וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: הגשם ניצח את מירוץ מלזיה

המסלול הוצף בעקבות מבול, והדגל האדום הונף אחרי 31 הקפות. לאחר התייעצות ארוכה הוחלט לחדול, וג'נסון באטון הוכרז כמנצח

המסלול במלזיה סיפק היום (ראשון) עוד צבע לעונה המסקרנת המתפתחת בפורמולה 1, כשהגשם עצר את הפעילות על המסלול בקואלה לומפור אחרי 31 הקפות. לאחר התייעצות ארוכה של יותר משעה הוחלט לא לחדש את התחרות, וג'נסון באטון, שהוליך באותו רגע שהמירוץ הופסק, הוכרז כמנצח. זהו ניצחונו השני ברציפות של הנהג הבריטי, לאחר שניצח גם במלבורן. פרארי שוב סיימה מירוץ ללא נקודות, והיא מדורגת אחרונה בדירוג היצרנים.

ג'נסון באטון מקבוצת בראון GP זינק ראשון, אך מיד אחר כך נטל ניקו רוזברג מקבוצת וויליאמס את ההובלה. לאחר מספר הקפות החל לרדת גשם והנהגים ירדו לרחבת הטיפולים כדי להחליף צמיגים. מי שניצל זאת הוא באטון, שחזר להוביל, כשמאחוריו טימו גלוק מטויוטה ניק היידפלד מ-BMW, כשחברו לקבוצה קוביצה פרש מהמירוץ בשלב מוקדם.

בהקפה ה-26 סבסטיאן וטל גמר את המירוץ, והגשם החל להיות כבד יותר. בסופו של דבר אחרי 31 הקפות הונף הדגל האדום, והוחלט לחדול את המירוץ משום שהמירוץ היה מוצף לגמרי.

חלק מהנהגים אמרו כי הם לא רוצים לחזור למסלול, שהיה רטוב כולו, אך מנהלי המירוץ החליטו לבחון האם ניתן בכל זאת להשלים את התחרות. קימי רייקונן מפרארי, שדורג 14 לפני עצירת המירוץ, לא חיכה להחלטה הסופית ופרש מהתחרות. בסופו של דבר המארגנים הודיעו כי המירוץ מופסק, לשמחתם של הנהגים. באטון יקבל חצי מהנקודות לפי מיקום המכוניות בנקודה בה הופסק, וקבוצת בראון רשמה עוד ניצחון על המסלול. זו הייתה הפעם החמישית בה מתקיים מירוץ בו חולקו חצי מהנקודות. טימו גלוק מטויוטה סיים שלישי, ורשם פעם שנייה על הפודיום בקריירה. ניק היידפלד מ-BMW סיים שני. "זה היה מירוץ מטורף", סיכם באטון, "התחלתי לא טוב וחזרתי להוביל. הקצב היה טוב".

דירוג הנהגים הסופי במירוץ:

1. ג'נסון באטון (בראון)
2. ניק היידפלד (BMW)
3. טימו גלוק (טויוטה)
4. ג'ארנו טרולי (טויוטה)
5. רובנס באריקלו (בראון)
6. מרק וובר (רד בול)
7. לואיס המילטון (מקלארן)
8. ניקו רוזברג (וויליאמס)
9. פיליפה מאסה (פרארי)
10. סבסטיאן בורדאיס (טורו רוסו)

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully