וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנאתינייקוס ניצחה את צסק"א וזכתה ביורוליג

מחצית אחת טובה הספיקה לחבורה של ז'ליקו אוברדוביץ' כדי לגבור על הקבוצה של אטורה מסינה 71:73. תואר שביעי לאוברדוביץ' וחמישי לפאו

עונת הכדורסל האירופית הגיעה הערב (ראשון) בברלין לסיומה עם משחק כדורסל דרמטי ומורט עצבים בין שתי קבוצות ענק ושני שועלי קרבות על הקווים. בסיום הדו קרב, הגביע נוסע לאתונה לאחר ניצחון פנאתינייקוס 71:73 על צסק"א מוסקבה. בדיוק כמו במפגש הקודם בין פנאתינייקוס לצסק"א מוסקבה, בגמר 2007, האליפות הולכת לירוקים ולז'ליקו אובראדוביץ', שמחזיק במאזן מושלם מול אטורה מסינה במשחקי גמר. ואסיליס ספאנוליס שקלע 13 נבחר ל-MVP של הפיינל פור.

פאו הדהימה את צסק"א ברבע השני עם הגנה מדהימה ומטווח שלשות. פעם אחר פעם לא הצליחו שחקני צסק"א להגיע למצב של זריקה כשמנגד דיאמנטידיס ופוטסיס יורים מכל מצב ופוגעים. גם היסטוריוני הכדורסל האירופי לא זוכרים מתי קבוצה של מסינה חוטפת 48 נקודות במחצית! כשהיוונים ירדו ביתרון 20.

צסק"א הגיע לגמר היורוליג ברבע השלישי. מסינה שטף והאלופה הרוסית יצאה לפרקט כמו מלוע של תותח. ההגנה הידועה התחילה לעבוד, השלשות של שישקאוסקאס, לנגדון והולדן נכנסו. הדרמה בסיום הייתה עוצרת נשימה, אבל הגביע הלך לירוקים לאחר ששישקאוסקאס החטיא שלשה שיכלה לנצח את המשחק.

אוברדוביץ' נשאר עם מאזן מושלם במפגשים הישירים מול מסינה בגמר. המאמן הוותיק רשם זכייה שביעית בקריירה והחזיר את הגביע לאתונה לאחר העונה הרעה אשתקד ואובדן יתרון הביתיות בליגה בעונה הנוכחית. פאו חוגגת תואר חמישי בתולדותיה. צסק"א בוודאי לא תתנחם מהקאמבק המטורף במחצית השנייה.

מהלך המשחק

פנאתינייקוס פתחה בחמישייה עם ספאנוליס, פרפרוגלו, פוטסיס, ניקולס ופקוביץ'. בחמישייה של צסק"א פתחו הולדן, לנגדון, לורבק, סמודיש וחריאפה. לורבק היה זה שקלע את הנקודות הראשונות. צסק"א פתחה חזק והלכה פנימה, אבל ספאנוליס עם חמש רצופות מנע מהרוסים לברוח וצימק ל-12:9 לאחר חמש דקות של משחק. צסק"א איבדה את הראש והחטיאה מחוץ לקשת. השופטים שרקו נגד סמודיש עבירה טכנית ופקוביץ' ניצל זאת לארבע קליעות עונשין, 12:17 ליוונים. היתרון נשמר עד סוף הרבע - 16:21 פאו.

צסק"א התקשתה להתמודד עם האישית של פאו בפתיחת הרבע השני. שישקאוסקאס לא מצא את הטבעת, ושלשות של שאראס, דיאמנטידיס ועוד שתיים של ניקולאס קבעו יתרון שיא ליוונים 19:31. ההגנה של פאו המשיכה להיות מדהימה כשבמשך שלוש התקפות לא הצליחה צסק"א להגיע לזריקה תוך 24 שניות. גם בהתקפה הכל הלך ועוד שלשה של פוטסיס הגדילה את ההפרש ל-23:39. הירוקים לא הורידו את הרגל מהגז. דיאמנטידיס קבר עוד שלשה, הולדן החטיא והשאיר זמן לשאראס למצוא את ניקולאס לעוד שלשה ו-28:48 מדהים בהפסקה. פאו עם 8 מ-14 מחוץ לקשת. צסק"א עם 0 מ-6.

צסק"א עלתה לרבע השלישי עם הגנה יותר אגרסיבית, אבל המשיכה לזייף בהתקפה ולא הצליחה לנגוס בהפרש. מנגד, פוטסיס קבר עוד שלשה גדולה. לנגדון נכנס למשחק ועם חמש רצופות עזר לצסק"א לצמק ל-56:43, 2:30 דקות לסיום הרבע. פאו נעצרה לחלוטין בהתקפה וסיימה את הרבע עם שמונה נקודות בלבד. נקודות של פלאניניץ' וחריאפה מהקו הורידו את צסק"א עם אופטימיות לרבע האחרון ומינוס 10 בלבד. 56:46.

עם פתיחת הרבע הרביעי, איבדה פאו את צרצאריס בעבירה חמישית. סמודיש הוריד לשש, אבל פוטסיס הגיב מיד בשלשה. עוד אחת של פרפורוגלו הרגיעה את אובראדוביץ' והחזירה את היתרון לדו ספרתי. גמור? הצחקתם את שישקאוסקאס. ארבע רצופות של הליטאי ועוד ליי אפ של הולדן הורידו ל-65:60 שלוש דקות לסיום. ספאנוליס קבר שלשה בצד השני, אבל חריאפה הגיב באחת משלו.

צסק"א המשיכה להילחם וסמודיש הוריד בשלשה ל-70:66, 1:10 דקות לסיום. 40 שניות לסיום החטיא חריאפה פעמיים מהקו, אבל פאו איבדה את הכדור. שישקאוסקאס הדהים עם שלשה שהורידה לנקודה, 26 שניות לסיום. דיאמנטידיס קלע שתיים מהקו והשאיר 10 שניות לצסק"א ו-69:72 ליוונים. שישקאוסקאס נשלח לקו וקלע פעמיים. מנגד, שאראס קלע רק אחת כשפאו עלתה ל-71:73, 5.8 שניות לסיום. שישקאוסקאס קיבל הזדמנות לנצח, אבל השלשה שלו לא נכנסה. הגביע נוסע לאתונה.

סטטיסטיקה

קלעו לפנאתינייקוס: ואסיליס ספאנוליס ואנטוניס פוטסיס (8 ריבאונדים) 13 כל אחד, דימיטריוס דיאמנטידיס ושרונאס יאסיקבצ'יוס 10 כל אחד, דרו ניקולאס 7, סטרטוס פרפרוגלו ומייק באטיסט 6 כל אחד, קוסטאס צרצאריס 2.

קלעו לצסק"א: ג'יי אר הולדן 14, טרג'ן לנגדון וריימונאס שישקאוסקאס 13 כל אחד, ויקטור חריאפה (9 ריבאונדים) ומתיאס סמודיס (7 ריבאונדים) 9 כל אחד, ארזם לורבק וזוראן פלאניניץ' 5 כל אחד, סאשה קאן 3. שיחקו ולא קלעו: ניקוס זיסיס וטרנס מוריס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully