וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום ראשי איגודי הספורט יצא לדרך

יו"ר איגוד הכדורסל שי שני יזם את הקמתו של גוף שיפעל למען כלל ענפי הספורט. באיגוד השחיה מודאגים מהתקציבים

בפגישה שהתקיימה היום (ראשון) ביוזמת יו'ר איגוד הכדורסל, שי שני ובהשתתפות יושבי ראש איגודי הספורט בישראל, הוחלט על הקמת פורום ראשי איגודי הספורט.

פורום יושבי הראש מתכוון לפעול למען כלל ענפי הספורט הפועלים בישראל, בכוונה להביא לשינוי מהותי בחלוקת המשאבים המחולקים לספורט, לרבות חלוקת תקציבי מועצת ההימורים, תקציבי מינהל הספורט, תקבולים מזכויות שידור ועוד. כמו כן, ידרוש הפורום ממשרד הספורט, לקיים את הבטחתו של השר היוצא, ראלב מג'אדלה, למצוא פתרון לכיסוי עלויות האבטחה למשלחות ספורט היוצאות לייצג את ישראל במפעלים בינלאומיים בחו'ל.

ראשי איגודי הספורט מקווים לשיתוף פעולה ותיאום עם שרת התרבות והספורט הנכנסת, הגברת לימור לבנת, לקביעת מדיניות חדשה ותוכנית ארוכת טווח שתביא לקידומו של הספורט ההישגי בישראל.

לעניין חלוקת כספי המועצה להסדר הימורים, פורום ראשי איגוד הספורט יתמוך בדו'ח בורוביץ' אשר אישורו מתעכב זמן רב על שולחן המועצה להסדר הימורים בספורט. קבלת המלצות הוועדה, תביא לחלוקה עניינית וצודקת יותר של כספי המועצה בין ענפי הספורט השונים, בהם אלה אשר הינם בעלי הישגים מוכחים בזירות הבינלאומיות ובעלי תשתיות רחבות ומקצועניות.

יו'ר איגוד הכדורסל שי שני : "חוסר האיזון לחלוקת המשאבים לספורט זועק לשמיים. מחובתנו כראשי איגודי הספורט להבטיח תקציבים סבירים לקיום הספורט בישראל. הגיע הזמן שבשיקולים לחלוקת התקציבים, יהיה משקל אמיתי להישגים ולתשתיות. אני מוצא שדו'ח בורוביץ' נותן מענה טוב יותר ונכון יותר לחלוקת המשאבים, מהשיטה המעוותת הנהוגה כיום".

יו'ר איגוד השייט יהודה מעיין: "אני רואה הזדמנות בלתי חוזרת עם מינויה של שרת התרבות והספורט, הגברת לימור לבנת, להפעיל במיידי את המלצות הוועדה הציבורית שבראשה ישב מר איזי בורוביץ'. כך שבתקציב מועצת ההימורים לשנת 2010 יופעלו ההמלצות על בסיס השגיות והעדפת ענפים אשר מייצגים את המדינה באירועי ספורט חשובים בעולם ובהישגים בינלאומיים אחרים"
.
יו'ר איגוד הכדוריד דורון שמחי: "איגוד הכדוריד מקבל את המלצות הוועדה הציבורית לקביעת אמות מידה לחלוקת כספי מועצת ההימורים. איגוד הכדוריד חושב שזה הדבר הטוב ביותר שקרה לאיגודים הקטנים ויקדם אותם. אני מאמין שזה יביא הצלחות בינלאומיות. האיגודים מאמינים שבכוחות משותפים נצליח לקדם את החלטות הוועדה ".

באיגוד השחיה חוששים מפגיעה בהכנות לאליפות העולם

16 ספורטאים של איגוד השחיה קבעו עד כה קריטריון להשתתפות באליפות העולם שתערך בחודש יולי ברומא. זו תהיה המשלחת הגדולה והטובה ביותר של השחיה הישראלית אי פעם והיא תתחרה בענפי השחיה, שחיה אמנותית ומים פתוחים.
בצד המשלחת הגדולה והציפיות הגבוהות מהשחיינים להעפיל לגמר העולמי ולהתמודד בין 8 הטובים בעולם, יש באיגוד השחיה דאגה רבה בעקבות התקציבים לספורט ההולכים ופוחתים. אם מועצת ההימורים לא תאשר את חלוקת כספי הרזרבה לאיגודים עלולות ההכנות לאליפות העולם להיפגע.

יו"ר איגוד השחייה נעם צבי: "ההישגים הנפלאים בגמר אליפות המכללות בארצות הברית ובאליפות החורף של ישראל, כמו ההישג המדהים של מכאל דמטרייב במים פתוחים, נותנים לנו הצדקה מלאה לדרוש הגדלת התקציב. לא יתכן שביכולת ההישגית שמפגין ענף השחיה נקבל כל הזמן הודעות על קיצוץ תקציבים. נאבק בכל מקום אפשרי להבטחת תקציב השחיה ואנו מצידנו נביא למדינה את ההישגים המצופים מאיתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully