיבורים. 1:3 נפלא למגפייז, שיכולים, סוף כל סוף, לנשום קצת לרווחה.

הרכב ניוקאסל: סטיב הארפר; חאביב ביי, סטיבן טיילור, סבסטיאן באסונג, דמיאן דאף; דני גאת'רי, ניקי באט, קווין נולאן, יונאס גוטיירז (פיטר לובנקראנדס, 65); מייקל אואן (אובמפי מרטינס, 69), מארק וידוקה (אנדרו קרול 86).

הרכב מידלסברו: בראד ג'ונס; אנדרו טיילור (אדם ג'ונסון, 75), ג'סטין הויט, רוברט הות, מתיו בייטס; גארי אוניל, מוחמד שאוקי, טונצ'אי, סטיוארט דאונינג; אלפונסו אלבס (מרלון קינג, 36), מרווין אמנס.

שפילד בגמר הצ'מפיונשיפ

שפילד יונייטד עשתה הערב (שני) צעד משמעותי נוסף בדרך לחזרה לפרמיירליג, אחרי שגברה על פרסטון 0:1 ועלתה לגמר הפלייאוף על העלייה לליגה הבכירה. המשחק הראשון בין שתי הקבוצות בפרסטון הסתיים ב-1:1, והיונייטד יכלה להסתפק בתיקו 0:0 כדי לסגור עניין ב-90 דקות. בסופו של דבר, היא נתנה לקהל שלה סיבה מצויינת להתרגש בדקה ה-59, כשהבלם המושאל מסנדרלנד, גרג הולפורד, התרומם מצויין להגבהה מימין של קייל ווקר, ונגח ממרכז הרחבה פנימה.

שפילד יונייטד תתמודד בגמר הפלייאוף מול המנצחת במפגש בין רדינג לברנלי, שניצחה במשחק הראשון 0:1. משחק הגומלין בין השתיים יתקיים מחר ברדינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully