וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבירותיי ורבותיי, ציטוט השנה

טיישון פרינס מהפיסטונס החמיא לוויל ביינום והצהיר: "קבלת ההחלטות שלו ניצחה לנו את המשחק". היל מאוכזב מפיניקס: "חשבתי שנילחם. טעיתי"

וויל ביינום נכנס הלילה (שני) להיסטוריה של הפיסטונס, אחרי שקלע שיא קריירה של 32 נקודות ושבר שיא מועדון עם 26 נקודות ברבע אחד (הרבע האחרון) במהלך הניצחון של דטרויט על שארלוט (97:104). ביינום, אותו רכז שרק בשנה שעברה התקשה למצוא את עצמו במדי מכבי תל אביב, שבר את שיא המועדון שהחזיקו בצוותא אייזיאה תומאס וג'רי סטקהאוס, שקלעו 24 נקודות ברבע אחד. אגב, לפני המשחק מול שארלוט שיא הקריירה של ביינום במשחק היה 25 נקודות.

ביינום קלע את כל 13 הנקודות האחרונות של דטרויט, סיים את הרבע הרביעי עם 6 מ-6 מהשדה ו-14 מ-16 מהקו, ועוד קינח עם שבעה אסיסטים, ארבעה ריבאונדים וחטיפה אחת. "הוא הגיע שוב ושוב לקו העונשין", שיבח אותו טיישון פרינס, והוסיף עוד משפט מדהים, כמעט בלתי נתפס: "מה שניצח עבורנו את המשחק היה קבלת ההחלטות שלו".

"כשהמילטון יצא החוצה, פשוט הרגשתי שהמאמנים רוצים שהכדור יהיה אצלי בידיים", אמר ביינום, "רצו שאזום יותר מהלכים, וזה מה שניסיתי לעשות, לנסות להבטיח את הניצחון.

"שיאים לא מעניינים אותי", המשיך ביינום בצניעות המאפיינת אותו, "המשחק הזה היה מאוד חשוב עבורנו. באותה מידה יכולתי לשבת על הספסל ולקלוע שתי נקודות, ועדיין הייתי מעודד את הקבוצה. כל עוד מנצחים, אני מרוצה, ולא משנה מה". אוקיי...

מה קורה לפיניקס?

אין ספק, העונה נגמרה לפיניקס מוקדם מהמצופה. הסאנס, שהציבו בשנים האחרונות את אחת הקבוצות האטרקטיביות והאהודות בליגה, כנראה שלא יגיעו השנה לפלייאוף, אחרי שנוצחו על ידי דאלאס ורחוקים כרגע ארבעה משחקים מהמאבריקס, חמישה משחקים לסיום העונה. המשחק מול דאלאס, שאמור היה להיות בגדר "להיות או לחדול", ייצג נאמנה את כל העונה של פיניקס, ששחקניה נראים שבעים וחסרי מוטיבציה, דבר שמתבטא בעיקר בחלק ההגנתי - ברגע האמת שלה פיניקס ספגה 140 נקודות ו-15 שלשות.

"אין לי לזה שום הסבר, באמת שלא", אמר מאמן הסאנס אלווין ג'נטרי, "בחיים לא האמנתי שנשחק בצורה כזאת במשחק כל כך חשוב". גם גראנט היל הופתע מהדרך שבה הסאנס ירדו מנוצחים. "חשבתי שאנחנו הולכים להילחם על כל נקודה", אמר היל, "אלוהים, כמה טעיתי".

שנה סוערת עברה על פיניקס, שכללה את פיטוריו של טרי פורטר, האיש שאמור היה לייצב את פיניקס מבחינה הגנתית. במקום זה הוא נשלח הביתה, שחקנים בעלי אוריינטציה הגנתית כמו ראג'ה בל ושון מריון שוחררו, וצירופם של מט בארנס וג'ייסון ריצ'רדסון מהאימפריה ההגנתית של גולדן סטייט סימלו סופית את כישלון המהפכה. בנוסף, שאקיל אוניל, על אף העונה הדי מפתיעה שלו מבחינת מספרים, כבר בן 37, סטיב נאש בן 35, ואמארה סטודמאייר רק בן 26 אבל עם ברכיים של בן 70.

אז לאן הולכים מכאן? "אני דווקא סבור שאלווין עשה עבודה טובה מאז שהוא קיבל את הקבוצה", אמר הבעלים רוברט סארבר, "מה שבעיקר פגע בנו זה הפציעה של אמארה. אנחנו ללא ספק בתקופת מעבר, בגלל הגיל המבוגר של כוכבינו". סטיב קר סיכם: "ראינו ב-20 המשחקים האחרונים שלו את ההשפעה החיובית שלו על הקבוצה", אמר המנהל המקצועי, "יש לו ניסיון, יש לו את התשוקה, והוא האיש הנכון לקחת אותנו קדימה". בהצלחה.

הלילה של קיד

מי שרשם הלילה הישג היסטורי הוא ג'ייסון קיד, שעלה למקום השלישי הכללי באסיסטים, אחרי שחילק את האסיסט ה-14 שלו (מתוך 20) שהעלה אותו מעל מג'יק ג'ונסון. לקיד יש כרגע 10,148 אסיסטים, למג'יק (הרביעי ברשימה) יש 10,141, כשבמקום הראשון, רחוק רחוק מכולם, נמצא ג'ון סטוקטון עם 15,806 אסיסטים. במקום השני, אגב, נמצא מרק ג'קסון עם 10,334 מסירות.

"קשה לי להאמין שאני אוכל לשבור את השיא של סטוקטון, אני אצטרך שמישהו יעזור לי", אמר קיד בסיום, "נראה לי שהשיא הזה יישאר עוד הרבה זמן".

"יש לו אופי מברזל", הילל את קיד בן ה-36 מאמנו ריק קרלייל, "חלק מהדברים שהוא עשה היו מדהימים. ההופעה הזאת נותנת לנו ביטחון לקראת ההמשך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully