וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעת שמואל אינה עונה

7.5.2009 / 12:50

הישראלים לא תרמו, הזרים לא הנהיגו, אהרוני לא ריפא את המשבר המנטלי והיו"ר אמסלם פסימי: "איני יכול לעשות הכול". כרוניקה של כישלון

בסיום המשחק הראשון בפלייאוף התחתון בין מכבי ראשון לציון למ.כ גבעת שמואל, נראו שחקני גבעת שמואל יורדים מהמשחק מעט מיואשים. היחיד שנשאר על הפרקט אחרי המשחק היה קורי קאר, שעשה זאת רק בגלל שנשאר לדבר עם אשתו ביציע. נשיא הכבוד של המועדון, ירמי אולמרט, פנה ליו"ר מוטי אמסלם ואמר לו: "אני חושש שזה ייגמר בשלושה משחקים". אמסלם המיואש מרמת קבוצתו נראה מסכים עם כשהניד ראשו בתנועות ראש מאוכזבות, תנועות שהביעו הסכמה לגבי אבחון המצב הקשה אליו נקלעה קבוצתו. דקות לאחר מכן באו מספר אוהדים בטענות לאורן אהרוני, אך זה באופן כל כך אופייני לו, החל לדבר איתם ולהסביר להם את הבעיות שנפלו על קבוצתו.

התמונה הזאת מפתיעה, כי רק לפני חודשיים העונה של מ.כ גבעת שמואל הצטיירה בצורה אחרת לחלוטין. סיבוב ראשון מצוין שכלל ניצחונות משכנעים על עירוני אשקלון, הפועל חולון וגליל/גלבוע, ופתיחה טובה של הסיבוב שני הציבו את החבורה של מוטי אמסלם במקום הרביעי בטבלה, ערב משחק החוץ באשקלון, במחזור ה-15. 4 דקות לסיום אותו משחק הובילה הגבעה ב-13 הפרש, ונראה כאילו העונה החלומית מסרבת להסתיים, אך אז איבדה הקבוצה את הראש, אשקלון הפכה את המשחק והגבעה נפלה לרצף של עשרה הפסדים רצופים. בניגוד ליריבותיה בתחתית, הגבעה לא שידרגה את סגל שחקניה בצורה ניכרת עקב יכולת הכלכלית, וכשלא היה אפשר לשנות את המצב מקצועית וכלכלית, הנפילה הייתה מהדהדת. אם היא לא תפתיע בהתעלות הרואית, גבעת שמואל תמצא את עצמה בימים הקרובים חוזרת לליגה הלאומית, ממנה שבה רק בעונה שעברה.

"כשלא מנצחים משחקים, זה יוצר משבר מנטלי קשה"

"אני ממש לא חושב שהתפרקנו. אני חושב שאם בחמישה משחקים הפסדנו בשניות האחרונות, זה אומר שלא התפרקנו", מנסה להתגונן מאמן הקבוצה אורן אהרוני נוכח היכולת של קבוצתו בתקופה האחרונה. "זה יצר בקבוצה מחסום מנטאלי מאוד חזק. זה קשה להפסיד כל כך הרבה משחקים בשניות הסיום. משחקים שהיו בידיים שלנו. בקבוצה קטנה כמו שלנו, כשאתה לא מנצח משחקים שאתה צריך לנצח, זה יוצר משבר מנטלי קשה. לדוגמה, ההפסד בהארכה לרמת גן בבית או ההפסד לאשקלון אחרי שאנחנו מובילים 13 הפרש 4 דקות לסוף, וגם להחטיא 9 זריקות עונשין רצופות בחיפה בסיום המשחק. כל זה הוביל להפסדים מול ירושלים ובני השרון".

"מעבר לעובדה הזאת, סבלנו מפציעות של שחקני המפתח", מונה אהרוני סיבה נוספת לצלילת הקבוצה. "זה אכזרי לשחק עם סטפון ברדפורד בפלייאוף כה קריטי, עם יד שבורה. זה לוקסוס גדול מדי בשבילנו. אנחנו מתמודדים עם פציעות של קורי קאר בקרסול כבר תקופה ארוכה. לקבוצה עם סגל שחקנים קצר כמו שלנו, כל פציעה היא מאוד משמעותית שהיא גורמת לזעזועים בקבוצה".

הסיבות לנפילה של גבעת שמואל קשורות הן במישור המקצועי והן במישור הכלכלי. "השורה התחתונה היא שאם אנחנו מסתכלים על ראשון, אשקלון, רמת גן וקרית אתא, כולן עשו שינויים בכמות גדולה", מסביר מוטי אמסלם, "התקציב של ראשון ואשקלון יותר מפישניים משלנו, כמעט פי שלושה, והן עשו שינויים. לצערי לא יכולתי לשנות. אורן ביקש לשנות ולחזק אני לא יכולתי לתת לו את זה". אהרוני עצמו מצביע על אותה נקודה עם נימה של אכזבה, "לפני חודשיים, כשראינו את כל ההתחמשות של שבע הקבוצות האחרונות ממרכז טבלה ומטה, באנו ואמרנו למוטי אמסלם שאנחנו צריכים עוד גארד. הוא הסביר לנו שאין לנו אפשרות כלכלית. אשקלון השתחלה לפלייאוף בזכות שני שחקנים, ראשון התחזקה במארקסון שנתן להם תרומה. לנו לא היה את היכולות האלה".

הישראלים לא קיימים

אך לפני שנוכל להפיל את התיק על הכיס הקצר, צריך לבדוק האם השחקנים שעמדו לרשותו של אהרוני עשו את העבודה. גבעת שמואל היא הקבוצה שקיבלה את התרומה המעטה ביותר מהישראלים שלה העונה. יוני ניר רשם עונה טובה עם 8 נקודות ו-5 ריבאונדים למשחק, אך חוץ ממנו לא הצליחו איתי גרינבוים ויחזקאל סקוורר הצעיר, ביחד עם משה ברנר הוותיק להפיק כמות סבירה של נקודות.

האכזבה העיקרית היא מרועי ברקוביץ'. 5 נקודות, 3.3 אסיסטים ו-3.3 ריבאונדים תרם העונה ברקוביץ' שחזר אחרי מספר שנים בהולנד בהן הוביל את קבוצתו דן בוש לצמרת. אולי מה שמלמד יותר מכל על היכולת החלשה של ברקוביץ' היא העובדה שבגבעה שקלו להחליפו עוד באמצע הסיבוב הראשון, כשבין השמות שעלו היו גיא קנטור וירון להט, שחקני ליגה לאומית.

"אני חושב שהיו משחקים שרועי כן הנהיג, והיו משחקים שהיינו צריכים את מי שינהיג והוא לא היה שם", מנסה להסביר אהרוני את הסיטואציה בה עמד ברקוביץ', "אני לא רוצה לדבר על שחקנים באופן ספציפי ובמיוחד לא על רועי, אבל אני מסכים שהיה חסר לנו מישהו שינהיג בסיום משחקים". אם הגבעה תרד ליגה, אין ספק שאחד הלקחים שלה לגבי העתיד הוא בנייה של סגל ישראלי מנוסה יותר, כזה שיכול להוות את שלד הקבוצה ולספק לה חוזק מנטלי במצבים הקשים.

"חסר לנו מאוד מישהו סטייל בריאן טולברט"

גם בנושא הזרים בגבעת שמואל לא ידעו הצלחה מסחררת. מלבד סטפון ברדפורד שנתן עונה טובה, וג'רמיין הול שהמשיך להעמיד את המספרים שלו מעפולה, לא הצליחו בגבעת שמואל להבריק עם מציאות. קורי קאר היה מצוין בסיבוב הראשון, ואף ניצח משחק משחקי מפתח לקבוצה, אך ירד בתוצרת בסיבוב השני ורשם בסופו של יום 13.9 נקודות למשחק, ואילו גרג גרייס שהגיע על תקן הסקורר במקומו של רונלד רוס, תרם מספר זהה. "היה חסר מי שייקח את הכדור בדקות האחרונות ויביא לנו את הניצחון בשיניים", מודה אהרוני, " מי שעשה את זה בצורה מוצלחת בחלק הראשון של הליגה, היה קורי קאר. בסיבוב השני זה לא קרה, היה חסר לנו שחקן כזה כשהפסדנו כל כך הרבה משחקים בשניות הסיום. חסר לנו מאוד מישהו סטייל בריאן טולברט".

ואולי זעזוע היה עוזר? אהרוני נחשב גם בעיני שחקניו וגם בעיני המתבוננים בחוץ כמאמן מוכשר, ובעיקר כבן אדם סימפטי מאוד. מבחינת היו"ר אמסלם, אחד שלא היה מפחד לפטר מאמנים על רצף הפסדים קצר יותר מאשר של אהרוני, ההחלטה להמשיך עם המאמן ששיחק בקבוצה במשך 8 עונות היא ברורה. "אנחנו כמעט הקבוצה היחידה שלא עשתה שינוי, מעבר לגרג גרייס שהחליף באותו כסף את רונלד רוס. לא החלפנו לא מאמנים, לא עוזרי מאמנים ולא שחקנים. לגבי אורן - חד וחלק, אני שלם במאה אחוז עם המינוי שלו. אם גבעת שמואל תישאר באיזשהו סיטואציה בליגה, אורן אהרוני יאמן אותה. אני חושב שהוא עושה עבודה טובה, בנתונים שיכולתי לספק לו, עבודה מצוינת אפילו".

במידה שגבעת שמואל לא תישאר בליגה, ספק אם אהרוני ירצה להמשיך לאחוז בתפקיד, ויקווה שבשוק העבודה של המאמנים הישראלי הוא לא ימצא את עצמו מחוסר תעסוקה בעונה הבאה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

קבוצה ללא זהות

אך למרות הבעיות המקצועיות, שיחת היום בגבעת שמואל במשך כל העונה הייתה לגבי עתידה של הקבוצה. אם בשנים עברו נהנה היו"ר מוטי אמסלם מתמיכת ראש העיר זמיר בן ארי, השנה נבחר יוסי ברודני בבחירות המוניציפאליות, וזה חרט על דגלו להוריד את התקציב שמקבלת הקבוצה. "עד עכשיו קיימת אי ודאות לעונה הבאה. אנחנו לא חיים בוואקום, זה חלחל לקבוצה, אבל בוא נאמר שזה לא התירוץ", אומר אמסלם, אך שחקן בקבוצה מאשר שלעובדה זאת הייתה השפעה רבה: "שאתה שומע שמועות כל היום, וקורא בעיתונים המקומיים שראש העיר אומר דברים נגד הקבוצה, אתה מבין שאתה לא יכול להרשות לעצמך להישאר פה גם בעונה הבאה וזה מוריד את המחויבות, אין ספק".

לקראת העונה הבאה יעמוד אמסלם במצב לא נעים, בו התקציב שיקבל מהעירייה לא יספיק להעמיד קבוצה לצמרת הליגה הלאומית. "זה לא סוד שהעתיד הכלכלי בגבעת שמואל לא ברור", מתוודה אהרוני, "יש לי הערכה למה שמוטי אמסלם ויניב רוד (הספונסר הראשי, א.ש) עושים, אבל המעמסה היא כבדה. אנחנו מתמודדים עם בעיות כלכליות כל הזמן, זה באמת מה שקצת פגע בנו בישורת האחרונה, בניגוד לשאר הקבוצות. זה יהיה מבחן מאוד גדול לגבעת שמואל, בלי קשר לזהות הליגה בה נשחק, אם המועדון יוכל להמשיך להחזיק את עצמו בצורה הנוכחית, עם כל השינויים הפוליטיים שהקבוצה הזאת עברה".

כקבוצה שמשחקת מחוץ לביתה, אין זה מפתיע שגבעת שמואל לא תקבל תקציב גבוה מהעירייה. למעשה, במשחקי הבית של הקבוצה, שנערכים באולם באור יהודה, ניתן למצוא יותר כיסאות מאשר צופים, נתון שגורם לתהייה האם לקבוצה יש בכלל מקום בליגת העל. "כשהקבוצה הצליחה בסיבוב הראשון וצברנו ניצחונות, האולם היה מלא כמעט בכל המשחקים, הייתי מאוד מרוצה", משחזר אמסלם ועובר לשלב התירוצים, "כשהקבוצה התחילה להידרדר זה טבעי שהקהל לא בא. אם תשים את גבעת שמואל במקום הראשון בטבלה, לא יהיה מקום ריק ביציע. הכול שאלה של הצלחה".

גם אם תפסיד בפלייאוף התחתון, תיפתח בפני גבעת שמואל האפשרות להישאר בליגת העל. אם הפועל לב השרון תעפיל לליגת העל, על חשבון הפועל עפולה, היא תוותר על ההשתתפות בליגה ובזכות התארגנות משותפת של המועצות המקומיות גבעת שמואל, קריית אונו וגני תקווה, עשויה הקבוצה למצוא תקציב מספיק לקבוצה אזורית בליגת העל. "זו סיטואציה טובה, אם אכן נישאר על חשבון לב השרון", מאמין אמסלם, "אני נמצא במהלכים של הקמת קבוצת ניהול שתשקיע כסף בגבעת שמואל. אם זה יתממש אז נשמח לשחק בליגת העל". למרות האופטימיות הזעירה, אמסלם נשאר עם הרגליים על הקרקע ויודע שתכניות לחוד ומציאות לחוד, ואחרי שנים של עבודה קשה, גם הוא יודע שעתיד הגבעה לא מזהיר. "אני לבד כמוטי אמסלם כבר לא יכול לעשות הכול. קשה לי מאוד לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully