וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוייה טוב, וטוב שהוייה

10.5.2009 / 14:26

ז'ראר הוייה, שזוכר אותנו היטב אחרי מפח הנפש ב-1993 כמאמן נבחרת צרפת, הרצה בפני מאמני ישראל, ואומר: "מאז קשה לי לשמוע עברית"

צילום ועריכה: נועם אשל

המנהל המקצועי של התאחדות הכדורגל הצרפתית, ז'ראר הוייה, הרצה היום (ראשון) בפני מאמני ליגת טוטו והליגה הלאומית בעלי תעודת PRO, וחניכי קורס ה-PRO הנוכחי של ההתאחדות לכדורגל.

הוייה, מאמן נבחרת צרפת לשעבר, העביר שתי הרצאות בישראל בנושא בניית קבוצה מנצחת, עם דגש על אליפות אירופה 2008, ועסק בין היתר בדמות המאמן ובבניית תשתית של שחקנים צעירים.

הוייה, שהגיע גם כאורחו האישי של מוטל'ה שפיגלר, אימן בעבר גם את ליון וליברפול, אותה הוביל לזכיה בגביע אופ"א. בתפקידו הנוכחי בהתאחדות הצרפתית משמש הוייה כאחראי על בניית דור העתיד של הכדורגל הצרפתי.

"אני לא אוהב את השפה העברית"

בפתיחת דבריו התנצל הוייה שאינו מדבר עברית, והוסיף בחיוך: "מאז 1993, כשניצחתם אותנו, אני לא אוהב את השפה הזאת, זה היה אחד הזכרונות הגרועים שלי, אבל אני בטוח שזה אחד הזכרונות הטובים שלכם". כשבוני גינצבורג ביקש לשאול שאלה, חייך הוייה ואמר בצחוק: "לא בטוח שאני רוצה לענות לך, הצלת יותר מדי הצלות במשחק ההוא".

הוייה העביר למאמנים את הפילוספיה בה הוא מחזיק כמאמן, וכיצד צריך להתנהל מאמן בכדורגל המודרני: "כמאמנים אנחנו צריכים להיות תלמידים של המשחק כל הזמן, אנחנו חייבים לדעת את הכדורגל על בוריו ולאגור ניסיון וידע כל העת".

הוייה נגע בהרצאתו במרכיבי האישיות של המאמן - גישה נכונה, השראה, מחויבות והעברת המסר לשחקנים. "להיות מאמן זו עבודה קשה, וכל מאמן צריך להיות אמיץ עם החלטותיו ולעמוד מאחוריהן בלי להתחמק מאחריות. על מאמן טוב לדעת לשלב הומור וליצור אוירה טובה ותנאים טובים לקבוצתו כדי שזו תופיע במיטבה על המגרש, ועל השחקנים לדעת היטב את פילוסופיית המשחק שלו".

אחת ממשימות המאמן על פי הוייה, היא השארת מורשת במועדון בו הוא מאמן, השפעה לעתיד: "אחרי גמר הצ'מפיונס ב-2005, הגעתי לחדר ההלבשה של ליברפול ועמדתי מבויש בצד, אבל השחקנים חיבקו אותי ואמרו לי 'זו הקבוצה שלך - שלנו, אתה עשית אותנו'. השארת מורשת היא אחד הדברים החשובים ביותר".

הוייה ציין כי בכל הקבוצות בהן אימן אימץ שני כללים מהותיים, האחד הגעה בזמן, והשני קוד לבוש. "זה שומר על הקבוצה ביחד", הבהיר הצרפתי, והמשיך: "השחקנים שלי ידעו תמיד 4 דברים עליהם צריך להקפיד: כבוד, ווינריות, מקצועניות במגרש ומחוצה לו, ושהקבוצה נמצאת מעל הכל. מי שאוהב כדורגל צריך לחיות בשביל המשחק, ולשחקן שיש לו 10 שנות קריירה, צריך ב- 10 השנים הללו להיות מפוקס רק במשחק ולאמץ לעצמו גישה נכונה".

הוייה פירט בפני המאמנים את גישתו בנושאי אסיפת הקבוצה לפני משחקים, התמודדות עם התקשורת, סוכני שחקנים, שליטה במועדון ובקבוצה, התמודדות עם משברים וקונפליקטים וההתמודדויות היומיומיות שיש למאמן המודרני: "להיות מאמן זה אומר ש 80% מהזמן אתה עסוק בבעיות, זה כאב ראש וזה לפעמים סיוט, אבל 20% מהזמן זה עונג, הנאה וחוויות שאף אחד מרחוב לא יכול לחוות", סיכם הוייה, שזכה לתשואות מהנוכחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully