וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם האוקראינים התקאפלו

קאפלו ואנגליה לא עוצרים, הפעם עם 1:2 דרמטי על אוקראינה. אירלנד סחטה 1:1 מאיטליה, בעוד ספרד גנבה 1:2 מטורקיה. גרמניה-ווילס 0:2

לא פחות מ-23 משחקים התקיימו ביום רביעי ברחבי אירופה, במסגרת מוקדמות מונדיאל 2010 בדרום אפריקה. שלושה משחקים מתוך ה-23 נערכו בבית 2, הבית בו משחקת נבחרת ישראל, ואחרי ערב דרמטי למדי באירופה, חלק מתמונת ההעפלה התבהרה במעט, אך רובה עדיין פתוחה לגמרי.

בבית 3 נערכו שלושה משחקים, כאשר חמש נבחרות מתוך השש מתחרות על המקומות הראשונים. המוליכה צפון אירלנד ניצחה בקושי את סלובניה 0:1. השנייה, סלובקיה, השיגה ניצחון חוץ גדול 1:2 בצ'כיה, ואילו פולין המדשדשת קרעה את סן מרינו המסכנה 0:10 מדהים.

בבית 4, גרמניה ניצחה 0:2 את ווילס, ורוסיה ניצחה 0:1 קטן את ליכטנשטיין. גם בית 5 חם. ספרד ממשיכה ללהוט, וניצחה 1:2 את טורקיה בתוספת הזמן. בוסניה השלימה ניצחון כפול נאה על בלגיה, הפעם 1:2.

בבית 6, שנח ביום שבת, אנגליה חזרה למעגל המשחקים. נבחרת שלושת האריות ניצחה בוומבלי את אוקראינה 1:2, בקרב על הבכורה. קרואטיה גברה 0:2 על אנדורה. בבית 7, צרפת, שגברה על ליטא בשבת, פגשה אותה שוב, וגם הפעם זה נגמר בניצחון 0:1 צנוע אך חשוב.

בבית 8, איטליה ואירלנד חלקו את הנקודות ואת הטאטוס-קוו בצמרת, בעוד בולגריה ניצחה את קפריסין 0:2. בבית 9, הולנד המושלמת מחצה את מקדוניה 0:4, והיא עם רגל וחצי במונדיאל. סקוטלנד גברה על איסלנד 1:2 וביססה את מקומה במקום השני בבית.

בית 1

דנמרק - אלבניה 0:3

מוליכת הבית, שהשיגה ניצחון על מלטה במחזור הקודם, אירחה את הנבחרת המזרח-אירופאית המדורגת לפני אחרונה. דנמרק הביסה במחזור הקודם את מלטה החלשה 0:3, והיום שוב לא התקשתה. לאון אנדריסן העלה את הדנים ל-0:1 בדקה 31, ושש דקות מאוחר יותר הכפיל סורן לארסן את התוצאה. הדנים לא נחו, ובדקה ה-80 קבע כריסטיאן פאולסן את תוצאת המשחק. הדנים שומרים על מקומם בראשות בית 1.

הונגריה - מלטה 0:3

בחמשת המחזורים הראשונים מאמן הונגריה חולל פלאים כאשר הנבחרת דורגה במקום השני עם 10 נקודות מחמישה משחקים. כשהלחץ החל להיערם, ההונגרים הסתדרו גם עם מלטה, שעדיין מחפשת שער ראשון. את ההרשתה הראשונה במשחק סיפק תאמאש היינל כבר בדקה השישית, כשהשער השני הגיע רק בדקה ה-80, מרגליו של זולטן גרה. את החותמת הסופית שם רולאנד ג'והאז', כדי לקבוע 0:3.

בית 3

צפון אירלנד - סלובניה 0:1

נראה שההתקדמות שעושים הירוקים מטורניר לטורניר נמשכת גם הפעם. המאמן נייג'ל וורת'ינגטון השיג ניצחון ביתי גדול ביום שבת 2:3 על פולין המאכזבת, המדורגת במקום הלפני אחרון עם שבע נקודות. גם הערב המשיכו הצפון אירים להרשים, ולמרות שפגשו ביריבה עיקשת שמציגה קמפיין לא רע בכלל, שער של וורן פיני המצוין בדקה ה-73 העניק למוליכת הבית ניצחון חשוב נוסף.

פולין - סן מרינו 0:10

אחרי שהנשרים הלבנים ספגו הפסד לא נעים ביום שבת מצפון אירלנד, ידעו בפולין שכל דבר מלבד ניצחון עשוי לסגור להם את הסיכוי להעפיל לגביע העולמי. ועם לא מעט לחץ, פולין התפוצצה, ולא הפסיקה להתפוצץ עד השריקה לסיום, שגאלה את סן מרינו המסכנה מייסוריה. רפאל בוגוסקי התחיל את החגיגה כבר בדקה הראשונה, אבי סמולארק הכפיל ל-0:2 בדקה ה-18, בוגובסקי השלים צמד בדקה ה-27, ורוברט לבנדובסקי קבע בדקה ה-43 את תוצאת המחצית, 0:4. סמולארק (60, 71, 81), אירניוש יילן (51), מריוש לוונדובסקי (62), ומארק סגאנובסקי (88) השלימו את החגיגה, והיא בהחלט היתה גדולה.

צ'כיה - סלובקיה 2:1

עד ה-1 לינואר 1993 הן היו מדינה אחת, אבל מאז, כ-16 שנים הן שתיים מפוצלות, וכעת הן נפגשו בקרב על ההעפלה. ערב המשחק סלובקיה דורגה שנייה עם תשע נקודות מארבעה משחקים בלבד, בעוד צ'כיה, בדרך כלל הבכירה יותר מבין השתיים, היתה שלישית עם שמונה נקודות מחמישה משחקים. הפתיחה דווקא היתה של האורחים, שעלו ליתרון 0:1 בדקה ה-22, מרגליו של סטניסלב ססטאק, אלא שזדנק גריגרה מיהר להשוות 8 דקות אחר כך. הטאטוס קוו נשאר עד הדקה ה-83, אז הגיע אריק ג'נדריסק, ובשער גדול קבע 1:2 ענק לסלובקיה, שפותחת פער בן ארבע נקודות מהצ'כים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בית 4

ווילס - גרמניה 2:0

הגרמנים יודעים לעשות לעצמם את החיים קלים ולא להסתבך. הנבחרת הלבנה השתעשעה ביום שבת נגד ליכטנשטיין והסתפקה מולה ברביעייה ללא מענה. מיכאל באלאק העלה את הגרמנים ל-0:1 כבר בדקה ה-11, והוריד ממוליכת הבית לחץ רב. שער עצמי של אשלי וויליאמס בדקה ה-48 קבע את תוצאת המשחק.

בעזרת שלוש הנקודות הגרמנים שומרים על פער ארבע הנקודות מרוסיה, וככל הנראה מנטרלים סופית את הוולשים החביבים מתמונת העלייה.

ליכטנשטיין - רוסיה 1:0

לנבחרת רוסיה היה ברור כי אם היא רוצה לשמור על סיכוי למקום הראשון בבית, ובוודאי כדי להבטיח את המקום השני, כל דבר מלבד שלוש נקודות חוץ יהיו אכזבה ענקית. זה לא הלך פשוט בכלל, אבל שער של קונסטנטין ז'יריאנוב בדקה ה-38 עשה את העבודה. היכולת לא מרשימה, אבל התוצאה חשובה ביותר.

בית 5

טורקיה - ספרד 2:1

אלופת אירופה ניצחה ביום שבת את הטורקים 0:1 בסנטיאגו ברנבאו משער דרדל'ה של ג'רארד פיקה, וקיוו להמשיך גם הערב את הרצף המדהים של 30 משחקים ללא הפסד. דל בוסקה אמנם עלה בהרכב חזק, עם רוב כוכביו, אך הפתיחה היתה של טורקיה. סמיח סנטורק ניצל טעות איומה בהגנה הספרדית בדקה ה-26, כשמארצ'נה החזיר כדור רע לקסיאס, כדי להעלות את טורקיה ל-0:1 גדול.

פרננדו טורס החמיץ הזדמנות טובה להשוות לקראת המחצית, וספרד המשיכה לחפש את השוויון עד שמצאה אותו בדקה ה-63. טורס נגח מתוך ערבובייה ברחבה, ואיברהים אוזולמז נגע ביד כדי להעניק לספרדים פנדל, אותו ניצל צ'אבי אלונסו כדי לקבוע 1:1. ואז הגיע ריירה, ובדקה ה-92 כבש שער דרמטי כדי להעניק לספרד ניצחון גדול. הטורקים ככל הנראה יתחרו עד סיום הטורניר עם בוסניה המצוינת על המקום השני בבית.

בוסניה - בלגיה 1:2

אחרי ה-2:4 הענק של בוסניה בבלגיה, הן נפגשו שוב. הבלגים התלוננו שאוהדי בוסניה הפריעו להכנותיהם עם הפירוטכניקה שהם עשו, אבל הקהל הבוסני הנפלא הוא לא תירוץ - להיפך. גם במשחק עצמו המשיכו הבוסנים להרשים, והם בהחלט מההפתעות המרעננות של טורניר המוקדמות. אדין דזקו העלה את נבחרתו ל-0:1 בדקה ה-12, והשלים צמד שלוש דקות מאוחר יותר. גיל שוורץ רק הצליח לצמק שתי דקות לסיום, ובלגיה מתרחקת מתמונת ההעפלה.

אסטוניה - ארמניה 0:1

שתי הנבחרות נפרדו בתיקו 2:2 ביום שבת, ודווקא אחרי הנקודה הראשונה שהשיג מאמנה הדני של ארמניה, יאן פאולסן, הוא פוטר מתפקידו. מי שהחליפו על הקווים היום היה עוזרו, רדאן מינסאיין, אך גם הוא לא עזר לארמנים, שראו את סאנדר פורי מבקיע בדקה ה-88 כדי להעניק לאסטוניה את הניצחון הדחוק.

בית 6

אנגליה - אוקראינה 1:2

נבחרת שלושת האריות לא ערכה משחק רשמי ביום שבת, אבל הביסה 0:4 את סלובקיה במשחק ידידות. האנגלים נמצאים באופוריה לקראת המשחק, בו ערך ווין רוני הופעה מספר 50 בנבחרת, והוא רק בן 23. בכך הפך רוני לשחקן הצעיר ביותר שמגיע ליובל הופעות בנבחרת.

פיטר קראוץ', שעלה בהרכב הראשון לאור מכת הפציעות של החוד האנגלי, פרע שטרות והבקיע בדקה ה-29 כדי להקפיץ את וומבלי על הרגליים. אנדריי שבצ'נקו, ששב לאצטדיון בו נהרסה לו הקריירה, איזן ל-1:1 בדקה ה-74. אלא שאז הגיע ג'ון טרי, ובשער סופר-חשוב בדקה ה-85 העניק לאנגלים את הניצחון המשמח, שפותח פער 5 נקודות מקרואטיה שבמקום השני.

אנדורה - קרואטיה 2:0

סלאבן ביליץ' וחבורת הקרואטים יצאה למשחק שעל הנייר היה קליל, ובפועל קצת יותר קשה. למרות זאת, הקרואטים פתחו חזק וגמרו את הסיפור כבר במחצית הראשונה. איבן קלסניץ' כבש ראשון בדקה ה-15, ואדוארדו דה סילבה קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-35. קרואטיה ממשיכה להיאבק עם אוקראינה על המקום השני.

קזחסטן - בלארוס 5:1

כשלשתיהן שלוש נקודות ושום סיכוי להעפיל, חיפשו בלארוס וקזחסטן מעט כבוד, והראשונים גם מצאו אותו. הקזחים אמנם עלו ליתרון בדקה ה-10 משער של רנאט אבדולין, אך קאמבק מוחץ במחצית השניה בראשות אלכסנדר חלב (48), תימופיי קלאצ'ב (54, 64), איהור סטאסביץ' (57) וויטאלי רודניונוב (88) העניקו לאורחים את שלוש הנקודות.

בית 7

צרפת - ליטא 0:1

נבחרת הטריקולור חיכתה 67 דקות ארוכות ומייגעות עד להבקעת שער הניצחון ביום שבת בליטא. כעת חזרו הצרפתים לארצם ואירחו את המזרח-אירופים, צברו על גבם שש נקודות, ועלו על חשבונם למקום השני בבית. זה לא הלך קל, ממש כמו במשחק הראשון בין השתיים, אך גם הפעם היו ידי הצרפתים על העליונה, וגם הפעם זה הגיע מאוחר. פרנק ריברי הנפלא מצא את הרשת בדקה ה-75 כדי להשיג את שלוש הנקודות החשובות.

אוסטריה - רומניה 1:2

האוסטרים, עם ארבע נקודות מארבעת המשחקים הראשונים, ניצלו את המשבר של הרומנים כדי לאגור נקודות חשובות. כריסטיאן טנסה העלה את הרומנים ל-0:1 בדקה ה-24, אך שם נגמרה לרומניה התחמושת. ארווין הופר השווה כעבור דקה בלבד, ובדקה ה-44 השלים את המהפך שהתחיל, וקבע 1:2 לאוסטרים, תוצאה שנשמרה עד הסיום. אוסטריה שומרת על סיכוי תיאורטי להעפיל למונדיאל, בעוד הרומנים ככל הנראה יצפו בו מהבית.

בית 8

איטליה - אירלנד 1:1

אלופת העולם השיגה ניצחון חוץ במגרש לא קל ביום שבת, 0:2 על מונטנגרו, והיום היא אירחה בקרב צמרת את הנבחרת הירוקה, כאשר ניצחון שלה היה מקרב אותה מאוד למונדיאל. אירלנד עשתה מאמץ גדול לא להפסיד, והצליחה, כדי לשמור על המאבק מול איטליה על ראשות הבית. הפתיחה האיטלקית היתה רעה, כשג'יאמפאולו פאציני, שמצוי בכושר מצוין, הורחק בכרטיס אדום.

למרות זאת, החלוץ השני, וינצ'נזו יאקווינטה, העלה את הסקוודרה אזורה ל-0:1 בדקה ה-11. האיטלקים כבר ראו איך הם משיגים את שלוש הנקודות הקריטיות במאבק על המקום הראשון, אך אז הגיע רובי קין, ועם שער גדול בדקה ה-89 קבע 1:1, והקרב על ראשות הבית נשאר פתוח לגמרי.

בולגריה - קפריסין 0:2

שתי הנבחרות ידעו כי מדובר במשחק של להיות או לחדול. הפסד, והסיכויים של המפסידה שואפים לאפס לעלות לגביע העולם. עם המוטיבציה הזאת עלו הבולגרים וידעו שכל הלחץ עליהם. למזלם, שער מוקדם של איבלין פופוב כבר בדקה השמינית הוריד הרבה מהלחץ, ואת הדובדבן שעל הקצפת תרם דימיטאר מקרייב, חלוץ מ.ס. אשדוד, בתוספת הזמן. בולגריה שומרת על סיכוי להדביק את אירלנד להגיע למקום השני בבית.

גאורגיה - מונטנגרו 0:0

בקרב על התואר הנבחרת הכי פחות טובה בבית זכו שתי הנבחרות, שהציגו משחק חלש ללא שערים.

בית 9

הולנד - מקדוניה 0:4

נבחרת האוראנג' עם מאזן מושלם של חמישה ניצחונות, כולל הניצחון על סקוטלנד ביום שבת האחרון (0:3), שהיה המשחק היחידי בבית. למרות הניצחון, המאזן המושלם והכמעט עלייה, בהולנד לא חגגו את הניצחון וישר התכוננו למשחק נגד מקדוניה. מסתבר שזה עזר. דרק קאוט בדקה ה-16, קלאוס יאן הונטלאר הנפלא בדקה ה-25 והשני של קאוט לקראת סיום המחצית סגרו מחצית גדולה. רפאל ואן דר וארט הצטרף לחגיגה, וקבע 0:4 בדקה ה-88. ההולנדים בכושר נהדר, פחות או יותר מבטיחים סופית את המקום הראשון בבית.

סקוטלנד - איסלנד 1:2

קפטן סקוטלנד בארי פרגוסון והשוער אלן מקגרגור הודחו מהסגל על ידי המאמן ג'ורג' בארלי, לאחר שביצעו עבירת משמעת, אך גם בלעדיהם השיגו הסקוטים את הניצחון החשוב, אחרי שבמחזור הקודם נוצחו על ידי הולנד. רוס מקורמק העלה את המארחים ל-0:1 בדקה ה-39, אך קריסטיאן יאן סיגורדסון השווה לאיסלנד בדקה ה-54. המילה האחרונה היתה שייכת לסטיבן פלצ'ר המצוין, שבדקה ה-66 קבע את תוצאת המשחק, זו שמעלה את הסקוטים למקום השני בבית עם יתרון שלוש נקודות על האיסלנדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully