וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גווארדיולה: "זה קשה כשהיריבה לא באה לשחק"

מאמן ברצלונה זעם על הבונקר של צ’לסי בקאמפ נואו. טרי: ”היכולת, ובעיקר התוצאה, פנטסטית”. הידינק: ”לא נוכל לעצור את מסי פעמיים ברציפות”. מארקז גמר את העונה, פויול לא ישחק בגומלין

כמה רצינו. כמה רצינו לקבל משחק ענק, דווקא ביום העצמאות הזה. כמה רצינו להתיישב על הכורסא, בטן מלאה במיטב שיפודינו, קערת גרעינים מלאה לפנינו, וכדורגל מרהיב ביופיו על המסך. אלא שרצונות לחוד ומציאות לחוד. בסיום תשעים דקות משמימות, נפרדו ברצלונה וצ'לסי בתיקו 0:0 משמים בחצי גמר ליגת האלופות, תוצאה שמעבירה באופן ישיר וברור את ההכרעה למשחק הגומלין בסטמפורד ברידג' בשבוע הבא.

אין שום ספק כי הסיפור הגדול במשחק הזה הוא פחות ברצלונה ויותר צ'לסי, אם כי השתיים קשורות אחת בשניה לגמרי. חוס הידינק ביטל לחלוטין את ההתקפה המופלאה של ברצלונה, ואחד האחראיים המשניים לכך הוא הקפטן שלו, ג'ון טרי, שהציג משחק הגנה כמעט נקי לגמרי מטעויות. "לא הייתי אומר שביטלנו את ברצלונה. הם עדיין שלטו במשחק, אבל היכולת שלנו, ובמיוחד התוצאה, פנטסטית עבורנו", אמר הבלם הנהדר. "אנחנו חוזרים לסטמפורד ברידג' עם סגל מלא וכשכל האוהדים מאחורינו".

טרי לא ציפה לקבל הזדמנויות הבקעה רבות בקאמפ נואו, אך גם הוא יודע שעם קצת ריכוז, צ'לסי עוד היתה יכולה לגנוב שער ולצאת מנצחת: "לדרוגבה היה חוסר מזל בשתי הזדמנויות, וחוץ מהן לא היו לנו עוד. אבל לא ספגנו, וזה הישג מצוין".

מאמן הקבוצה השמחה בסיום, חוס הידינק, היה מאושר גם הוא ואמר: "הקבוצה שלי עמדה באומץ עם המון הקרבה. אנחנו מרוצים מהתוצאה כאן, זה הישג גדול מול קבוצה יפה שמשחקת כדורגל יפה. אבל כלום עדיין לא הוכרע. בימינו אין הבדל בין משחק בית לחוץ, למרות שזו תוצאה טובה למשחק ראשון בשבילנו". לאחר מכן התייחס ההולנדי לחולשתו של לאו מסי: "ניטרלנו אותו טקטית הערב, בוסינגווה עשה עליו עבודה טובה. זה יכול לקרות פעם אחת, אבל אני לא חושב שזה יקרה פעמיים".

ברצלונה מלקקת את הפצעים

מהעבר השני נראו הרבה פחות חיוכים, ועיקר קצפו של פפ גווארדיולה יצא על השופט הגרמני וולפגאנג שטארק, שלדבריו איפשר לצ'לסי לכסח את שחקניו ללא תגובה הולמת. "שופטים צריכים להסתכל על עצמם", אמר מאמן ברצלונה בסיום. "אנחנו תקפנו המון ולא ביצענו הרבה עבירות, ולא זכינו לתגמול על כך. במקום, יאיא טורה ספג צהוב על מחאה לשופט, בזמן שצ'לסי בעטה בשחקנים שלנו כל הזמן, בעיקר באינייסטה. כולם יודעים שמשחקים בליגת האלופות מוכרעים בפרטים הקטנים, והשריקות שלו לא עזרו לנו. לא ייתכן שסיימנו את המשחק עם אותה כמות של כרטיסים צהובים כמו צ'לסי, שרק ניסתה לשבש את המשחק".

לאחר מכן התייחס גווארדיולה למשחק ההגנתי של צ'לסי, שמיעטה לאיים על השער של ויקטור ואלדז וצופפה את המשחק: "המטרה שלנו הייתה ברורה - להניע את הכדור ולתקוף את השער שלהם. יצרנו כמה מצבים, אבל קשה לשחק כדורגל כשהיריבה לא באה לשחק". לגבי הגומלין בשבוע הבא בלונדון אמר גווארדיולה: "נמשיך לשחק שם כמו שאנחנו יודעים. כל עוד אני מאמן את הקבוצה הזו נשחק התקפי בכל משחק. אני לא יודע אם נזכה בליגת האלופות, אבל אני יכול להבטיח לכם שנסיים את העונה בלי חרטות".

דני אלבס התייחס גם הוא לגומלין ואמר: "המפגש הזה נשאר פתוח, ואני בטוח שיהיו לנו הזדמנויות להכריע אותו בסטמפורד ברידג'. הם יצטרכו לירוק הרבה דם כדי להעיף אותנו. אנחנו נוסעים לשם אופטימיים ולא נוותר על הסגנון שלנו, למרות שהם בטח יישארו עם שלהם".

אפשר למנות לא מעט צרות לברצלונה מהמשחק הזה. אמנם הקבוצה לא הפסידה, אבל כעת כל הלחץ עליה לקראת הגומלין, באצטדיון שמאוד מסובך להבקיע בו. בשבת מחכה לבארסה ריאל מדריד, במשחק העונה של ספרד, והפסד יפתח לחלוטין את תמונת האליפות המקומית. ואם שתי הסיבות הללו לא מספיקות, הרי שדקות ספורות אחרי המשחק התברר כי רפא מארקז, בלם הקבוצה, סיים את העונה.

המקסיקני נפצע בברכו במהלך המשחק, ופגע באופן קשה את המיניסקוס. גווארדיולה ייאלץ להסתדר בלעדיו בגומלין, וגם ללא קרלס פויול, שספג הערב כרטיס צהוב שלישי. ברגעים כאלה נמדדת קבוצה, וזו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לבדוק מה היא, ברצלונה של העונה: הקבוצה הטובה בעולם, או סתם חבורת שחקנים שמשחקים כדורגל יפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully