וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של כספי: "כנראה שההוא שהגיע מנהריה טוב מעמרי"

אביו של עמרי כספי זעם על מיעוט הדקות להן זכה בנו: "בושה וחרפה, מגיע לארץ סוכן וזה מה שמכבי עושה". וועדת המשמעת בנושא מגי וגיינס נדחתה

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

מכבי תל אביב סיימה הערב (ראשון) את העונה הרגילה בליגת העל עם ניצחון מוחץ על הפועל חולון 82:105, אבל על האווירה העיב הכעס בסביבתו של עומרי כספי על כך שהשחקן זכה ל-13 דקות משחק בלבד.

"שלא ינסו פה לעשות מתח"

בסביבת כספי טענו שבצוות המקצועי של הקבוצה לא העניקו לו דקות משחק רבות בכוונה בשל העובדה שסוכנו האמריקאי, ליאון רוז, נכח במשחק: "הם מנסים לחבל בסיכוי של עומרי להתקדם", אמרו בסביבתו של השחקן. רוז עצמו עזב במהלך המחצית השניה לאחר שלדברי מקורביו של כספי, הבין שבמכבי לא מתכוונים לאפשר לו לשחק. בקבוצה מבטלים את הדברים, וטוענים כי הסוכן עזב מוקדם כיוון שאיחר לטיסה. כמו כן מבטלים את הטענות שהועלו נגדם, ואמרו כי סוכנו של כספי הגיע בעיקר כדי להכיר אותו. במכבי תל אביב שוקלים לדחות את ועדת המשמעת של השחקנים צ'ארלס גיינס וליאור אליהו וארון מגי, בגלל ערב יום השואה.

אביו של עמרי כספי, שמעון, התראיין הבוקר לגל"צ והתייחס לסוכן שלא ראה מספיק מהקליינט שלו: "הוא בא לראות את עמרי ומכבי תל אביב לא נתנו לו לראות אותו. זה נורא מתסכל, צריך לשאול את פיני גרשון למה עמרי לא משחק. אני חושב שמה שהם עשו זה משהו שלא עושים, זה באמת בושה וחרפה כשמגיע סוכן כמו ליאון וזה מה שמכבי עושים. אם מכבי תל אביב יכולה להסתדר בלעדיי השחקן הכי טוב בארץ אז כנראה שיש לה שחקנים טובים יותר, טל בורשטיין, דרק שארפ וזה שהגיע מנהריה גם כן מצוין".

יו"ר הקבוצה שמעון מזרחי אמר בתגובה: "חלוקת הדקות בקבוצה לא נעשית לפי מי בא לראות את מי. אני חושב שפיני גרשון עשה אתמול חלוקה טובה של הדקות בין הספסל לחמישייה. אני מבין שאבא של עומרי רוצה לתמוך בו אבל ההתלהמות הזו זו לא הדרך ואני לא עומד מאחורי זה. עמרי לא נמדד על פי משחק אחד אלא לאורך כל העונה שהוא משחק. אני מאחל לו הצלחה ושיגיע ל-NBA אבל קודם הוא שחקן מכבי והתגובה של משפחתו זו לא הדרך".

פיני גרשון אמר בסיום המשחק: "במשחקים האלה אם אנחנו טובים זה תלוי בנו, והיום היינו טובים, למרות שיכולנו לשחק יותר טוב. רציתי לתת לרוב השחקנים לשחק כי חשוב לי שכולם יצברו דקות משחק. יש לנו קצת בעיה בריבאונד עם חלק מההרכבים, ואני מקווה שנפתור אותה". לגבי סדרת רבע הגמר מול אשקלון אמר גרשון: "אסור לזלזל באף קבוצה, רק היום דינמו מוסקבה עם תקציב של 25 מיליון יורו יצאו מהפלייאוף ברוסיה. לפעמים אתה עובד עונה שלמה ופתאום נופל מו לקבוצה מקום 7. יש לנו מזל שמישהו קיבל פה שכל, ושרבע הגמר היא סדרה של הטוב מחמישה, אבל שלא ינסו לעשות פה מתח".

פורוורד מכבי תל אביב, ארון מגי, שנענש לאחרונה על היציאה שלו למועדון, התייחס לסיומה של הפרשה: "זאת היתה תקרית שקרתה והתנצלתי עליה. זה הזמן לשים את זה מאחורה ולהתקדם הלאה". כשנשאל האם הוא חושב שהעונש הגיע לשחקנים, אמר מגי: "אני לא יודע אם זה הגיע, אבל למי אכפת. עשיתי טעות ואני צריך לשאת בתוצאות". וועדת המשמעת שהיתה אמורה להתקיים היום (שני), נדחתה, ככל הנראה ליום רביעי.

הקבוצה שמולה תתמודד מכבי תל אביב, עירוני אשקלון, הפסידה ברגע האחרון לגלבוע/גליל, 79:78. מאמנה, רובי בלינקו, אמר בסיום: "היה מי שלא רצה שננצח את המשחק הזה. לא שיחקנו מספיק טוב, התחלנו רכים מדי ונתנו סלים קלים לקבוצה אינטליגנטית. נתנו להם להרגיש יותר מדי טוב ונקלענו לפיגור גדול. אני לא קונה את זה שהיו קבוצות אחרות שעשו את העבודה בשבילנו. אנחנו עשינו בשבילנו את העבודה, והליגה היא ליגה. אם לא היינו מנצחים 15 הפרש ברמת גן לא היינו בפלייאוף. צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים".

לקראת הסדרה מול מכבי אמר בלינקו: "זה לא נגמר עד שזה נגמר. ראינו בשנה שעברה שהכל אפשרי. בסוף שנת 2007ניצחתי עם עירוני רמת גן את מכבי תל אביב. מכבי היא קבוצה יותר טובה ויותר עמוקה, עם שחקנים איכותיים. אני לא חושב שהסיכויים הם 100 אחוז אלא 90 ומשהו. נשאר לנו משהו, ניקח אותו ונעשה ממנו כמה שיותר".

אבישי גורדון, קפטן גליל/גלבוע אמר לאחר הניצחון על אשקלון: "זה היה משחק על עונה שלמה. אני שמח ששיחקנו לפרקים בצורה ממש טובה, וכמה דקות שיחקנו לא טוב והם חזרו. שמח שאנחנו ממשיכים ברצף של הניצחונות ועכשיו אני מגיעים למאני טיים. תהיה סדרה מעולה, יהיה מאוד מעניין. הכל שם פתוח, ניצחנו בחולון והפסדנו בבית אחרי יום גרוע שתפסנו. אנחנו באים להלחם ולתת את הכל. אנחנו קבוצה מאוד רעבה שמגיעה להצליח, נעשה את הכל כדי להיות בפיינל פור".

"משחק חשוב בשביל הביטחון"

לגיא גודס מאמן הפועל ירושלים שניצחה את גבעת שמואל 77:87, הייתה זו חגיגה כפולה לאחר שקבוצת נעוריו, הפועל חיפה העפילה הערב לליגה הלאומית בכדורסל: "גם העלייה של הפועל חיפה בכדורגל זה דבר גדול בשבילי שעברתי בכל המסגרות של המועדון. אין מאושר ממני שהם עלו לליגת העל. לגבי הכדורסל הלוואי שמישהו יעזור להם לעלות לליגת העל, זה יהיה מצוין. אם יהיה דרבים אז יהיה עניין".

על המשחק הערב אמר גודס: "התחלנו די רדום את המשחק, מאוד דומה למשחקי החוץ הקודמים שלנו. המשחק היה חשוב בלי קשר לתוצאה אלא לביטחון. חשוב להכנס לפלייאוף עם ביטחון. ראו את המוטביציה שלנו ברבע השלישי. קפצנו על הכדורים ורצנו לסלים קלים".

מאמן עירוני נהריה, שתתמודד נגד הפועל ירושלים, יעקב ג'ינו אמר לאחר משחק הניצחון על קרית אתא: "אנחנו היחידים שהבטיחו את המקום שלהם בזכות עצמם וזה יפה. אפשר לעשות הכל מול ירושלים, וזה מה שאנחנו משדרים לשחקנים. יוגב אוחיון עלה היום עם תפרים באצבע ושיחק 35 דקות בלי שהוא יכול להקפיץ כדור, אצלנו אי אפשר לדעת כלום. בנוסף אליו גם רון לואיס מתח את הרצועה במפשעה וניצן חנוכי פרק אצבע, אז אני צריך לדעת את מצב הפצועים לקראת הסדרה. אין לשחקנים האלה תחליף, אבל עקרונית כקבוצה אנחנו נבוא ואנחנו מאמינים בעצמנו. ירושלים עדיפים, יש להם קאדר טוב וארוך, נבוא לעשות את המקסימום ולנצח את הסדרה. שום דבר הוא לא בלתי אפשרי".

התוצאה של הערב היתה ללא ספק הבסתה של מכבי חיפה על ידי בני השרון. ארז כץ, שחקן בני השרון אמר בסיום: "אין לנו שום יתרון על חיפה מהמשחק של היום. צריך להבדיל מהמשחק שלחיפה לא קבע למשחק שלנו קבע הרבה. הייתה להם נפילת מתח ממכבי בשבוע שעבר. אני בטוח שהם יבואו לסדרת פלייאוף וילחצו עלינו מהתחלה. הם קבוצה מצוינת והראו את זה לאורך כל העונה הסדירה. אנחנו שמחים בחלקנו וננסה להתקדם משם. אני חושב ששיחקנו היום טוב, אנחנו משחקים טוב בשבועות האחרונים. אנחנו לא מסתנוורים מזה. רוב החבר'ה חזרו מפציעות, אני שמח שהצגנו במשחק בית האחרון כדורסל טוב, וחוץ מזה לפלייאוף חוקים משלו ונצטרך ללמוד את החוקים האלה מיום ראשון".

עידו קוז'יקרו, קפטן מכבי חיפה הודה כי קבוצתו לא הגיעה למשחק: "היתה נפילת מתח. היה לנו ניצחון גדול בשבוע שעבר שהבטחנו בו את המקום השלישי. לא היינו צריכים להיראות ככה, אבל במשחקים ככה שלא באנו לשחק על כלום אני מעדיף ללמוד מהטעויות, ואני מאמין שהמשחק בשבוע הבא יראה אחרת. הפלייאוף מתחיל מאפס ואני לא סופר את שני ההפסדים הקודמים. צריך לקחת את הדברים בפרופורציות, לא התחלנו את המשחק בצורה הרגילה. לא שיחקנו טוב היום, בני השרון שיחקו יותר טוב, אבל אין לזה שום השלכה לגבי מה שהולך להיות מולם בפלייאוף".

"מספיק טובים בשביל להישאר בליגה"

עמיר עוזי, מאמן עירוני רמת גן שאיבדה צ'אנס גדול להיכנס לפלייאוף העליון לאחר הפסד למכבי ראשון לציון, היה מאוכזב מאוד בסיום, ואמר: "לא היינו מספיק טובים. ראשון באו משוחררים ואנחנו היינו לחוצים, בגלל זה התחלנו רע את המשחק. זה לא ברמת התירוץ, למרות שזה נשמע ככה. ירדנו בפיגור 12 במחצית. לחצנו קצת במחצית השנייה והתקרבנו אבל לא היינו מספיק טובים, היינו באחוז קליעה ממש רע מחוץ לקשת. לא היינו מספיק טובים למרות שרצינו".

לקראת הסדרה מול עירוני קרית אתא על הירידה, אמר עוזי: "יש חשש, אנחנו מגיעים במומנטום לא טוב. נצטרך להרים את האנשים, לעשות קצת עבודה מנטלית". כשנשאל האם לדעתו יש סיכוי שקרית אתא תהיה גם בעונה הבאה בליגה הבכירה, אמר עוזי: "אני רוצה להאמין שאנחנו מספיק טובים בשביל להשאר בליגה".

בצד המנצח, אמר עודד שעשוע מראשון לציון: "אנחנו יותר אגרסיביים, משחקים יותר חזק ובאים לנצח, וקבוצה עם שחקנים כאלה לא יכולה לסחוב עונה שלמה באותה רמה לא טובה. אני מקווה מאוד שנשחק ככה בסדרה על הירידה מול הגבעה ונצא מהמצב הזה. אנחנו נצא לגבעה בתור קבוצה, והמטרה היא לנצח את הסדרה". על העובדה שראשון הפסידה העונה 3 פעמים לגבעה אמר שעשוע: "אני מקווה שזה לא ישחק תפקיד, זה לא מטריד אותנו. אני מקווה שהם יחשבו על זה יותר מאיתנו ויבואו שאננים. אנחנו לא מסתכלים על הקבוצה היריבה. אנחנו באים לשחק את הכדורסל שלנו ולהביא ניצחונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully