וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרואה: "הגביע הצרפתי קסום"

קשרה הוותיק של ראן רוצה לזכות בגביע שלישי בקריירה, ולשם כך צריך להוביל את קבוצתו לניצחון בגמר מול גנגאן מהליגה השנייה

הליגה הצרפתית השהתה את הדרמה במאבק הירושה על תואר האליפות, לטובת גמר הגביע הצרפתי שייערך הערב (שבת, 21:00) בסטאד דה פראנס. משחק הגמר יפגיש בין ראן מהליגה הראשונה לגנגאן מהליגה השנייה - שתי קבוצות ממקומות המרוחקים 130 קילומטרים זה מזה בחבל בריטני. למעשה, דרבי, אבל עם הבדלים אדירים. ראן זו עיר בורגנית עם מעל 200 אלף תושבים, לעומת העיירה הכפרית גנגאן המאכלסת פחות מ-10,000 אזרחים. "האיכרים חוזרים", צעקו אנשי גנגאן בטיסה הביתה, לאחר הניצחון בחצי הגמר בטולוז, כשהחלום הוא תואר היסטורי.

ראן, שלא ספגה שער במפעל העונה, זכתה בגביע ב-1965 ו-1971 ומאז בעיקר חולמת על הפעם השלישית. משפחת פינו, השולטת במועדון מאז 1998 והפכה אותו למועדון לגיטימי בצמרת הכדורגל הצרפתי אחרי שנהג להתנדנד בין הליגות, רוצה סוף סוף תואר שיפאר את תקופת כהונתה. עבור ז'רום לרואה, שהודיע כי ישקול בסיום העונה את עתידו בראן, זהו גמר גביע שישי בקריירה והוא כבר זכה פעמיים עם פריס סן ז'רמן וסושו. "כולם אומרים שהמפעל הזה קסום, ואני יכול לאשר זאת. זכייה בגביע היא יופי טהור. יש כאן קסם", הסביר לרואה. "בתחילת העונה רצינו מקום באירופה ועכשיו נוכל להבטיח זאת". ראן רוצה, כאמור, להופיע שנה רביעית ברציפות במפעלי אירופה, וכשהיא מדורגת שביעית בליגה נראה כי הגביע הוא האופציה היחידה לכך.

מולה מתייצבת גנגאן, שזכורה בעיקר כקבוצה בה כיכבו בתחילת העשור דידייה דרוגבה ופלורן מאלודה, ומאז 2003 נחשבת קבוצת מרכז טבלה בליגת המשנה, עם זכרונות מעונת הגביע המוצלחת ב-1997, אז נוצחה בגמר על ידי ניס רק לאחר בעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה. בפני גנגאן עומדת משימה כמעט בלתי אפשרית מול ההיסטוריה, כשבכל 91 שנות המפעל, רק פעם אחת זכתה קבוצה מהליגה השנייה בגביע. לה האבר עשתה זאת לפני 50 שנה - האם יובל אחר כך נראה הישנות של המקרה?

ויקטור זבונקה, מאמן גנגאן, מאמין שקבוצתו לא תתבטל בפני היריבה העדיפה כמו שקרה לוואן מול בורדו בגמר גביע הליגה (4:0): "לא ביישנו את עצמנו העונה מול קבוצות הליגה הראשונה, אבל אני בכל זאת מאמין שהסיכויים הם 55-45 נגדנו. נצטרך לתת את הכל, בתקווה שראן תהיה ביום רע. ננסה לעשות להם צרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully