וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו: "הראש קצת בפיינל פור"

ליאור אליהו ומכבי ת"א שוב חגגו מול אשקלון. גיא גודס וירושלים כבר שם: "המטרה היא להגיע לגמר". עימות בין טפירו לבית הלחמי

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

המחזור השלישי של סדרות הפלייאוף נערך הערב (חמישי) ובסיומו קיבלנו רק עולה אחת לפיינל פור, ושלוש סדרות שהולכות למשחק רביעי ביום ראשון הקרוב. המאושרת שהפכה לראשונה שמבטיחה את מקומה בין ארבע הגדולות שייאבקו על האליפות בעוד שבועיים ביד אליהו היא הפועל ירושלים, שניצחה במלחה את עירוני נהריה 80:88 והשלימה סוויפ של 0:3 בסדרה.

מכבי תל אביב שוב לא התקשתה מול עירוני אשקלון ודרסה אותה 69:92 ביד אליהו כדי לעלות ל-1:2 בסדרה, מכבי חיפה הצליחה לנצח בבית את בני השרון 61:74 ולעלות ל-1:2 משלה, והאלופה הפועל חולון שרדה מותחן שכלל הארכה לפני שניצחה את הפועל גלבוע/גליל 78:79 ועלתה גם היא ליתרון 1:2.

גרשון: "יכול להיות שזה שיש משחק רביעי זה לטובתנו"

אחרי ההפסד הדרמטי במשחק הראשון והניצחון הקליל במשחק השני, המשיכה מכבי תל אביב במומנטום החיובי עם ניצחון ביתי חלק על אשקלון, שתנסה כעת להתאושש בדרך פלא בביתה במשחק הרביעי ולחזור להיכל לעוד משחק אחד לפחות. "אני לא חושב ששיחקנו במאה אחוז טוב", אמר פיני גרשון בסיום. "לא מעט דקות הכדור לא נכנס בזריקות טובות, אבל מה שהיה קורה אם היינו משחקים טוב זה שהתוצאה הייתה יותר טובה".

גרשון התייחס להמשך הדרך: "אנחנו צריכים להיות מרוכזים במשחק 40 דקות. כשהתוצאה עלתה ל-20 הפרש איבדנו ריכוז. פיינל פור? כל דבר בעתו. יכול להיות שזה שיש משחק רביעי זה לטובתנו כי זה מצמצם את המרווח לפיינל פור. אני מכבד את אשקלון ונותן להם קרדיט עד יום ראשון".

ליאור אליהו, שהוביל את קלעי הצהובים עם 21 נקודות, אמר: "הפלייאוף התחיל לא טוב, אבל ידענו להתחיל היום את המשחק כמו שצריך. לחצנו ושיחקנו חזק ואגרסיבי מהפתיחה והתוצאה היא בעקבות זה. אני מקווה שנסגור עניין במשחק הבא. ברור לנו שאשקלון בחוץ זה תמיד משחק קשה. אנחנו לא מזלזלים ונבוא בכל הכוח. אנחנו חושבים שאשקלון קבוצה טובה, אבל רוצים לעשות את זה. הראש קצת בפיינל פור. אנחנו לא מזלזלים באף אחד. נכיו את עצמנו הכי טוב שיש לפיינל פור".

המאמן המפסיד, רובי בלינקו, אמר: "אנחנו מתמודדים נגד קבוצה טובה. היום באנו יותר טוב מאשר המשחק השני, אבל היו לנו אחוזי קליעה ממש גרועים שמנעו מאיתנו להישאר במשחק במחצית השנייה. הגנתית מה שתכננו עבד, הבעיה שלנו היום הייתה התקפית. החטאנו כדורים טובים, שלטנו בריבאונד אבל שוב לא הצלחנו להביא את זה לידי ביטוי. איבדנו 23 כדורים וככה אין שמץ של סיכוי לנצח קבוצה כמו מכבי. כשניצחנו כאן סיימנו עם 10 איבודים".

לגבי החולשה של טרנר וברוטון אמר בלינקו: "לטרנר יש בעיות גב ואנחנו בקושי מצליחים להכשיר אותו. התאונה של ברוטון השפיעה עליו, אבל אנחנו קבוצת כדורסל שצריכה להיות מספיק טובה כדי להתמודד עם הדברים האלה".

גודס: "המטרה היא להגיע לגמר"

הפועל ירושלים חגגה עם האוהדים שלה במלחה את הסוויפ על נהריה, שנלחמה בדקות הסיום והייתה קרובה להפתעה אבל סיימה את העונה ללא ניצחון בפלייאוף וראתה את הקהל האדום מכין את הגרון ליד אליהו בסדרת שירי אנטי צהובים. "הלך קשה וידענו שיהיה קשה", אמר גיא גודס בסיום. "היה לנו קשה עם המצ' אפ, נהריה קבוצה שלא נשברת, גם כשהיו במינוס 20 הם שמרו חזק. מגיע להם הקרדיט, אבל יותר מזה לנו מגיעות המחמאות כי עשינו את זה בסדרה חלקה. הקהל הראה תפאורה ועידוד ועמד מאחורי הקבוצה. כיף לבוא למגרשים כאלה. שאפו לקבוצה ועכשיו אנחנו במאני טיים".

"היום התחלנו לא טוב", המשיך גודס. "אולי היינו בטוחים שהמשחק שלנו. פתחנו מאוד אנמים, בלי אנרגיות ואז נכנסנו לטירוף. אולי בגלל אובר מוטיבציה איבדנו כדורים, נתנו לנהריה לחזור וצריך לייצב את העליות והירידות תוך כדי המשחק. ביום ראשון בערב נתחיל לעבוד לאט. נצטרך להגיע מבחינה מנטאלית חדים ורעבים. בפיינל פור הכל יכול לקרות, אבל כרגע צריכים לחשוב איך לעבור את חצי הגמר. המטרה היא להגיע לגמר, אחרי זה, אלוהים גדול".

פרנקו: "מתחילת השנה אנחנו מאמינים"

באולם הפחים המשיכו הפועל חולון והפועל גלבוע/גליל בסדרה הקשוחה והצמודה שלהן, ואחרי הארכה ודרמה גדולה בסיום חגגה האלופה ניצחון מתוק והתקרבה לחזרה למעמד השיא של הכדורסל הישראלי. דני פרנקו הסתכל על חצי הכוס הריקה בסיום ואמר: "אנחנו לא מצליחים להרוג את המשחק כשאנחנו יכולים להרוג אותו. אין הרבה זמן למשחק הבא ונקווה לשחק 40 דקות כמו ששיחקנו בחצי הראשון. לא נשברנו ומתחילת השנה אנחנו מאמינים. כל משחק בסדרה הוא קשה. אנחנו נוסעים לגן נר וזה שניצחנו שם פעמיים לא נותן לנו שום יתרון. גליל עשו היום דברים שנצטרך להיות מוכנים אליהם".

עודד קטש המאוכזב אמר: "זה משחק שלישי עם אותו תרחיש, שאנחנו נותנים להם מחצית פור. הרבה מאוד שחקנים לא היו במשחק. ברגע שהגבוהים שלהם נכנסו לבעיית עבירות שיחקנו יותר פנימה וזה איפשר לנו לאזן את המשחק. בסך הכל, במשחק הבא יהיה תרחיש אחר, הרבה זמן לא הובלנו 10-14. השחקנים דיברו והם יודעים ומרגישים שאנחנו הצלחנו אחרי משחק גרוע עם רבע טוב לחזור למשחק. הם נחושים ורוצים להגיע לכאן בשבוע הבא ולפיינל פור".

עימות בין טפירו לבית הלחמי

בעוד סדרה שנראית בדרך למשחק חמישי השיגה מכבי חיפה ניצחון ביתי חשוב על בני השרון, בזכות הצגה של דורון פרקינס ומשחק הגנה מצוין, והיא רחוקה ניצחון אחד מהמטרה המוצהרת שלה בתחילת העונה - העפלה לפיינל פור. "ירקנו היום הרבה דם", אמר אבי אשכנזי. "אבל ככה יהיה עד הסוף. זה היה ממש לא קל, ולשמחתי משחק ההגנה שלנו היה טוב. אבל הסדרה עוד לא גמורה, ויש לנו עוד מדרגה לעבור. אפשר לעשות את זה ובאותה מידה אפשר להפסיד. לדעתי זו תהיה סדרה עד הסוף".

במחצית המשחק ניגש מאמן בני השרון אריאל בית הלחמי לקפטן מאיר טפירו, והאחרון ניער אותו מעליו. לאחר העימות, לא שותף טפירו כלל במחצית השניה. אנשי בני השרון סירבו להגיב לתקרית. בסיום אמר בית הלחמי: "לצערי הפסדנו. אני לא חושב שוויתרנו בסיום, חיפה היום הייתה טובה מאוד בהגנה, ובחצי השני הם עשו איזושהי ריצה ובקצב של המשחק הזה זו הייתה ריצה גדולה שהיה קשה לחזור ממנה. קיבלנו היום מכה, למרות שבסך הכל התוצאה קצת משקרת. אנחנו צריכים להרים את עצמנו ולא לוותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully