וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרמיירליג האיטלקית יוצאת לדרך?

נשיאי קבוצות הסריה A הצביעו ברוב מוחץ על התנתקות מה"לגה קלצ'ו" והקמת ליגה נפרדת. נשיא פאלרמו, מאוריציו זמפאריני: "זה אמיתי"

האם הכדורגל האיטלקי עומד בפני פיצול? קבוצות הסריה A נפגשו היום (חמישי) במילאנו והצביעו על התנתקות והקמת ליגה נפרדת במתכונת הפרמיירליג האנגלית. נציג נשיאי הקבוצות, מאורציו זמפאריני מפאלרמו, יצא מהפגישה ואמר לכתבים: "הקמנו ליגה חדשה וחלופית לסריה A. הפעם זה אמיתי ורציני. אני לא מרוצה, אבל זה הכרחי".

בפגישה נטלו חלק נשיאי קבוצות הליגה הראשונה והשניה בעקבות סכסוך ארוך על חלוקת הכספים וזכויות השידור. מספר קבוצות מהסריה B התלוננו על חלוקת המשאבים וטענו כי הן שרויות בקשיים כלכליים. שתי הליגות הבכירות באיטליה מנוהלות מאז 1946 על ידי "לגה קלצ'ו", אך היום כאמור הצביעו 19 מתוך 20 קבוצות הליגה הבכירה על התנתקות. לצ'ה הייתה היחידה שהתנגדה למהלך.

נשיאי הקבוצות אף נקבו בשמו של מאוריציו ברטה, לשעבר יו"ר ארגון העובדים האיטלקי, לתפקיד נשיאה של הליגה החדשה הצפויה לקום. ראשי הקבוצות רואים לנגד עיניהם את המודל של הפרמיירליג האנגלית שהוקמה ב-1992 והפכה לליגה העשירה בעולם. ראוי לציין כי הנושא עלה לדיון מספר רב של פעמים, אך זמפאריני הבטיח כי הפעם מדובר במהלך רציני שצפוי לקרום עור וגידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully