וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלונה ברקת: "אושר גדול להשיג את המטרה שעבדנו לשמה"

הבעלים של הפועל באר שבע התרגשה מהעפלת הקבוצה לליגת העל. ירון הוכנבוים, מאמן הפועל עכו, שגם עלתה: ”אני עם דמעות בעיניים”

במשך שבועיים הן ניסו לעלות בכוחות עצמן, אולם כוחן לא עמד להן, אחרי שלא הצליחו לנצח. אבל הפועל עכו והפועל באר שבע, שסיימו שתיהן, שוב, בתיקו ביום שבת במחזור ה-29 של הליגה הלאומית, נהנו הערב (שני) מתוצאת התיקו 1:1 של מכבי אחי נצרת עם עירוני קרית אתא. בעקבות התיקו, עכו ובאר שבע העפילו לליגת העל מבלי ששיחקו, ובכך הן מצטרפות להפועל חיפה, שכבר הבטיחה את העלייה.

לאחר ארבע עונות בליגת המשנה, הפועל באר שבע חוזרת למרכז הבמה. "זה אושר גדול להשיג סוף סוף את המטרה שעבדנו לשמה", סיפרה הבעלים של הקבוצה, אלונה ברקת. "אני באמת מתרגשת מהעלייה הזאת".

אשת העסקים רכשה את הקבוצה לפני כשנתיים, והעמידה לרשותה תקציב מכובד וסגל מרשים כבר בעונה שעברה, אך ללא הואיל כשהקבוצה שבנה מרקו בלבול, והוחלף במהלך העונה בגילי לנדאו סיימה במקום הרביעי - מרחק שלוש נקודות מהפועל פ"ת שעלתה לליגת העל מהמקום השני.

"כולנו ידענו שהפועל באר שבע תשחק בעונה הבאה בליגת העל, אבל עכשיו כשזה רשמי ירדה לנו אבן מהלב", סיפר חלוץ הקבוצה אופיר חיים, שכבש חמישה שערים בליגה והוסיף עוד אחד בגביע העונה. "היה לנו את הפחד הזה שאולי איכשהו נצרת ינצחו את כל המשחקים ואנחנו נפסיד הכל, למרות שזה לא הגיוני. אני לא הייתי בבית והתעדכנתי כל שנייה באינטרנט בפלאפון רק לראות שיגמר כבר, וברוך השם הפועל באר שבע חזרה למקומה הטבעי בליגת העל".

הקבוצה הדרומית, שזכתה בשתי אליפויות בשנות ה-70 ובגביע בשנות ה-90 לא מתכוונת להיאבק בשנה הבאה בתחתית, כשהמטרות שהציבה ברקת עם הגעתה לקבוצה היו השתלבות בצמרת הכדורגל הישראלי וזכייה בתארים. "עם אלונה אני יודע שבשנה הבאה הקבוצה לא תאבק בתחתית אלא תהיה קבוצת ליגת על לגיטמית שתנסה להגיע כמה שיותר גבוה", המשיך חיים. "זה חשוב לתושבי הדרום וחשוב לכדורגל הישראלי שהפועל ב"ש תהיה גורם משפיע בכדורגל".

הוכנבוים: "ציפיתי לזה כל הקריירה שלי"

"אני עם דמעות בעיניים ומתרגש", אמר באושר רב מאמן הפועל עכו, ירון הוכנבוים. "ציפיתי לרגע הזה מתחילת הקריירה שלי, מאז שהתחלתי לאמן לפני 15 שנה, אני שמח ומאושר ומודה לכל מי שלקח חלק בעלייה ההיסטורית הזאת, להנהלה הנפלאה שלי, בראשות ציון וייצמן, לשחקנים, לצוות המקצועי שלי, לאוהדים. האמנו מתחילת העונה שאפשר לעלות ליגה, סימנתי את זה כמטרה, אבל האמת היא שלא האמנתי שזה יקרה בפער נקודות כה גדול כחודש לפני תום העונה".

כשנשאל הוכנבוים לגבי הסגל הקיים של הקבוצה והאם הוא יספיק להשרדות בליגת העל ענה: "יושב הראש שלנו ציון וייצמן יושב שבעה על מות אביו, הוא יקום בעוד יומיים, ואז נתחיל להתארגן לקראת העונה הבאה".

בלם הקבוצה, גבע ברקאי, היה מרוצה גם הוא. "כבר ידענו שעלינו לפני מספר שבועות, חיכינו שזה יהיה רשמי ולא תיאורטי. עבדנו מאוד קשה העונה בשביל להעפיל לליגת העל", אמר ברקאי. "אני סומך על ההנהלה והמאמן שיידעו לבנות קבוצה טובה, ומקווה שנפתיע את כולם בעונה הבאה".

המגן סאלם אבו סיאם, שלקח אליפות במדי מכבי תל אביב, חווה הערב שמחה מסוג שונה עם עליית הפועל עכו לליגת העל: "אנחנו מאושרים שהצלחנו להגשים את המטרה שהצבנו לעצמנו בתחילת העונה, שמח שעזרתי לקבוצה לעלות, בשביל זה הביאו אותי. אחרי תקופה לא טובה שעברתי, שמח ששוב חזרתי למגרשים ואין דבר טוב יותר מלעלות בחזרה לליגת העל. אנחנו מקדישים את העליה ליו"ר שלנו ציון וייצמן שיושב שבעה על מות אביו, נקווה ששימחנו אותו קצת.

"נבנתה כאן קבוצה מראש בכדי לעלות ואם זה לא היה קורה היינו מרגישים אכזבה עצומה", הוסיף אבו סיאם. "ליגת העל זו אופרה שונה לגמרי ונצטרך לעשות את ההתאמות ולהערך בהקדם בכדי שהטיול לליגת העל לא יסתיים חלילה תוך שנה אחת".

הפועל עכו חוזרת לליגה העליונה לראשונה מאז 1978. הקבוצה שיחקה בסך הכל שנתיים בליגה העליונה, אז הליגה הלאומית, וכעת תחל קדנציה שניה כחברה במועדון הקבוצות הבכירות בישראל. כזכור, בעונה שעברה הצליח ירון הוכנבוים להשאיר את הקבוצה בליגה הלאומית רק במחזור האחרון וזאת על חשבונה של ראשון לציון. העונה, הוכנבוים הוביל את עכו לליגה הבכירה וימשיך עונה נוספת במועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully