וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הקלאסיקו: "המדינה משותקת. חנויות סגורות, הרחובות ריקים"

כתבת רדיו בספרד דיווחה על המתרחש לקראת ריאל-ברצלונה (ש', 21:00, 5). הנרי עשוי לפתוח על הספסל. ראמוס מכיר את בארסה על בוריה

ספירת השעות לקרב הגדול בין ריאל מדריד לברצלונה בסנטיאגו ברנבאו (שבת, 21:00, ספורט 5 ו-HD) במסגרת המחזור ה-33 בליגה הספרדית נמשכת במלוא המרץ. בספרד רואים באל קלאסיקו, ולא בסופרקלאסיקו, כפי שבישראל מכנים אותו מזה זמן מה, ככזה שיכול להכריע את אליפות ספרד בין שתי היריבות הגדולות. ניצחון או תיקו קטלאני יסגור כנראה את הסיפור, אם פער ארבע הנקודות יגדל או יוותר בעינו, בעוד שניצחון מדרידאי, שיוריד את היתרון של בארסה לנקודה, יכול להביא לסיום דרמטי ומדהים בליגה הספרדית המצוינת.

"המדינה משותקת. חנויות סגורות, הרחובות ריקים. למשך 90 דקות המדינה תחשוב רק על כדורגל", כך הכריזה כתבת הרדיו הספרדי, מריה ברטונס. ברטונס מסקרת מזה 16 שנים את ריאל מדריד ויותר מ-30 משחקי קלאסיקו, והיא כבר לא אמורה כל כך להתרגש מכך, אלא שכנראה כי גם היא מרגישה תכונה מיוחדת באוויר לקראת המשחק. "כולם מחכים למשחק הזה, כולל אנשים שלא ממש אוהבים כדורגל. אפילו סבתא שלי ביקשה שאבשר לה את התוצאה בסיום", העידה ברטונס.

ראמוס לא יכול להיות מופתע

ריאל מדריד מגיעה למשחק בכושר מצוין. הקבוצה של חואנדה ראמוס, מאז ההפסד לברצלונה במשחק הראשון העונה, ניצחה ב-17 מ-18 משחקיה (באחד הנותר סיימה בתיקו ביתי עם אלתטיקו מדריד). בשבוע שעבר היא גברה 2:4 על סביליה, וניצחון שלה, כאמור, יוריד את הפער לנקודה אחת בלבד, כשיוותרו ארבעה מחזורים לסיום הליגה ו-12 נקודות בקופה.

אריאן רובן, שהיה פצוע ובספק, החלים באופן מעורר השתאות, כשגם גבריאל היינצה, המגן הארגנטינאי, יהיה כשיר. מי שייעדרו הם ווסלי סניידר וגוטי הפצועים וכמובן פפה, שהורחק ל-10 משחקים. אבל שני הסקוררים של ריאל, היגואין וראול, בריאים, והשניים שכבשו 36 שערים מתוך ה-77 בליגה יפתחו בצוותא בחוד.

"אנחנו משחקים בברבנאו ואנחנו צריכים להיות הפייבוריטים", אמר ראול לפני המשחק. "שתי הקבוצות יכולות לנצח, אבל האווירה והאוהדים יעזרו לנו. הרבה מונח על הכף מבחינתה של ברצלונה, אבל אני חושב שלנו אפילו מונח יותר. קבוצה נשפטת על פי התארים בהם היא זוכה, אבל לבארסה יש את אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה שלה. יש להם מספר שחקנים יוצאים מן הכלל".

"אני מכיר את ברצלונה באופן מושלם", אמר מאמן ריאל ראמוס. "זה קשה עבור שתי הקבוצות להפתיע אחת את השנייה. אנחנו מכירים אחד את הקבוצה של השני על בוריה. הדבר היחיד שהיה מפתיע אותי זה אם השוער ויקטור ואלדז היה משחק חלוץ מרכזי". ראמוס הוסיף: "זה משחק חשוב מאוד, יותר לנו מאשר לברצלונה, הרי הם בכל זאת יישארו במקום הראשון לא משנה מה תהיה התוצאה".

הרכב משוער ריאל מדריד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, כריסטוף מצלדר, פאביו קנבארו, גבריא היינצה, אריאן רובן, לסאנה דיארה, פרננדו גאגו, מרסלו, גונזאלו היגואין, ראול.

פיקה לא יודע מהו פחד

בברצלונה מודאגים מהעומס הרב על השחקנים. הקטלאנים, ששיחקו ביום שלישי מול צ'לסי בחצי הגמר הראשון בליגת האלופות (0:0), לא רוצים לראות את פער ארבע הנקודות שלהם על יריבתם השנואה בצמרת הטבלה, מצטמק לנקודה בודדת, אבל לא שוכחים להביט גם לעבר הגומלין מול הלונדונים בסטמפורד ברידג' ביום רביעי הקרוב.

"בברצלונה אנחנו לא יודעים מה זה לפחד", אמר ג'רארד פיקה, שחקן בארסה, שאמור לפתוח לצידו של הקפטן קרלס פויול במשחק במרכז ההגנה, לאור העובדה שרפא מארקז גמר את העונה. "המשחק הזה נותן לנו הרבה מוטיבציה כל פעם שאנו שומעים עליו".

פפ גווארדיולה מודאג במיוחד מהחוליה ההתקפית שלו, שלא זכתה למנוחה בשבועות האחרונים. המאמן הצעיר שקל לוותר על תיירי הנרי או על לאו מסי בחוד על מנת לאפשר להם לצבור כוחות, ולהציב במקום את אנדרס אינייסטה כחלוץ, כשסרג'י בוסטקס או סיידו קייטה ימלאו את מקומו בקישור. מי שעשוי לפתור לגווארדיולה את ההתלבטות הוא הנרי, שמתקשה להתאושש מהמכה שספג בראשו במשחק מול צ'לסי. החלוץ הצרפתי התלונן על כאבים בצוואר והחמיץ את אימון הקבוצה ביום חמישי. הקביעה הסופית לגבי כשירותו תינתן רק ביום המשחק, אך לאור הנסיבות גווארדיולה עשוי שלא לסכנו ולשמור אותו כנשק אפשרי מהספסל.

הרכב משוער ברצלונה: ויקטור ואלדז, דני אלבס, קרלס פויול, ג'רארד פיקה, אריק אבידל, צ'אבי, יא יא טורה, סיידו קייטה (סרג'י בוסקטס), לאו מסי, אנדראס אינייסטה, סמואל אטו.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

רונאלדו: "ריאל תנצח 0:2"

אחד השחקנים היחידים שמכירים את חווית האל קלאסיקו משני הצדדים שלה הוא רונאלדו, החלוץ הברזילאי המשתקם בקורינתיאנס, שהתייחס למשחק הגדול בראיון ל-"אס" הספרדי. "ברצלונה היא קבוצה נהדרת שנלחמת על כל התארים", אמר רונאלדו. "אבל לריאל תמיד הייתה מסורת של קבוצה לוחמת, והיא תיתן לבארסה מאבק על התואר על הדקה האחרונה".

"לכן אני מאמין שריאל תנצח", אמר רונאלדו, שכבש חמישה שערים בשמונה הופעות במפגשים בין הקבוצות בעבר (ארבעה לזכות ריאל, אחד לזכות ברצלונה). "המשחק הזה חיוני בשבילה, והוא יהיה בברנבאו, מגרש ששם הרבה לחץ על קבוצות יריבות, ואפילו יותר לחץ על ברצלונה כשהיא מגיעה לשם. תהיה אווירה נהדרת".

רונאלדו בן ה-32 לא הסתיר את מי הוא יעודד בשבת: "הלב שלי עם ריאל, וגם הבן שלי אוהד ריאל. שנינו נעודד את הלבנים מול הטלוויזיה מברזיל, בתקווה שהם ינצחו וימשיכו לזכייה באליפות". החלוץ המזדקן אף הרחיק לכת והימר על תוצאת המשחק: "ריאל תנצח 0:2, ראול יכבוש את הראשון וסרחיו ראמוס את השני בנגיחה אחרי כדור קרן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully