וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזור 20 בליגת העל: חיפה ניצחה את אשקלון 77:84

כנראה שהבעיות של חיפה נפתרו עם חזרתו של פרקינס, שקלע 27 נקודות בניצחון החשוב. ג"ש - חולון 74:63, ראשל”צ – בני השרון 95:78, מכבי ת"א - מכבי ר"ג 86:103 קרית אתא - גלבוע/גליל 84:63

איתי חסיד

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

המחזור ה-20 בליגת העל נפתח היום (ראשון) עם חמישה משחקים, כשהמשותף לכולם הוא המאבקים על הכניסה והמיקום בפלייאוף העליון. הדאבליסטית הפועל חולון השיגה ניצחון חשוב, השישי ברציפות, הפעם על גבעת שמואל 64:73, וקיוותה להשתלט על המקום השלישי. אלא שמכבי חיפה המשיכה גם היא את רצף הנצחונות הקטן שלה, כשגברה 77:84 על עירוני אשקלון, גם כן בחוץ, כדי לשמור על מקומה בצמרת.

מכבי תל אביב לא התקשתה מול עירוני רמת גן, והביסה אותה 86:103. מנגד, עירוני קרית אתא, שהראתה לאחרונה סימני חיים, הובסה בביתה 84:63 לגלבוע/גליל, ועושה רושם שהיא בדרך הבטוחה לפלייאוף התחתון, ואולי אף לליגת המשנה. בני השרון הצליחה סוף סוף לצאת סופית מהתקופה הרעה, כשהביסה בקלילות 78:95 את ראשון לציון המאכזבת.

מ.כ גבעת שמואל – הפועל חולון 74:63

בסיבוב הקודם הגיעה קבוצתו של אורן אהרוני למשחק החוץ באולם הפחים אחרי ארבעה הפסדים רצופים, בלי הרבה תקוות. את אותו משחק סיים אהרוני עם ריצת שמחה ותנועות אווירון, לאחר אחד הניצחונות המפתיעים של העונה. למעשה, היה זה משחק של רצפים: גבעת שמואל עם חמישה הפסדים רצופים, חולון עם חמישה נצחונות. וכצפוי, רצף הנצחונות היה חזק יותר מההפסדים.

האלופה ומחזיקת הגביע פתחה היטב, המשך לכושר הטוב בו היא נמצאת, והודות ליכולת מצוינת של לואיס פלורס (שנבחר טרם המשחק לשחקן החודש, כשמאמנו, דני פרנקו, נבחר למאמן החודש), הובילה 9:21 בסיום עשר הדקות הראשונות. הרבע השני היה שייך לדרון וושינגטון וקרטיס ווית'רס, וחולוניה ירדה להפסקה ביתרון 24:38, תוך תצוגה הגנתית מצוינת.

האורחים הצליחו לשמור על היתרון שבנו ברבע הראשון גם במהלך הרבע המחצית השניה, ולמעשה גם עד סיום המשחק, כשלואיס פלורס שוב מופיע ברגעים החשובים כדי לדאוג שהניצחון יישאר אצל פרנקו ושחקניו. 63:74 לחולון בסיום, שמשיגים ניצחון חמישי ברציפות.

קלעו לחולון: לואיס פלורס 17, בריאן טולברט 14, דרון וושינגטון 13 (7 ריבאונדים), קרטיס ווית'רס 10, אוריה קוקיה (6 ריבאונדים) וכריס ווטסון 4 כל אחד, יהוא אורלנד 3.

קלעו לגבעת שמואל: גרג גרייס 17 (5 אסיסטים), רועי ברקוביץ' 9, סטפן ברדפורד 8 (7ריבאונדים), קורי קאר 5, ג'רמיין הול ויוני ניר 4 כל אחד, יחזקאל סקוורר

מכבי תל אביב – עירוני רמת גן 86:103

מכבי תל אביב השלימה בשבוע שעבר סיבוב שלם של משחקים ללא הפסד, וביססה את מעמדה בראשות הטבלה כשלמעשה ניצחון נוסף יבטיח לשחקניו של פיני גרשון את המקום הראשון בטבלה בתום העונה הסדירה. בסיבוב הקודם ניצחה מכבי ב-46 הפרש, הניצחון הגדול ביותר שלה העונה. והפעם, כמו בסיבוב הקודם היא צפויה לשתף את כל שחקני הסגל במהלך המשחק. מאז אותו הפסד מביש, החלה עירוני רמת גן להחזיר לעצמה את הכבוד. מאז אותו משחק הפסידה הקבוצה הסימפטית של עמיר עוזי רק פעם אחת בבית עד למחזור הקודם, ונראה היה שהיא הולכת להפתיע את הליגה ולסיים במקום שמוביל לפלייאוף העליון. סנסציה היום בהחלט תעזור לה להגיע לשם.

מכבי המשיכה לרוץ אל מול האין-הגנה של רמת גן, וקלעה באחוזים פשוט מדהימים - 83 אחוז ל-2, ו-85 אחוז ל-3. ככה זה לא ממש היה קשה לרדת לחדרי ההלבשה ביתרון 46:64.

הצהובים המשיכו מאיפה שהפסיקו גם ברבע השלישי, כשדקות טובות של כספי, ונקודות של יניב גרין שעלה מהספסל, הורידו את מכבי לסוף הרבע השלישי ביתרון 64:82. הגארבג' טיים המשיך גם בעשר הדקות האחרונות, שפיני גרשון מחלק את הדקות בין כל שחקניו, שהשיבו לו חזרה במשחק התקפי מהיר, וחלוקת נקודות מאוזנת, עד שהתוצאה נעצרה על 86:103 בסיום.

קלעו למכבי תל אביב: מרכוס בראון 20, עמרי כספי 15 (9 ריבאונדים), ליאור אליהו 14, ד'אור פישר 13, די בראון 11, קרלוס ארויו 10, ארון מגי 10, רביב לימונד 8, יניב גרין 2.

קלעו לרמת גן: יריב יצקן 24, אנתוני מיילס 17, מייק הלמס 16, אדריאן הנינג 11, ליאור חכמון 8, כרמלו לי 7, אור ברנר 3.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עירוני אשקלון – מכבי חיפה 84:77

שני ניצחונות מתוך שלושת המשחקים של רובי בלינקו כמאמן עירוני אשקלון נתנו לקבוצה מהדרום, שכבר הייתה עם רגל וחצי בקבר, את האמונה שניתן לסיים באחד משמונת המקומות הראשונים. אלא שבלינקו וחבורתו פגשו את מכבי חיפה, עם מומנטום מצוין מאז חזרתו של דורון פרקינס, שדומה כאילו הוא מה שהיה חסר לחיפה כל התקופה הזו - לא דיקסון וגאדסון.

אשקלון עלתה עם אבי בן שימול, ג'רון רוברטס, טרה קלי, ראשון טרנר ולואיס טראסקוט. מנגד, פתחו חיפה עם דורון פרקינס, טוד גולדן, גור פורת, דבון ג'פרסון וברוקס סיילס. חיפה פתחה היטב, כשדורון פרקינס הריץ אותה כמו שצריך בדרך ליתרון מבטיח, 23:33 בסיום רבע ראשון נטול הגנות. אשקלון הצליחה לחזור לעניינים ברבע השני, בעיקר הודות ליכולת מצוינת של סי ג'יי ברוטון, הזר החדש במשחקו השני בקבוצה. ההגנה החיפאית לא הסתדרה עם ההפצה האשקלונית מחוץ לקשת, ולחדרי ההלבשה ירדו המארחים ביתרון 46:48.

הרבע השלישי, בניגוד לראשון והשני, הלך צמוד מאוד. דקות טובות של בן שימול, מול פרקינס בצד השני, הפכו את המשחק לקרב רכזים. אל עשר הדקות המכריעות עלו הקבוצות בתוצאה 58:59 לחיפה. המשחק הצמוד המשיך גם ברבע האחרון. היתרון החיפאי אמנם החזיק ברוב הרבע המכריע, אבל אשקלון הצליחה להישאר קרובה במשך כל הרבע. אלא שבדקות האחרונות סיפקה חיפה הגנה של מאני טיים אמיתי, וגג ענק של דורון פרקינס הנפלא, 40 שניות לסיום, במצב של 75:80 לחיפה, הבטיח את הניצחון של האורחת, 77:84 בסיום.

קלעו לחיפה: דורון פרקינס 27 (7 ריבאונדים, 7 אסיסטים), דבון ג'פרסון 19, עידו קוז'יקרו 10 (7 ריבאונדים), מאליק דיקסון 9 (5 אסיסטים), גור פורת 6, ברוקס סיילס 5, משה מזרחי וטוד גולדן 3 כל אחד.

קלעו לאשקלון: ראשון טרנר 18 (8 ריבאונדים), סי ג'יי ברוטון 16 (6 אסיסטים), אבי בן שימול 9, עמית תמיר 8, אור איתן 7, טרה קלי 6, טיירון גראנט 5, לואיס טרסקוט 4, שחר כהן וג'רון רוברטס 2 כל אחד.

מכבי ראשון לציון – בני השרון 95:78

ההפסד בשבוע שעבר להפועל ירושלים הבטיח למכבי ראשון לציון את המקום בפלייאוף התחתון, וכעת נותר לעופר ברקוביץ' ושחקניו להלחם על יתרון הביתיות במאבק על הירידה. השחקן המשמעותי ביותר בקבוצה, דימארקו ג'ונסון, נעצר על 3 נקודות ו-0 מ-10 מהשדה בהפסד לירושלים, אך נראה חד מתמיד באימוני אמצע השבוע וניסה לשדר ליתר השחקנים כי ניתן לנצח בפעם השנייה ברציפות את בני השרון העונה. רכבת ההרים שנקראת בני השרון ידעה בשבוע שעבר הוא ירידה תלולה כשלראשונה מאז המחזור השני רשמה הפסד שני רצוף וירדה אל המקום השישי בטבלה. אריאל בית הלחמי קיבל השבוע לראשונה סגל מלא לאימונים, ומנסה לנצל אותו לניצחון נוסף, כדי לשוב למאבק הפיינל פור.

פתיחת המשחק הייתה מאוזנת, כשרוברט קונלי היה המוציא העיקרי לפועל של ראשון לציון, וקוקי בלצ'ר אמון על הקליעה מהעבר השני. הבריחה הראשונה של בני השרון הגיעה בזכותו של שון ג'יימס שעם שלושה סלים רצופים העלה את האורחים ל-12:19. הכתומים חזרו לעניינים בזכות בריאנט מרקסון, אבל שלשה של מאיר טפירו קבעה 17:26 לבני השרון בסיום הרבע הראשון. את הרבע השני פתח אורי יצחקי בסערה והריץ את בני השרון ל-0:7 מהיר שהגדיל את הפער ל-17:33. לארי אובאנון ודימרקו ג'ונסון התעוררו מאוחר אצל ראשון לציון והדקות הטובות שלהן הלכו לאיבוד כשטפירו וניובל שמרו על היתרון בדרך ל-30:47 במחצית.

באמצע הרבע השלישי, כשההפרש של בני השרון עלה מעל 20 נקודות, אוהדי ראשון לציון החלו לזרוק חפצים לפרקט. ברבע הרביעי הייתה נטישה המונית של האוהדים, שליוו את מהלך המשחק בשריקות בוז וקללות לעבר השחקנים. כמו כן, היה עימות על הפרקט בין עודד שעשוע לרוברט קונלי וחילופי דברים בין היו"ר קליסקי לשחקנים ולצוות המקצועי בתום המשחק, בו לא נמצאה ראשון באף חלק של המחצית השניה. בסיום 78:95 גדול לבני השרון, ניצחון שמעיד יותר על המארחת מהאורחת.

קלעו לבני השרון: איירה ניובל 20 (9 ריבאונדים), מאיר טפירו 18 (8 אסיסטים), אורי יצחקי 14, קוקי בלצ'ר ושון ג'יימס 13 כל אחד, ריצ'ארד רובי 10, ארץ כץ 4, בן רייס 3.

קלעו לראשון לציון: דימרקו ג'ונסון 25, רוברט קונלי 13, עודד שעשוע 11, לארי אובאנון 9, אבי סוכר 7, בריאנט מרקסון (7 ריבאונדים) ורז זהביאן 6 כל אחד, גילי מוסינזון 2.

עירוני קרית אתא – הפועל גלבוע/גליל עליון 84:63

אילון ביהם לא ידע בסוף ההפסד הדרמטי בשבוע שעבר להפועל חולון אם לצחוק או לבכות. מצד אחד הציגה קבוצתו את משחקה הטוב ביותר העונה והוליכה מול הדאבליסטית לאורך רוב שלבי המשחק, מנגד שמטה הקבוצה את היתרון בדקות הקריטיות ורשמה את הפסדה ה-16 מתוך 19 משחקים. בקבוצה ממשיכים להאמין כי בפלייאוף התחתון יצליחו לעשות את הבלתי ייאמן ולהשאר בליגת העל אחרי עונה נוראית, וינסו לשדר ביטחון עם ניצחון במשחק הבית מול גליל/גלבוע. בגליל/גלבוע, לעומת זאת, רואים מול עיניהם את הצמרת הגבוהה של ליגת העל ואת המטרה של השגת הביתיות בפלייאוף העליון כמטרה ריאלית. קטש ושחקניו השיגו שלושה ניצחונות מחמשת המשחקים האחרונים, ועל מנת להמשיך את החלום ינסו לא למעוד במקום ששלוש קבוצות מעדו לפניהם.

קרית אתא הצליחה לשמור על משחק צמוד רק חמש דקות, כשארון ניקסון צלף שלשה שהעלתה את קבוצתו ל-8:9 מול האקסית שלו, לפני שבריאן רנדל השתלט על אזור הצבע מתחת לשני הסלים, וגלבוע/גליל רצה 0:11 כדי ליצור לעצמה פער נוח וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 13:25. המומנטום של המקומיים נמשך בפתיחת הרבע השני אותו החלו שחקניו של עודד קטש בריצה של 0:9, כשאיזיאה סוואן נותן תרומה נהדרת מהספסל. דריילון ברנס ניסה למזער נזקים בקרית אתא, אבל הפער רק גדל ובמחצית הוליכה גלבוע/גליל 30:53.

המחצית השניה היתה גארבג' טיים אחד גדול, אותו ניצל עודד קטש כדי לשתף פחות או יותר את כל הסגל הארוך שלו, ולמרות זאת העליונות של גלבוע/גליל לא היתה מוטלת בספק אפילו למשך דקה בכל המחצית השניה. 63:84 לצפוניים בסיום, ששומרים על המקום החמישי בטבלה, וממשיכים ללטוש עיניים לכיוון המקום הרביעי.

קלעו לגלבוע/גליל: בריאן רנדל 16 (10 ריבאונדים), בריאן רוברטס 14, איזיאה סוואן 13, אלישי כדיר 10 (6 ריבאונדים), גל מקל 7, אבישי גורדון ודיון דאוול 6 כל אחד, גוני יזרעאלי 5, בראד בקמן 4, דגן יבזורי 3.

קלעו לקרית אתא: ארון ניקסון 19 (6 איבודים), דריילון ברנס 8, ולאד ירמישין, אנתוני וושינגטון ואלעד אליהו 6 כל אחד, האמין קווינטנס וברנדון מקנייט 5 כל אחד, ניב ברקוביץ' וג'וש ניגוט 4 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully