וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה לה הויה פרש: "לא רוצה להיכנס לזירה ולא לתת הכל"

אחרי 22 שנות אגרוף, החליט אוסקר דה לה הויה לתלות את הכפפות, וגם הסביר למה: "אם אני לא מסוגל להתחרות ברמה הגבוהה, זה לא פייר"

זה היה עניין של זמן, זה היה באוויר, אך היום (רביעי) זה רשמי: אוסקר דה לה הויה פורש מאגרוף. המתאגרף הוותיק והמעוטר הודיע על החלטתו מחוץ לסטייפלס סנטר, ליד פסל מברונזה שעשו לכבודו. "הגעתי למסקנה שזה נגמר", אמר דה לה הויה אל מול מאות אוהדים מאוכזבים, "אגרוף זה אהבת חיי, התשוקה שלי, מה שנולדתי לעשות, אבל כשאני לא מסוגל לעשות את זה יותר - כשאני לא מסוגל להתחרות ברמה הגבוהה ביותר, זה לא פייר. לא עבורי, לא עבור האוהדים שלי, זה לא פייר לאף אחד".

דה לה הויה זכה ב-10 תארים עולמיים, והפך לאחד המתאגרפים הפופולאריים והאהובים בעולם בעשור האחרון, אך הסוף היה נראה ברור, לאחר שהגוף שלו מעט בגד בו בתקופה האחרונה. לפני ארבעה חודשים הפסיד דה לה הויה למאני פקיו, הפסדו הרביעי בשבעת הקרבות האחרונים, וכבר אז דומה היה כי סיום הקריירה קרוב מתמיד. מאז 2002, למעשה, לא ניצח דה לה הויה יריב מהצמרת העולמית, ובתואר האחרון שלו זכה ב-2006, אז ניצח את ריקרדו מאיורגה.

המתאגרף הודה בעיקר לאשתו, מילי קורטייר, שצריכה להיות תומכת כדי לראות את בעלה חוטף מכות מדי יום כמקצוע. "אפילו הבוקר שאלתי אותו 'אתה בטוח'? והוא אמר, 'כן, אני מוכן'", אמרה אשתו של המתאגרף באשר להחלטתו. דה לה הויה עצמו התעקש כי הוא עדיין בכושר, אך לא כזה שיאפשר לו להתחרות ברמות הגבוהות ביותר. "אני עדיין מסוגל להתאמן חזק, אך אני לא מעוניין להיכנס לזירה ולא להיות יכול לתת הכל. עכשיו אני מבין למה לספורטאים כל כך קשה לפרוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully