וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר פרנק: "הנבחרת מייצגת את העם היהודי, וזו הגאווה הכי גדולה"

ד"ר אהרון פרנק, רופא נבחרת הנוער וניצול שואה, מספר על תחושותיו ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. הנבחרת גברה 0:1 על רומניה

נבחרת הנוער קיימה הערב (שני) משחק ידידות נגד נבחרתה המקבילה של רומניה. הנבחרת, המודרכת על ידי המאמן אלי אוחנה, ניצחה 0:1. את שער הניצחון כבש חלוצה של הפועל תל אביב, ארתור אטציאנוב, דקה לסיומו של המשחק.

הנבחרת ערכה טקס במלון לפני ארוחת הערב לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. ביום רביעי תקיימנה הנבחרות משחק נוסף ביניהן. המשחקים מהווים הכנה לקראת טורניר מוקדמות אליפות אירופה, שיערך בישראל בחודש אוקטובר.

ד"ר פרנק: "להיות עם הנבחרת זו התשובה הטובה ביותר"

את נבחרת הנוער מלווה הפעם רופא הנבחרת, ד"ר אהרון פרנק. פרנק, בן של ניצול שואה, מלווה את הנבחרות כרופא שנים רבות, ובראיון לאתר ההתאחדות לכדורגל לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה, הוא מספר על הזכרונות ועל הגאווה בהשתייכות לנבחרת ישראל.

"הגעתי מטרנסילבניה, מאזור בו נלקחו כל היהודים למחנות", נזכר ד"ר פרנק. "לא הכרתי את משפחתי, את הסבים והדודות שכולם נלקחו למחנות ושמותיהם מופיעים ביד ושם. המלחמה והזכרונות מלווים אותי עד היום, ויום הזכרון הוא היום הקשה בשנה ביותר עבורי".

פרנק מספר על זכרונותיו לשחקני הנבחרות הצעירות של ישראל מדי שנה, ומעביר להם סקירה היסטורית על התקופה בה עלו הנאצים לשלטון.

בחודש דצמבר ערכה נבחרת הנוער ביקור משותף ביד ושם יחד עם נבחרת גרמניה, ופרנק משוכנע כי הכדורגל מהווה מקור לגאווה בימים אלו: "שחקני הנבחרת מייצגים את המדינה ומהווים סמל של ישראל. ביום כזה כשהשחקנים רואים את הדגל ושומעים את ההמנון, הם מבינים שהנבחרת מייצגת את כל העם היהודי, וזו הגאווה הכי גדולה".

פרנק מוסיף: "להיות עם הנבחרת זו התשובה הטובה ביותר לכל אלה שבתכנית שלהם היה חיסולו של העם היהודי. דור ההמשך, עם הסמל של מדינת ישראל על החולצה, מייצג את המדינה ואין גאווה גדולה מזו. זה המענה שאף אחד לא ציפה לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully