וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אשכנזי: "רק כך נביא את הפיינל פור לחיפה"

3.5.2009 / 23:06

מאמן חיפה שהשוותה ל-1:1 מול בני השרון: "הראנו שאנחנו מסוגלים". דני פרנקו על טולברט: "שחקנים גדולים עושים מהלכים גדולים"

איתי חסיד

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

כמה דרמה מכילה ליגת העל בכדורסל. כמה אנרגיה ומלחמה אנחנו מקבלים בפלייאוף הזה, שמסתמן כדרמטי במיוחד, ואנחנו רק אחרי שני משחקים. בסיום הערב (ראשון) מסתמן קו ברור: שתי סדרות יילכו כנראה עד למשחק החמישי, עד לשניה האחרון, עד לכדור האחרון. הפועל חולון היתה קרובה להפסד שהיה מפיל אותה ל-2:0, אבל הצליחה לנצח בחוץ מול גלבוע/גליל ואיזנה את הסדרה. גם מכבי חיפה התאוששה בחוץ במשחק צמוד מול בני השרון.

פרנקו: "שחקנים גדולים עושים מהלכים גדולים"

מהלך המחזור ללא ספק היה זה של בריאן טולברט, אותו שחקן שהביא במו ידיו עם קליעה מטורפת, את גביע המדינה להפועל חולון. גם הערב הטירוף חזר לטולברט, ושלשה ענקית שלו עם תום שעון 24 השניות הוליכה לניצחון חשוב במיוחד. טולברט עם זאת, נשאר צנוע: "פרס השחקן המצטיין מגיע ללואיס פלורס, הוא נתן הכל והיה הכוכב הערב. ידענו שתהיה סדרה קשה, במיוחד אחרי שהפסדנו את המשחק הראשון. איבדנו קצב במשחק הקודם והערב חזרנו לעצמנו. אף אחד לא ניצח במשחק הבית, מה שאומר שלביתיות אין חשיבות והכל פתוח. זה הפלייאוף".

מאמן חולון, דני פרנקו אמר על טולברט: "שחקנים גדולים עושים מהלכים גדולים. לא היה לו משחק גדול ולפעמים הוא החזיק את הכדור יותר מדי, אבל הוא ידע מתי להופיע".

מן העבר השני, נראה מאמן גליל/גלבוע, עודד קטש מאוכזב במיוחד, מאחר והמשחק כבר היה לקבוצתו בידיים : "בחצי הראשון נתנו להם מתנה, הם הלכו לקו יותר מדי ולקחו ריבאונדים. המשחק האגרסיבי בפתיחה הקרין על ההמשך. חולון כפו עלינו את הסגנון הזה וכל הכבוד להם". לקראת המשחק הבא, שיתקיים באולם הפחים הביתי במיוחד בחולון, אמר קטש: "להבא, אנחנו חייבים לשחק מהרגע הראשון בסגנון של חולון. אין חשיבות למשחקי בית וחוץ".

בסיום המשחק החלה תגרה בין אוהדי חולון לבין מספר מאבטחים של חברת "מטאור", אשר מאבטחת את משחקי גלבוע/גליל. בסיום המהומה נעצרו שני אוהדי חולון ושניים נוספים נפצעו. אחד מהמאבטחים נעצר גם הוא, והשלושה נלקחו לחקירה במשטרת עפולה. אחד מראשי ארגון האוהדים של הפועל חולוןש נפצע אף הוא באירוע, אמר בשיחה עם וואלה! ספורט: "כמה מאבטחים החלו להתגרות בנו והחלה מהומה. יש לנו את כל הפוגרום שעשו בנו מצולם ונביא עדויות למשטרה". דובר גלבוע/גליל, שי גוטמן, אישר את השתלשלות האירועים.

גם במכבי חיפה נשמו הערב לרווחה, כשהקבוצה חזרה עם ניצחון חוץ גדול, 71:75 על בני השרון, והשוותה את הסדרה ביניהן. אבי אשכנזי, מאמן מכבי חיפה אמר בסיום: "המשחק לא היה מושלם מבחינתנו ויש לנו הרבה מה לתקן לקראת ההמשך, אבל הראנו לעצמנו היום שאנחנו מסוגלים. אין הפרדה בין ישראלים לזרים, כולם נתנו הכל על הפרקט ורק כך נביא את הפיינל פור לחיפה".

גור פורת שחבק בת בכורה אמש, חבק ניצחון פלייאוף עם משחק הגנה מרשים: "לא היה כדורסל גדול. המון הקרבה מצידנו. עלינו במטרה לנצח את המשחק, שיחקנו חזק והחזרנו את הביתיות. אתמול זה היה הרגע הכי מאושר בחיים שלי, גם היום זה רגע מאושר, אבל לא כמו אתמול".

המאמן המפסיד, אריאל בית הלחמי, הודה בסיום: "לא היינו טובים והפסדנו משחק צמוד. "היינו אמורים לעשות עבירה קצת קודם. לא היה משחק צמוד העונה שלא ניצחנו, בטח כשיש לנו שחקן כמו טפירו. עשינו עבירה ופרקינס עמד בלחץ. צריכים לבוא בכוחות מחודשים ביום חמישי ולנצח בחיפה. מדובר בקבוצות דומות שמשחקות פיזית, בואו נראה מה יהיה בהמשך".

ארז כץ אמר לאחר ההפסד: "בשבוע שעבר חיפה עשו טעויות והפסידו את המשחק, היום אנחנו עשינו טעויות והפסדנו את המשחק. אנחנו מאוכזבים מאוד מעצמנו. עכשיו זה סדרה של שלושה משחקים שהיתרון ביתיות של חיפה. אנחנו הולכים עם המאמן שלנו, הוא הביא אותנו לאן שהגענו".

גודס: "סניד שלט במשחק באופן מוחלט"

הפועל ירושלים היתה צריכה לעבוד קשה מול עירוני נהריה, ולמרות שהוליכה ברוב שלבי המשחק ביתרון דו ספרתי, היא היתה קרובה לאבד את המשחק. בסופו של דבר ניצחה הקבוצה מהבירה 79:92 ועלתה ל-0:2. מאמן הפועל ירושלים, גיא גודס אמר לאחר המשחק: "שמח שהצלחנו לנצח מול קבוצה פנטסטית עם מאמן טוב. צריך לתת קרדיט לקהל שדחף את השחקנים כפי שביקשנו. מגיע להם שאפו שבאו מירושלים לנהריה ועכשיו אנחנו עם הפנים לעבר משחק מספר 3. לא הצלחנו לעצור את רון לואיס, אבל עשינו עבודה טובה על שאר השחקנים. היה מאמץ קבוצתי אדיר ואני חושב שעומאר סניד היה מצוין היום ושלט במשחק באופן מוחלט".

בצד המפסיד יודעים כי בור של 2:0 מול קבוצה כמו ירושלים הוא כמעט בלתי ניתן לגישור. מאמן הקבוצה, יעקב ג'ינו אמר: "ירושלים ניצחו בצדק. הם באו מאוד אגרסיביים ועשו זאת נכון. זו הדרך לנצח משחק פלייאוף. מתחילת הסדרה יש לירושלים יתרונות ברורים, בעיקר כשהם חופרים פנימה ומשחקים אגרסיבי, אבל אין שום דבר גמור בכדורסל".

במכבי ראשון לציון ניצחו 67:81 את גבעת שמואל, אך יצטרכו להסתדר במשחק מספר 3 ללא עודד שעשוע שהורחק לאחר שפגע ביוני ניר, אקס ראשון מהעונה שעברה. מאמן הקבוצה עופר ברקוביץ: "מכבי ראשון לציון מובילה 0:2, זה מה שהניצחון אומר. שיחקנו טוב, גם בהגנה וגם לחלקים בהתקפה. עד שנשיג את ה-0:3 יהיה קשה, גבעת שמואל היא קבוצה עם אופי. יהיה לנו לא קל. עודד שחקן חשוב במערך שלנו, נצטרך להסתדר בלעדיו. אין מה לבכות על זה. הוא הורחק שלא בצדק, אבל זה קרה ונסתכל קדימה. אני אעשה את הכל כדי לנצח את המשחק הבא ולנצח את הסדרה, וזה אומר כל משחק בסדרה ובוודאי את משחק 3. נבוא דרוכים ונכבד את היריבה ונעבוד קשה".

מאמן עירוני רמת גן, שהביסה הערב את קרית אתא 79:96, אמר לקראת המשחק השלישי: "עוד לא הבטחנו את ההשארות אבל עשינו צעד חשוב. אנחנו צריכים לסיים את מה שהתחלנו, נקווה שנעשה את זה ביום חמישי. אני לא יודע אם יש כאלה הבדלי רמות בין הקבוצות. אנחנו משחקים כקבוצה הרבה יותר טוב, לקרית אתא יש כלים מצוינים של כדורסל. כקבוצה אנחנו משחקים הרבה יותר טוב. אנחנו נעשה את הכל כדי שזה יגמר כבר ביום חמישי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully