וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את הפועל חולון 82:105

מכבי ת”א הביסה ללא קושי את האלופה מחולון 82:105. בני השרון הביסה את מכבי חיפה 78:97, גלבוע/גליל ניצחה את אשקלון

22 מחזורים אחרי שהתחילה, הסתיימה ליגת העל בכדורסל, אבל עכשיו מתחיל הדבר האמיתי: הפלייאוף. כל 12 הקבוצות התמודדו הערב (ראשון) במקביל, במטרה להיאבק על המיקום הסופי בטבלה, שייקבע את היריבה שתקבל כל אחת מהן. מכבי תל אביב אותתה לשאר הקבוצות שהיא אולי לא בכושר הטוב ביותר שלה, אבל גם זה מספיק עבורה. הצהובים הביסו את האלופה מחולון 82:105, לקראת הפלייאוף, שם היא תפגוש את עירוני אשקלון, שהפסידה במחזור האחרון להפועל גלבוע/גליל 79:78. הפועל ירושלים יצאה למשחק חוץ וחזרה עם ניצחון 77:87 על גבעת שמואל, שלא משפיע על מקומה, והיא תפגוש את עירוני נהריה, שניצחה בקושי הערב את קרית אתא 71:75.

בני השרון הדהימה את מכבי חיפה, שהגיעה אחרי הניצחון על מכבי תל אביב, ודרסה אותה 78:97, כמקדמה מרתקת לקראת מה שמסתמנת כסדרה המעניינת ביותר. בסדרה האחרונה של הפלייאוף העליון ייפגשו הפועל חולון, שתנסה להגן על תואר האליפות שלה מול הקבוצה הלוחמנית של גלבוע/גליל. רמת גן היתה צריכה לנצח את ראשון לציון בחוץ בכדי לשמור על סיכויים לפלייאוף העליון, אך כשלה, הפסידה 68:57 והיא תפגוש את קרית אתא בפלייאוף התחתון. בסדרה השניה ייאבקו גבעת שמואל מול עירוני ראשון לציון, כשכל אחת מהן תנסה לשמור על חייה בליגת העל.

פלייאוף עליון:

מכבי תל אביב - עירוני אשקלון
הפועל ירושלים - עירוני נהריה
מכבי חיפה - בני השרון
הפועל חולון - הפועל גלבוע/גליל

פלייאוף תחתון:

עירוני רמת גן - עירוני קרית אתא
מכבי ראשון לציון - מ.כ. גבעת שמואל

מכבי תל אביב – הפועל חולון 82:105

המשחק נפתח כצפוי בקצב מטורף, כשפלורס ו-ווטסון תוקפים אל הסל של הצהובים ומעלים את חולון ליתרון 2:5. ארויו השיב מיד עם שלשה, ואליהו הריץ את המארחים ליתרון 10:14. לימונד נכנס והקפיץ את פישר וההיכל עם האלי הופ נהדר, והצהובים ירדו ביתרון 20:26 בסיום הראשון. הרבע השני סימל את הבריחה של המארחים, שהמשיכו את המומנטום מהרבע הראשון. גרין נכנס ומצא נקודות, ויחד עם שלשה של ארויו ונקודות של בראון, עלתה מכבי ליתרון 22:33. וושינגטון ו-ווית'רס צימקו עבור חולון, אבל האורחים לא הצילחו לעצור את הצהובים, וגרין העלה את ההפרש ל-15. חולון החלה לנגוס אט אט בהפרש, ולמחצית הם ירוד בפיגור מינימלי, 47:42.

אם למישהו בחולון היה נדמה כי הקאמבק בסיום המחצית יימשך, הרי שפתיחת הרבע השלישי גרמה לו להתבדות. הצהובים עלו עם הרבה אנרגיה ורצו ל-5:13 בפתיחה, בעיקר תודות לארויו ומרקוס בראון. חולון הצליחה לצמק מעט עם נקודות של קוקיה ו-ווטסון, אבל המארחים רצו לסיים את המשחק, ומהר. שארפ נכנס ומיד צלף שלשה, בראון קבר עונשין וארויו עם שלשה משלו העלה את הצהובים ליתרון 55:73, ופישר קבע יתרון 16 לקראת הרביעי. הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד, כשאפילו די בראון מקבל דקות וצולף שלשה מטווח NBA, ואפילו טל בורשטיין הצליח למצוא את הטבעת, בעוד הצהובים עברו בקלילות את קו 100 הנקודות, והבהירו שבמאני טיים הם לא יהיו כל כך נחמדים.

קלעו למכבי ת"א: קרלוס ארויו 17, ד'אור פישר 16 (12 ריבאונדים, 6 אסיסטים), מרכוס בראון 15, די בראון 11, דרק שארפ 9, רביב לימונד 9, עמרי כספי 8, יניב גרין 6, טל בורשטיין 5.

קלעו לחולון: דרון וושינגטון 20 (12 ריבאונדים), לואיס פלורס 15, קרטיס ווית'רס 15, כריס ווטסון 10, אורי קוקיה 10, ליאור ליפשיץ 7, יהוא אורלנד 3, בריאן טולברט 2.

בני השרון – מכבי חיפה 78:97

בני השרון פתחה בטירוף מוחלט את המשחק, כשמאיר טפירו ארז כץ, ואיירה ניובל מטיסים אותה ליתרון 0:13. משה מזרחי הוציא את חיפה מהבור עם שלשה, אבל פרקינס וניובל לא ויתרו, ושלשה של ריצ'ארד רובי העלתה את היתרון ל-18. חיפה עוד הצליחה לצמק, ודיקסון הוריד אותה בפיגור 24:12 בסיום הראשון. בלצ'ר החזיר את בני השרון לרבע השני בסטייל עם נקודות, וטפירו העלה את הפער ל-14. קוז'יקרו וג'פרסון ניסו נואשות להחזיר את הירוקים לתמונה, אבל דאנק של שון ג'יימס קבע 20:37. אורי יצחקי הגדיל את ההפרש עם שלשה, אבל מזרחי החזיר באחת משלו, ו-4 נקודות של ג'פרסון צימקו את הפער ל-16 "בלבד", 34:50 לבני השרון במחצית.

טפירו המשיך את הקו של בני השרון גם ברבע השלישי, כשהעלה בעזרתו של ניובל את ההפרש ל-20, אבל ג'פרסון ומזרחי סירבו לוותר, ועם נקודות נדירות של פרקינס הורידו את ההפרש ל-17. הירוקים באותו שלב הרימו ידיים, ואיפשרו לסיסה לחגוג בצבע, בעוד ניובל מעניש מבחוץ. פרקינס סוף סוף מצא נקודות, אבל הריצה של בני השרון הסתיימה עם סל של רובי שקבע 49:75 מדהים לבני השרון בסיום השלישי. פרקינס פתח את הרבע האחרון עם 4 נקודות וסיילס עוד צימק ל-17, אבל בני השרון לא נתנה להם להתקרב. יצחקי צלף 8 נקודות רצופות, שקבעו 62:84. משם החיפאים כבר לא יכלו לחלום על לחזור, ובני השרון קיבלה דחיפה מוראלית גדולה לקראת המאבק האמיתי שלה.

קלעו לבני השרון: איירה ניובל 22, אורי יצחקי 18, מאיר טפירו 14 (8 אסיסטים), אוסמאן סיסה 10, ריצ'ארד רובי 9, ארז כץ 8, קוקי בלצ'ר 8, שון ג'יימס 5 (11 ריבאונדים), בן רייס 3.

קלעו לחיפה: דבון ג'פרסון 27 (8 ריבאונדים), דורון פרקינס 13, משה מזרחי 11, עידו קוז'יקרו 9, מאליק דיקסון 6, עמית בן דוד 5, טוד גולדן 3, בי ג'יי מקי 2, ברוק סיילס 2.

עירוני אשקלון – הפועל גלבוע/גליל עליון 79:78

המשחק התחיל צמוד, אלא שלאשקלון לא היתה תשובה לבראיין רנדל המצוין, והאמריקאי הוריד את גלבוע/גליל לסיום הרבע הראשון ביתרון 15:24. הצפוניים המשיכו לרוץ גם ברבע השני, כששתי שלשות של דגן יבזורי פתחו פער דו-ספרתי, ומשחק קבוצתי יפה של האורחת בראשות גל מקל הוריד אותה למחצית עם יתרון נאה, 36:45.

קבוצתו של עודד קטש המשיכה ללחוץ על הדוושה גם ברבע השלישי, כדי לשוב לפער דו-ספרתי, איתו גם עלו לרבע האחרון - 57:70. אלא ששם חזרה אשקלון סוף סוף למשחק, ועם רבע הגנתי גדול נגסה ביתרון, ואף כמעט הצליחה להפוך את היתרון ולנצח. אבל רק כמעט. בסיום זה 78:79 לגלבוע/גליל, שסוגרת עונה נאה בצורה מעודדת, ומגיעה לפלייאוף במומנטום טוב מאוד.

קלעו לגליל: בריאן רוברטס 14, גל מקל 12, בריאן רנדל ובראד באקמן 10 כל אחד, דיון דוואל ודגן יבזורי 9 כל אחד, איזייה סוואן 6, ניר כהן 4, אלישי כדיר וגוני יזרעאלי 2 כל אחד, אבישי גורדון 1.

קלעו לאשקלון: טיירון גראנט (10 ריבאונדים) וג'רון רוברטס 16 כל אחד, ראשון טרנר 15 נקודות, 11 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, סי.ג'יי ברוטון 13, אור איתן 8, אבי בן שימול 5, עמית תמיר 3, שחר כהן 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מכבי ראשון לציון – עירוני רמת גן 57:68

הרבע הראשון הלך צמוד, כשמצד אחד דימרקו ג'ונסון היה האיש המרכזי של ראשון לציון, ומהשני הציגה רמת גן משחק קבוצתי, ואחרי עשר דקות התוצאה הראתה 14:18 לכתומים. הרבע השני היה שייך ללארי אובאנון ובריאנט מרקסון, ועם אחוזים טובים בצבע רצו שחקניו של עופר ברקוביץ' וירדו לחדרי ההלבשה עם יתרון מבטיח - 30:42.

הכתומים המשיכו את המומנטום גם ברבע השלישי, כשעודד שעשוע מניע היטב את הקבוצה, ומהעבר השני רמת גן מחטיאה שוב ושוב מבחוץ, ועם פתיחת הרבע המכריע הובילה ראשון לציון 40:54. רמת גן ניסתה לחזור למשחק ברבע האחרון של העונה הסדירה בעיקר דרך מייק הלמס, אלא שהוא היחיד שתפקד בשורות האורחת, וזה לא הספיק. אובאנון וקונלי דאגו לסגור עניין, ולסיים את העונה המאכזבת של ראשון לציון עם חיוך קטן, וניצחון 57:68.

קלעו לראשון לציון: לארי אובאנון 15, דימרקו ג'ונסון 14 (8 ריבאונדים), עודד שעשוע 11, בריאנט מרקסון 9, רוברט קונלי 8, ג'יימס יוז 4, איתי לב 4, אבי סוכר 3.

קלעו לרמת גן: מייק הלמס 15, כרמלו לי 10, שמוליק ברנר 9, אנטוני מיילס 9, יריב יצקן 4, ליאור חכמון 4, אריאן הנינג 3, ג'יש גומז 3.

מ.כ גבעת שמואל – הפועל ירושלים 87:77

שחקניו של אורן אהרוני פתחו היטב את המשחק, הודות ליכולת טובה של גרג גרייס ורועי ברקוביץ', אך ירושלים חזרה למשחק דרך נעימי ובאוורס. הקצב ההתקפי המשיך, והרבע הראשון התסיים ב-26:27 לגבעת שמואל. ברבע השני המשיכה המארחת לצלוף מבחוץ, כשמנגד נכנס לעניינים עומאר סניד. ג'רמיין הול דאג לשמור על יתרון הגבעה גם עם ירידת הקבוצות לחדרי ההלבשה, ו-41:45 למארחת בסיום המחצית.

גרג גרייס שוב הצגי יכולת טובה, איפס את היד מחוץ לקשת, וביחד עם קורי קאר שמרה הגבעה על יתרון מינימאלי, אך מהצד השני התקשו המארחים בצבע מול טורין פרנסנס ועומאר סניד, ובסיום הרבע השלישי עמדה התוצאה על 67:68 לירושלמים. פרנסיס המשיך לשלוט ברחבות ברבע המכריע, ובצוותא עם יובל נעימי הנהדר, לגבעת שמואל פשוט לא היה סיכוי. ירושלים טסה קדימה בעזרת הגנת ברזל, המארחת לא הפסיקה להחטיא, והפער רק גדל. עד הסיום היה זה צמצום נזקים עבור הגבעה, ובסיום 77:87 לירושלים.

קלעו לירושלים: יובל נעימי 22 (5 מ-6 ל-3), טורין פרנסיס 18 (11 ריבאונדים), עומאר סניד 16, טימי באוורס 12 (8 אסיסטים), מורן רוט 9, שרון ששון 6, רוג'ר פאאול 2, אדם הלסקה 2.

קלעו לגבעת שמואל: גרג גרייס 19, ג'רמיין הול 15, רועי ברקוביץ' 13, קורי קאר 10, יוני ניר 8.

עירוני קרית אתא – עירוני נהריה 75:71

המשחק נפתח באיחור של כשחצי שעה בעקבות בעיה באחד הסלים, ונדמה היה כאילו העיכוב עשה חסד עם שחקני קרית אתא, שהחלו את המשחק בצורה עדיפה, תוך שניב ברקוביץ' וולאדי ירמישין מריצים אותה ל-22:29 בסיום הרבע הראשון. נהריה חזרה למשחק תודות ליכולת מצוינת של רון לואיס ופיליפ ריצ'י, הפכה את התוצאה, וירדה להפסקה עם יתרון 41:42.

הרבע השלישי המשיך ללכת צמוד צמוד, כשמצד אחד נתן דריילון ברנס את הטון, ומהשני ג'ייסון וויליאמס. אל הרבע האחרון עלתה נהריה ביתרון מיניאמלי, 56:57. גם הרבע האחרון המשיך להיות הכי צמוד שאפשר, כשארון ניקסון לוקח את המושכות בדקות ההכרעה כדי להשאיר את האחרונה בטבלה במשחק, בעוד נהריה הלכה שוב ושוב לפיליפ ריצ'י, שסיפק את הסחורה. במצב של 71:71 קיבלה נהריה הזדמנות לנצח את המשחק. קרית אתא ביצעה עבירה של רון לואיס, שדייק פעמיים מהקו, ומהעבר השני איבד ארון ניקסון את הכדור ואת המשחק. 71:75 לנהריה בסיום.

קלעו לנהריה: רון לואיס 22 (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), פיליפ ריצ'י, ג'ייסון וויליאמס 11, יוגב אוחיון 9, ניצן חנוכי 4, מתן נאור 3, רוברט רות'בארט 2, דניאל גור אריה 2.

קלעו לקרית אתא: דריילון ברנס 17, ולאדי ירמישין 13, האמין קווינטנס 12 (9 ריבאונדים), אארון ניקסון 12, ניב ברקוביץ' 11, ארז קוחנסקי 3, אנטוני וושינגטון 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully