וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גודס: "עשינו הכל כדי לתת להם את המשחק"

26.4.2009 / 23:07

למרות הניצחון על נהריה, מאמן ירושלים לא היה מרוצה מהיכולת. קטש על מקל: "אותי הוא כבר לא מפתיע". בית הלחמי: "ניצחנו בסגנון של חיפה"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

לא מעט גבות הורמו בתחילת העונה, כשמנהלת הליגה שינתה פעם נוספת את שיטת הפלייאוף, וקבעה כי במקום שארבע הקבוצות הראשונות יעלו לפיינל פור, יילכו כל קבוצות הליגה לסדרות של הטוב מ-5, במסגרת הפלייאוף. אם לשפוט לפי המחזור הראשון, הרי שצפויים לאוהדי הכדורסל בארץ עוד לא מעט אקשן, לאחר שהערב (ראשון) ארבעת המשחקים בפלייאוף העליון הבטיחו להיות מותחים, וקיימו בצורה שלא תיאמן. יהיה חם, אפשר להיות בטוחים.

"ניצחנו בסגנון של חיפה"

הרבה פרצופים מאושרים נראו בסיום המשחק ברוממה, בו ניצחה בני השרון 66:69 את מכבי חיפה האימתנית, וגנבה את יתרון הביתיות. מאמן בני השרון, אריאל בית הלחמי אמר בסיום: "המשחק לא היה ברמה גבוהה. מה שהיה גדול זה הדרך. חזרנו מפיגור של 9 הפרש, שבכזה סקור זה כמו 20. ניצחנו היום בסגנון של חיפה ואנחנו עם הפנים קדימה". על ההמשך אמר המאמן: "חיפה קבוצה חזקה ואנחנו צריכים להיות מוכנים לשבוע הבא".

מן העבר השני, בחיפה צריכים להסיק מסקנות. הירוקים שלטו לאורך רוב המשחק, אבל רבע רביעי נוראי שלהם, בו ניסו בעיקר לטווח את הסל מחוץ לקשת הוביל אותם לפיגור בסדרה, ועתה הם יהיו חייבים להראות שהניצחון ההוא על מכבי תל אביב לא היה סתם גימיק. "הובלנו לאורך רוב המשחק. שיחקנו הגנה טובה ורצנו יפה", אמר מאמן חיפה, אבי אשכנזי. "אני חושב שהייתה הזדמנות לנצח הערב. זה חלק מסדרה של הטוב מחמישה ונצטרך להגיע מוכנים למשחק הבא".

הקבוצה השניה שרשמה הפתעה בחוץ היא גלבוע/גליל, שמצאה את עצמה באולם הפחים מול אלפי אוהדים מוטרפים של חולון, אבל לא נבהלה מהם או מהאלופה, וזכתה בניצחון גדול, 74:81. גל מקל הציג יכולת שיא וסיים עם 17 נקודות ו-7 אסיסטים. "אם נעלה לפיינל פור, אני אהיה בשמיים", אמר מקל בסיום. "יש סדרה ארוכה. הניצחון גדול, אבל צריך לחכות לשבוע הבא. אני בתקופה טובה ואני שמח שאני מחזיר לעודד שמאמין בי. זה ניצחון חשוב, חזרנו כבר הרבה פעמים מפיגורים גדולים, גם פה בסיבוב הראשון. האמנו בעצמנו. חולון מאוד מסוכנת, זה לא נגמר".

מאמן המנצחת, עודד קטש, היה מאוד מרוצה בסיום. "היו שתי מחציות שונות לגמרי - ירדנו במינוס 9 למחצית, ונשארנו במשחק בנס. הכי הרבה אני לוקח מהמשחק הזה זה שנשארנו בו. זו היתה טבילת אש נחמדה, האולם הזה יכול להלחיץ", אמר קטש. "לאורך כל העונה אנחנו מרגישים שאנחנו לא משחקים פחות טוב בחוץ מאשר בבית. אני לא חושב שקרה פה משהו שגמר את הסדרה, כל משחק תהיה מלחמה והכל עוד יכול להשתנות". לגבי איש המשחק שלו, גל מקל, הוסיף המאמן: "אותי הוא אף פעם לא מפתיע, גם אתכם הוא כבר לא צריך. הוא שומר מצוין, מצוין בהתקפה, בוגר ורואים את זה על המגרש. הוא מוביל אותנו יפה מאוד".

מנגד, פרנקו הרגיש כי קבוצתו פשוט רצתה יותר מדי. "נתקענו 5-6 דקות ברבע האחרון על שתי נקודות, כנראה שלא שיחקנו נכון. בסך הכל שיחקנו טוב, אבל היתה לנו אובר-מוטיבציה. כשאנחנו טובים האנרגיות דוחפות אותנו טוב, אבל אנחנו צריכים גם לדעת לשים את הרגל על הברקס ולעצור רגע", אמר פרנקו. לגבי העתיד, הוסיף המאמן: "יש לנו כמה פצועים, נתאושש יום-יומיים. לא תהיה שום השפעה מהמשחק הזה על ההרגשה שלנו בשבוע הבא".

ג'ינו: "עשינו משחק הירואי"

גם בירושלים נשמו לרווחה, לאחר שהאדומים עמדו קרוב מאוד להפסד הערב, לעירוני נהריה. מאמן ירושלים, גיא גודס אמר בסיום: "כמעט לא נשאר לי אויר, עשינו כמעט הכל כדי לתת את המשחק לנהריה. הם באו ונלחמו, אבל בסופו של דבר עשינו את העבודה. נתנו לגורל לשחק לנו במזל, ולשמחתי הכישוף של מלחה כישף את הכדור. הם קלעו באחוזים מטורפים, אבל נשארנו חזקים מנטלית", אמר המאמן. "בפלייאוף אין מובן מאליו. עמדנו בלחץ ויש לנו זמן להתכונן למשחק הבא. נבוא עם מוטיבציה ונקווה לנצח גם שם. יהיה לא פחות קל".

מהצד המפסיד, היו לא מעט טענות לעירוני נהריה כנגד השופטים, על כך שלא נתנו עוד זמן לאחר הזריקה האחרונה. מאמן הקבוצה, יעקב ג'ינו אמר: "בטוח עוד היה זמן אחרי הזריקה. הרגיזה אותי הקביעה המוחלטת של המשקיף מבלי להתייעץ ולבדוק בטלוויזיה". לאחר המשחק תקף ג'ינו את המשקיף והפנה אליו טענות קשות." עשינו משחק הירואי", המשיך ג'ינו," הגענו לזריקות טובות. היום לא הפסדנו בגלל החלטות לא נכונות בהתקפה. איבודי הכדור של יוגב בסוף וגם של שאר השחקנים היו עניין של כוח שלא נשאר להם, אבל אני גאה בשחקנים שהראו שיש להם מה למכור".

גם בפלייאוף התחתון נראתה מלחמה נהדרת בין 4 הקבוצות, ולאחר המשחק הראשון, ברור כי הסדרה החמה מבין השתיים היא זו של גבעת שמואל ומכבי ראשון לציון. האחרונה ניצחה הערב בחוץ, 62:72, ומאמנה, עופר ברקוביץ אמר לאחר המשחק: "הקבוצה נתנה משחק הגנה, מלא הקרבה. אני רוצה לשבח את הקהל שנתן לנו אווירה בלתי רגילה (250 צופים כתומים ביציעים, א.ש). נתנו הגנה גדולה, בהרבה דקות ההגנה שלנו שמרה מצוין. המשחק הזה נגמר, ננסה לתקן דברים שלא הלכו טוב. אין משמעות לביתיות פה, ניצחנו את המשחק הראשון ננסה לנצח את השני. אין לי מה להוסיף".

לעומתו, אורן אהרוני נשמע מאוכזב מאוד: "התחלנו טוב מאוד והובלנו. אנחנו בבעיה קשה. סטפון ברדפורד שבר את ידו ועשה מאמץ, הוא השחקן הכי חשוב שלנו. אנחנו קבוצה קצרה ואני מלא הערכה אליו, ששיחק עם יד שבורה. הבעיה שלנו היום הייתה בהתקפה. נצטרך להסתדר עם מה שיש ולנסות לנצח בחוץ את ראשון. אנחנו בסיטואציה קשה, נצטרך לאסוף את עצמנו".

במשחק השני של הפלייאוף התחתון גברה עירוני רמת גן בקלות על עירוני קרית אתא, 76:83, והיתה יכולה לנצח ביתרון גדול בהרבה. עם זאת, מאמנה, עמיר עוזי נשמע מסופק: "אני מאוד מרוצה מאיך שהגענו למשחק. אין ספק שכל השבוע דיברנו המון, כי סך הכל כל החבר'ה היו מאוד מאוכזבים מאיך שהעונה הסדירה נגמרה. השחקנים הראו בגרות מדהימה, ואני מוריד בפניהם את הכובע. התחלנו מדהים, לא יודע אם זה נגמר כבר ברבע הראשון. אני לא יודע אם יצרנו הרתעה. כקבוצה אנחנו יותר טובים, אבל הכל זה על הנייר. בכל משחק נצטרך להוכיח על זה. אנחנו מגיעים לא הכי טוב לסדרה, עכשיו קיבלנו קצת ביטחון. קרית אתא קבוצה מסוכנת עם כלים התקפיים טובים, שהחזירו אותם למשחק. אנחנו מגיעים לשם למשחק מול קבוצה שאנחנו מכבדים אותה ונעשה את העבודה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully