וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצילו של בולט

עונת האתלטיקה יצאה לדרך עם סבב הגרנד פרי, וזה הזמן לעשות לכם היכרות עם השמות החדשים, שישמשו תפאורה לאיש המהיר בעולם

עונת האתלטיקה יצאה לדרך ביום שישי עם תחרות הגרנד פרי בדוחא, שרמזה על עוד קיץ מטורף ובמרכזו הפעם אליפות העולם שתתקיים באוגוסט בברלין.

יוסאין בולט, איך לא, ימשיך לגנוב את תשומת הלב גם השנה, והטוענים לכתר ימשיכו לקבל את היחס הראוי עד שיפסידו לו ברגע האמת. ככה זה, התוצאות של הג'מייקני בבייג'ינג 2008 היו כל כך איכותיות ולא צפויות, עד כדי כך שירד מין מסך שחור על שאר האתלטים, אולי חוץ מילנה איסינבאייבה, למרות תוצאות בלתי רגילות בלא מעט מקצועות.

לפחות בהתחלת העונה, הגיע הזמן לתת כבוד לשמות הבאים במקצועות אחרים, קצת יותר וקצת פחות. אחרי הכל, מישהו צריך לזכור שהעולם של מלכת הספורט הוא לא רק העולם של יוסאין בולט.

סבסטיאן באייר - קפיצה לרוחק

הנה דוגמא לשם שלא שמעתם עד לאליפות אירופה באולמות בחורף האחרון, וקרוב לודאי שגם לא אחריה לאור הרייטינג הדליל שלה. סבסטיאן באייר, גרמני בן 22, הדהים את עולם האתלטיקה במארס האחרון, כשניתר למרחק של 8.71 מ' באליפות שהתקיימה בטורינו. מה שהיה כל כך מפתיע, מעבר לעובדה שמדובר בקופץ השני בהיסטוריה באולמות (אחרי קרל לואיס), היה השיפור של באייר לעומת שיאו האישי הקודם, שעמד על 8.17 מ' - שיפור שדומה לזה של בוב בימון האגדי במשחקים האולימפיים במכסיקו 1968.

בהיסטוריה של הקפיצה לרוחק נרשמו כמה הבלחות חד פעמיות של קופצים שמעולם לא הצליחו לשחזר את ה"קפיצה המושלמת" שלהם. הדוגמא הטובה ביותר היא של רוברט אמיאן הסובייטי, שניתר ל-8.86 מ' ב-1987 ואף פעם לא התקרב לתוצאה הזאת. אמיאן הוא גם הלבן היחיד בהיסטוריה שקפץ רחוק יותר מבאייר - רק שבמקרה של הגרמני הזה, כל הקריירה לפניו ובקיץ הקרוב הוא יקפוץ באצטדיון הביתי בברלין.

קרון סטיוארט - 100 מטר נשים

את הספרינטרית הג'מייקנית הזאת הכרתם (או שלא) בבייג'ינג 2008, שם היא זכתה במדלית הכסף בריצת ה-100 מטרים ובמדליית הארד במרחק הכפול. בשנה שעברה, בגיל 24, היא זכתה באליפות ג'מייקה כשהקדימה את ורוניקה קמפבל ועצרה את השעון ב-10:80 שנ'. בבייג'ינג היא ככל הנראה הפסידה את התואר בגלל חוסר נסיון, אבל נראה שהשנה היא הולכת לתקן את הרושם בגדול, ובאביב הנוכחי - הרבה לפני שצריך להגיע לשיא היכולת, היא כבר קבעה תוצאה נהדרת של 10:92 שנ', תוצאת השנה בעולם. בנוסף, היא רשמה ניצחון בגרנד פרי דוחא היוקרתי.

בצעירותה קרון סטיוארט עמדה לא מעט פעמים על הפודיומים באליפויות העולם לנערות, אבל מעולם לא זכתה במקום הראשון. נראה שבתקופה האולימפית הבאה, שתימשך מהשנה ועד ל-2012, היא תדע לנצל בצורה הטובה ביותר את שיא הבשלות הפיזית ואת העובדה שהיא פשוט מגיעה מארץ הפומות (כינויים של הספרינטרים הג'מייקני). קרון סטיוארט היא למעשה הספרינטרית הג'מייקנית השלישית המהירה בהיסטוריה אחרי מרלין אוטי והאלופה האולימפית הנוכחית, שלי אן פרייזר. אם תעמוד במטרה שלה לשבור את שיאה הלאומי של אוטי (10:74 שנ'), נראה ששום דבר לא יעצור אותה הקיץ בברלין.

אבובאקר קאקי - 800 מטר

היה שווה להזכיר אותו רק בגלל השם, אבל אם כבר מתעסקים במשחקי מילים נראה שקריירת האתלטיקה של הסודני הזה לא פחות מבטיחה מקריירת הכדורגל של קאקה - באופן יחסי כמובן.

היו כאלה שציפו ממנו לנפלאות כבר בשנה שעברה. דובר אז על ילד בן 18 שהגיע משום מקום אל אליפות העולם באולמות שהתקיימה בולנסיה והדהים כשזכה במקום הראשון בריצה טקטית במיוחד שדורשת נסיון רב. בין לבין קאקי קבע זמנים מדהימים והכניס את שמו לצמרת טבלאות הסטטיסטיקה של ריצת ה-800 מטר, אבל ברגע האמת הוא פישל במשחקים האולימפיים בבייג'ינג ואפילו לא הצליח לעלות לגמר.

כמעט שנה אחרי, ועם פתיחת עונה מצויינת בגרנד פרי דוחא, אנחנו החלטנו לסמן אותו, אם כי פחות לתואר באליפות העולם בברלין. קאקי, שמזכיר במראהו את שיאן העולם הדני-קנייתי וילסון קיפקיטר, יכול וצריך לשבור את שיא העולם המדהים שעומד על 1:41:11 דק' במשך 12 שנים. הוא לא יעשה את זה באליפות העולם, שם מתנהלות ריצות טקטיות ואיטיות, אלא בתחרויות הגולדן ליג והגרנד פרי, שם הוא יהנה ממכתיבי קצב. כיום, שיאו האישי עומד על 1:42:69 דק' וזה עוד לפני שחגג יום הולדת 20.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אריאנה פרידריך - קפיצה לגובה

קשה לשכוח את ההפסד של בלנקה ולאסיץ' לתיאה הלבאוט בגמר הקפיצה לגובה לנשים במשחקים האולימפיים. עד כדי כך קשה, שבכלל לא הצלחנו לעכל את אליפות אירופה באולמות בחורף האחרון. הלבאוט כבר פרשה מאתלטיקה, אבל ולאסיץ' סיימה במקום החמישי בלבד, וצפתה באריאנה פרידריך שרה את ההמנון הגרמני על הפודיום. שבועיים לפני כן פרידריך ניצחה את ולאסיץ' בתחרות בקרלסרוהה, שתיהן ניתרו ל-2.05 מ' רק שהגרמניה עשתה את זה עם פחות פסילות - והנה מתחרה חדשה וראוייה לולאסיץ' על תואר אלופת העולם לשנת 2009.

אריאנה פרידריך היא בת 25, ובשנה שעברה היא הייתה הקופצת המשתפרת בעולם אחרי שהקפיצה את שיאה האישי מ-1.94 מ' ל-2.03 מ'. השנה היא כבר הספיקה לשפר את זה בשני סנטימטרים נוספים, והעונה בקושי התחילה. בלנקה ולאסיץ' משקשקת מפחד, וכנראה שלא פחות ממנה גם סטפקה קוסטדינובה, שיאנית העולם הבולגריה שמחזיקה באחד השיאים המיתולוגיים של מלכת הספורט (2.09 מ'), עוד משנת 1987. הקהל הגרמני שרוכש בקצב מוגבר כרטיסים לאצטידון האולימפי בברלין, כבר לא יכול לחכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully