וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו לרואה לא בהרכב

13.4.2009 / 11:05

אקס בית"ר ירושלים מתחיל לחזור לכושר, אבל הוא יצטרך להתאמץ יותר כדי להיכנס לנבחרת המחזור של אירופה. בטח כשבמקומו נבחרו קשרים שמוליכים קבוצות בספרד וגרמניה לאליפות

עם הכניסה לישורת האחרונה של הליגות באירופה וכשמרבית המאבקים עדיין פתוחים, לכל הקבוצות ברור כי אין זמן אחר – זו ההזדמנות האחרונה לעמוד במשימות שהציבו בתחילת העונה. משחקי רבע גמר ליגת האלופות הדגישו שוב, בדיוק כמו ביורו 2008, שתעוזה עשויה להביא בצידה הצלחה גם לאנדרדוג, ובזירות המקומיות ניסו ליישם זאת. באנגליה נכבשו 40 שערים במחזור נפלא בו נשמר הסטטוס-קוו בצמרת, ובאיטליה ספרו 33 כיבושים ואיבוד נקודות מפתיע של אינטר ויובנטוס רגע לפני משחק העונה.

ברצלונה נרגעה מחגיגת האלופות מול באיירן מינכן ושמרה על הפער מריאל מדריד, כשמאחור מחריף המאבק על הכרטיס הרביעי לליגת האלופות. בבונדסליגה מתחיל להסתמן קרב אליפות בין וולפסבורג לבאיירן ובצרפת כבר מפנטזים על הכרעה במחזור הסיום, לאחר שליון איבדה את הפסגה לטובת מארסיי. בשבוע כל כך עמוס, נבחרת המחזור של וואלה! ספורט מציגה שחקנים שמנסים לזכות בהכרה, שניים אחרים שרוצים לחזור לתודעה ואחד שכל כולו קלאסה.

שוער

דידה – מילאן

מי? מה? כן, מאז פציעתו של כריסטיאן אביאטי תפס הברזילאי הנשכח את המקום בין הקורות של הרוסונרי, ובינתיים הוא עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר. מילאן התארחה בוורונה למשחק מול אחת הקבוצות הלוהטות באיטליה בתקופה האחרונה, קייבו, ורק יכולת נפלאה של דידה מנעה מהחמורים המעופפים להפתיע עוד קבוצה גדולה, כפי שעשו ליובנטוס. השוער הוותיק מנע שערים מפליסייר ופינצי, וקינח כשהציל עם הרגל בעיטה מקרוב של קולוצ'י בדקה ה-78. בקצב הזה, דונגה עוד יחזיר אותו לנבחרת.

הגנה

מגן ימני: ריאן טיילור – ניוקאסל

אלן שירר עדיין לא רשם ניצחון בכורה כמנג'ר ניוקאסל, אך המגן הימני שלו לפחות מנע ממנו הפסד שני ברציפות. טיילור הציל מקו השער נגיחה של גלן ווילן מסטוק והשאיר את התוצאה על 1:1, כשמלבד הפעולה המכרעת הפגין משחק נחוש וסגר במיומנות את האגף שלו. שחקן הרכש שהגיע בינואר מוויגאן ובעבר התמחה דווקא בכיבושים נגד המגפייז, היה אמון על הכדורים החופשיים של ניוקאסל וסיכן לא אחת את שער היריבה בבעיטות ובהגבהות כדורים שאיכשהו לא הובילו לשער ניצחון.

בלם: סולימן דיאוורה – בורדו

בעונה הקודמת, הראשונה שלו בקבוצה מעיר היין, דיאוורה היה אחראי באופן ישיר לאיבוד תשע נקודות של הקבוצה בחלקה המסיים של הליגה, אבל לורן בלאן לא התייאש ממנו ונתן לו השנה את המפתחות בהנהגת ההגנה ואף את סרט הקפטן בימים בהם השוער אולריך ראמה נעדר. הבלם הסנגלי עומד במעמסה באופן מעורר הערכה, ובמשחק בשבת ניטרל את אירניוש ילן הלוהט מאוקזר ושלט בכל כדורי הגובה. באופן מעט אירוני, דיאוורה שהוגדר כחוליה החלשה בהגנת בורדו בתחילת העונה, עוד עשוי להיות זה שיעשה את ההבדל במאבק האליפות.

בלם: ווליגטון – מלאגה

הפתעת העונה בליגה הספרדית לא מציגה כוכבים גדולים כשהיא תרה אחר כרטיס לאירופה, אבל השחקנים המחויבים בסגל של אנטוניו טאפיה מוכיחים כל פעם מחדש שגם בעזרת אמונה, כוח רצון וגיבוש קבוצתי ניתן להגיע להישגים. בשבת ניצלה מלאגה את הבלאגן של ויאריאל וניצחה 0:2 בחוץ, כשהבלם ווליגטון עושה את העבודה בחוליה האחורית ומחפה על טעויות לא מעטות של חבריו להגנה. הברזילאי האלמוני עשה לעצמו שם העונה, ובגיל 29 עוד עשוי למצוא עצמו פתאום עם מלאגה במוקדמות ליגת האלופות.

מגן שמאלי: טאייה טאיוו – מארסיי

הקבוצה מדרום צרפת לא נתנה למעידה בגביע אופ"א להוציא אותה מריכוז גם בליגה, והרשימה בניצחון 1:4 על גרנובל. את רשימת המצטיינים הפעם בקבוצה המתקדמת של אריק גרטס לא הוביל אחד משחקני ההתקפה, כי אם המגן השמאלי טאיוו. הניגרי בן ה-24 נחשב לאחד הבועטים העוצמתיים בעולם, ובמשחק הליגה נתן עוד המחשה לקביעה עם צמד שערים, הראשון בפנדל והשני בכדור חופשי אדיר שעוצמתו הגיעה ל-130 קמ"ש. לא לחינם כינו אותו באפריקה "רוברטו קרלוס הניגרי".

קישור

טיאגו מוטה – גנואה

אותו קשר סולידי ויציב מברצלונה כבר היה קרוב לפרישה אחרי פציעות מתסכלות שריתקו אותו לשולחן הטיפולים בשנים האחרונות. אז הגיעה ההעברה מאתלטיקו מדריד לגנואה, ובעקבותיה רנסנס. מוטה התאקלם היטב במשחק האיטלקי הפיזי ומוסיף את הניחוח הברזילאי מבית, כשהוא מוביל את הקישור של הרוסובלו. בניצחון 2:3 על יובנטוס הבקיע מוטה פעמיים, הפגין עליונות מוחלטת מול מרכז השדה האנמי של הגברת הזקנה והסביר במדויק מדוע ז'וזה מוריניו הציב אותו כעדיפות עליונה לקראת מסע הרכש של אינטר בקיץ.

אנדרס אינייסטה – ברצלונה

המהנדס הקטן ניצל את העובדה שפפ גווארדיולה העניק מנוחה למספר שחקני הרכב ובכללם צ'אבי, ולקח על עצמו את המושכות בניצחון הליגה 0:2 על רקראטיבו. האנרגיה הבלתי נגמרת של אינייסטה הספיקה ביום בו מסי מחמיץ פנדל ויתר חבריו משתדלים לא להירדם על המגרש, כשהקשר הספרדי מרשית וגורם לשער עצמי של האורחים, בנוסף לשליטה האבסולוטית שלו במרכז המגרש. זה רק סמלי שרגע אחרי אחד משיאי העונה של ברצלונה בליגת האלופות, מגיע השחקן הצנוע בסגל שלה ושומר אותה בפוקוס גם במשחק ליגה בלתי מושך בעליל.

זבזדאן מיסימוביץ' – וולפסבורג

אחרי הקומפלימנטים הבלתי נגמרים לצמד חלוצי וולפסבורג, אדין דזקו וגראפיט, גם הקשר ההתקפי מיסימוביץ' רצה לחזור אל אור הזרקורים. בתחילת העונה היה זה הבוסני הנפלא שהחזיק את וולפסבורג גם בזמנים קשים, ועתה כשהקבוצה פורחת הוא זז מעט הצידה, אך עדיין מהווה בורג מרכזי במכונה המשומנת של פליקס מגאת'. הזאבים שמרו על מקומם הראשון בבונדסליגה עם ניצחון 1:2 על בורוסיה מנשנגלאדבך בסוף השבוע, ומיסימוביץ' סידר את השער של דזקו ורשם את הבישול ה-18 שלו העונה. מלך האסיסטים של הליגה ממשיך להזכיר לבאיירן איזו טעות היא עשתה כשוויתרה עליו.

התקפה

פרננדו טורס – ליברפול

בניון קורא לו החלוץ הטוב בעולם, האוהדים מתמוגגים והוא בשלו – ממשיך לעשות את המהלכים המסובכים ביותר, בקלות מרגיזה. ביום רביעי נגד צ'לסי היה אחראי טורס לסיפתח במשחק, אך אז לכחולים היה מענה. בשבת הגיעו לאנפילד כחולים מסוג אחר, שנפעמו כמו כולם מהשער המרהיב של 'אל ניניו' בפתיחה והיוו ניצבים בהמשך ההצגה שלו. טורס כבש מול בלקבורן גם בנגיחה מדויקת ולא היה רחוק משלושער. עכשיו בניטז צריך אותו ביכולת דומה בסטמפורד ברידג', אולי בדרך לנס מהסוג שרק ליברפול יודעת לנפק.

סטינסלב שסטק – בוכום

בחלקה הראשון של העונה התייצבו בעמדה הזו בזה אחר זה דמבה בה, ודאד איביסביץ' וצ'ינדו אובאסי – כולם חלוצי הופנהיים. מאז הספיקה הקבוצה הצנועה לדעוך בהדרגה, ובשבת ננעץ המסמר האחרון בתקוותיה להגיע לליגת האלופות כשהובסה בביתה 3:0 על ידי בוכום. כוכב המשחק היה שסטק, חלוץ נבחרת סלובקיה, שפרח מול ההגנה המפוחדת של הופנהיים עם שלושער (השני מבריק, לאחר שעבר את השומר שלו בהקפצה וירה כדור שטוח לרשת). שסטק היה גם האיש שסחט כרטיס אדום מדניאל האס, שוער הופנהיים, ומיד אחרי המשחק עבר לסחוט מחמאות מכלי התקשורת בגרמניה.

מאורו זראטה – לאציו

הדרבי של רומא, אין שני לו. לאציו תיפקדה הפעם על תקן המארחת, ובעזרת בליץ מדהים בדקות הפתיחה השיגה ניצחון 2:4 יוקרתי על רומא במשחק סוער ומלא אירועים. זראטה הארגנטינאי כבש את שערו ה-11 העונה בדקה הרביעית, כשבעיטה נפלאה שלו מ-25 מטרים מצאה את חיבורי הקורות של דוני האומלל, ולאחר מכן היווה סכנה מתמדת על שער רומא כשקבוצתו התמקדה ביציאה למתפרצות. זראטה חווה לראשונה את האקסטזה השמורה לכובשי שערים בדרבי הרומאי, ולאחר המשחק הצליח רק לומר: "זה אחד השערים היפים בקריירה שלי".

כוכב אורח

רוי מקאיי – פיינורד

הרחק מימיו הגדולים בלה קורוניה ורגעי התהילה בבאיירן מינכן, רוי מקאיי מנסה לייצר עוד מספר זיכרונות לקראת סיום הקריירה. החלוץ בן ה-34 אמנם סובל בפיינורד המסכנה, שרק לאחרונה הצליחה להימלט מהחלק התחתון של הטבלה ולחשוב ברצינות על הפלייאוף המוביל לאירופה, אך במחזור האחרון הוא הזכיר נשכחות עם שלושער מרשים ב-1:5 לרשת הראקלס. אולי המשחק המוצלח הזה יכניס במקאיי התלהבות מחודשת כדי לנסות שוב בשנה הבאה ולדחות עוד קצת את הפרישה.

שווים אזכור

דני מרפי (פולהאם) – חדוות המשחק חזרה.

אנדריי ארשבין (ארסנל) – ניצח על המהפך מול וויגאן.

ז'רום לרואה (ראן) – סוף סוף התאושש מהפציעה

אדיסון קבאני (פאלרמו) – שיתוף פעולה מוצלח עם מיקולי.

אלכסנדר פריי (דורטמונד) – כיכב גם ביום בו שבת מהבקעה.

לוק רמי (ניס) - ייחטף בקרוב מהריביירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully