וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומית: הפועל חיפה הבטיחה עלייתה לליגת העל

קטעה ארבע שנים בליגת המשנה עם 1:2 ברמה”ש, שהבטיח לה עלייה, שישה מחזורים לפני תום העונה. הפ' ירושלים-ב”ש 2:1, לוד-הרצליה 0:0

ארבע שנים במגרשי הליגה הלאומית הגיעו אל סופם, והכרמל נצבע הערב (שישי) באדום עז, כשהפועל חיפה הבטיחה את עלייתה לליגת העל שישה מחזורים לסיום העונה, אחרי ניצחון חוץ על עירוני רמת השרון 1:2. זה לא בא בקלות לחיפאים. רמת השרון, שנאבקת על חייה בלאומית, הוליכה 0:1 במחצית הראשונה והצליחה להביך את הגנת האורחים, אבל שחקניו של שלומי דורה הוכיחו שיש בהם לא רק איכות, אלא גם אופי ונחישות. הפועל חיפה שלטה בשדה, הגנת רמת השרון חילקה מתנות ובמחצית השניה הפכה חיפה את התוצאה עם צמד של אירקלי גפרידזה (53, 65). בתום 90 דקות לא קלות, אוהדי הפועל חיפה חגגו חזרה לליגת העל, כשהם שרים מהיציע ולא פורצים לתחומי המגרש. מסתבר שאפשר לחגוג אחרת.

הפועל חיפה הצליחה לחזור לליגת העל, אחרי שב-2005 נשרה בפעם השנייה בשלוש שנים ללאומית. שנה קודם לכן היא הבטיחה את העלייה רק במחזור האחרון של הליגה, לאחר שניצחה את הפועל רמת גן 0:2, אך הפעם, כאמור, המציאות היא אחרת והמועדון חגג כבר היום, שישה מחזורים לסיום העונה. עשר שנים לאחר שהמועדון זכה באליפות היסטורית, הוא חוזר לליגת העל, ועושה זאת בצורה מעוררת כבוד.

הפועל באר שבע, שהתברגה במחזור האחרון במקום השני למרות שאיבדה נקודות נגד הפועל כפר סבא, רשמה ניצחון יפה טדי, 1:2 על הפועל ירושלים, ובבירת הנגב רחוקים כפסע מחזרה למקומם הטבעי בליגת העל. אם מכבי אחי נצרת תפסיד ביום ראשון להפועל רמת גן, בבאר שבע יוכלו לפתוח שמפניות ולתכנן את החגיגות בוסרמיל, שכן הקבוצה תבטיח את עלייתה לליגת העל.

לפני המשחק התייצבו כ-800 אוהדי באר שבע בשערי האיצטדיון, אך סדרני הפועל ירושלים נעלמו במפתיע, ולא אפשרו כניסת קהל לתחומי המגרש. התברר כי בשל חוב של הפועל ירושלים לחברת האבטחה, המאבטחים עזבו את תחומי המגרש, וללא נוכחותם המשחק לא יכול היה להתקיים. בסופו של דבר, בהפועל ירושלים הבטיחו להסדיר את החוב, ואנשי האבטחה אפשרו את כניסת הקהל וקיום המשחק.

גם הפועל עכו עשתה צעד גדול בדרך לליגת העל, אחרי שניצחה בחוץ 0:1 את הפועל כפר סבא, והיא מדורגת במקום השלישי בלאומית עם 51 נקודות. אמנם עכו עדיין לא מבטיחה תאורטית את מקומה בין 16 המועדונים הבכירים בישראל, אבל ניצחון החוץ על קבוצתו של סלובודאן דראפיץ מבהיר שמעשית היא שייכת לליגה העליונה. כמו במקרה באר שבע, אם מכבי אחי נצרת תפסיד להפועל רמת גן, עכו תעפיל רשמית לליגת העל.

בקרב בין שתיים שעדיין נאבקות על ההישארות בליגה, נפגשו הפועל בני לוד ומכבי הרצליה ונפרדו בתיקו 0:0. ביום ראשון יושלם המחזור עם שני משחקים נוספים כאשר הפועל רעננה תארח את עירוני קרית אתא ומכבי אחי נצרת תפגוש את הפועל רמת גן.

עירוני רמת השרון - הפועל חיפה 2:1

שלומי דורה דיבר בשבוע שעבר על כך שרגע לפני שהעלייה תובטח, הקרב של הפועל חיפה יהיה על המקום הראשון בטבלה. אחרי הניצחון הגדול ברמת השרון, שהבטיח חזרה לליגת העל, דורה יכול לחשוב על אליפות הלאומית. זה לא היה קל לחיפאים, שתחילה נראו שאננים, אבל הם עמדו במשימה, וסופסוף בחיפה יוכלו בעונה הבאה ליהנות ממשחקי דרבי.

חיפה פתחה מעט בטוחה בעצמה וספגה שער בהתקפה המסוכנת הראשונה של המארחים, כשהגנאי עמנואל באניני קיבל כדור עומק הסתובב מצוין וקבע 0:1. היה זה שערו הרביעי העונה של באניני. חיפה המשיכה לשלוט בקצב, והחזיקה את הכדור בשטח של רמת השרון, אך לא הגיעה למצבים קורצים ליד השער, ואפשרה לרמת השרון לנסות לעקוץ במתפרצות של גל גבע ובאניני.

בדקה ה-26 הוחלף שוער רמת השרון מנחם קורצקי על ידי שוער המשנה גיל אופק, לאחר שנפצע בגבו. רק בדקה ה-36 הצליח ערן לוי לנפק בעיטה ראשונה של האדומים לשער רמת השרון, אך הכדור היה מחוץ למסגרת. עד המחצית חיפה לא הצליחה לשנות את התוצאה, והמארחים הוליכו 0:1.

חיפה פתחה מצוין את המחצית השנייה, וכבר בדקה ה-53 רשמה שוויון 1:1 משער של אירקלי גפרידזה, לאחר שהגנת רמת השרון לא הצליחה להרחיק, הכדור פגע בגבו של חלוץ חיפה וחדר פנימה. בדקה ה-65 האוהדים באדום היו בשמים. אייל טרטצקי קיבל מסירה מערן לוי ובעט שטוח, גפרידזה נגע בכדור ו-ווידא שזה 1:2 לחיפה. רמת השרון לא הצליחה להשוות מול הגנת חיפה, שקצת נלחצה לקראת הסיום, ובדקות האחרונות שרו אוהדי הפועל חיפה "שלום ללאומית".

הפועל ירושלים - הפועל באר שבע 2:1

לפני המשחק התייצבו כ-800 אוהדי באר שבע בשערי האיצטדיון, אך סדרני הפועל ירושלים נעלמו במפתיע, ולא אפשרו כניסת קהל לתחומי המגרש. בשעה זו האוהדים מבירת הנגב ממתינים לפתיחת השערים מחוץ לתחומי המגרש. בשל חוב של הפועל ירושלים לחברת האבטחה, אלו עזבו את תחומי המגרש, וללא נוכחותם המשחק לא יכול להתקיים. בסופו של דבר, בהפועל ירושלים הבטיחו להסדיר את החוב, ואנשי האבטחה אפשרו את כניסת הקהל וקיום המשחק.

בדקה ה-10 הרים בוארון כדור חופשי, קידר הרחיק לא טוב, ודייויד גומז בעט שטוח וחד פנימה, 0:1 להפועל ירושלים. השער פתח את המשחק ובאר שבע חיפשה את שער המארחים, אך דווקא הפועל ירושלים הייתה מסוכנת יותר והצליחה להביך לא פעם את הגנת יריבתה. בדקה ה-36 אופיר חיים היה חופשי מול שער ירושלים, אך סלמן עמר גלש חילץ את הכדור, אך תוך כדי כך גם הכשיל את חיים. בדקה ה-38 החמצה גדולה של ירושלים. אופיר עזו השאיר את אופיר עמרם חופשי מול אסי רחמים, אך שוער באר שבע הדף היטב. בדקה ה-45 אוהדי באר שבע סוף סוף חייכו, אחרי שמאור מליקסון פרץ מצד ימין ומקצה רחבת ה-16 בעט כדור מצוין לפינה הרחוקה וקבע שוויון 1:1.

באר שבע הפעילה לחץ רב על שער ירושלים בתחילת החצי השני. בדקה ה-53 אופיר עמרם הציל מהקו כדור שנבעט על ידי אופיר חיים, שדקה אחר כך בחן את יכולותיו של באדג'יי בבעיטה חזקה. בדקה ה-58 הלחץ נשא פרי כשאופיר חיים המשיך כדור נגיחה פנימה, וקבע מהפך, 1:2 לאורחים מבירת הנגב. השער העיר את ירושלים שהחלה לתקוף את שערו של אסי רחמים, אך חסרה רגל מסיימת. שריקת הסיום מצאה את אוהדי באר שבע חוגגים, כשהם רחוקים כפסע מחזרה למקומם הטבעי בליגת העל.

הפועל כפר סבא - הפועל עכו 1:0

בכפר סבא מבינים שהסיכויים להעפיל לליגת העל אינם גבוהים, ואחרי ההפסד הביתי הם נמוכים יותר. למרות שהקבוצה מציגה כדורגל טוב, רגע לפני המשחק החשוב של המועדון נגד בית"ר ירושלים בגביע המדינה, שחקניו של סלובודאן דראפיץ' מעדו בביתם. בעכו הבינו שנותר עוד מאמץ אחרון לפני שהקבוצה מבטיחה את העלייה לליגת העל, ולאחר מחצית ראשונה מאופסת, הקבוצה של ירון הוכנבוים עלתה בכוחות מחודשים ונעזרה בשער של גבע ברקאי בדקה ה-57 כדי להשיג את שלוש הנקודות היקרות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הפועל בני לוד - מכבי הרצליה 0:0

אחרי הניצחון במחזור האחרון של עירוני קרית אתא על הפועל בני לוד, שתי הקבוצות הבינו שהטבעת מתהדקת סביב צווארן. שתי הקבוצות הגיעו לקרב התחתית בלוד, כאשר ההפרש בין אחת לשנייה היה נקודה אחת בלבד, לטובתה של מכבי הרצליה, שאחזה ב-26 טרם המחזור.

הרצליה ממשיכה את הרצף הלא טוב שלה, והיא כבר משחק שלישי ברציפות שהיא לא מצליחה לנצח. לוד עלתה למשחקה הראשון תחת הדרכתו של סמיר עיסא, שהחליף את סולימאן איזברגה והוא המאמן הרביעי במתחף העונה בקבוצה של אבו סובחי. אבל כנראה שחילופי המאמנים לא ממש עוזרים ללוד, כאשר זהו משחקה השישי של הקבוצה שהיא לא מנצחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully