וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוף השנהב: "אוהדים נמחצו אחד מתחת לשני"

המולה בעקבות קריסת חומה באביג'אן גרמה למותם של אוהדי נבחרת חוף השנהב, במהלך ניצחון 0:5 על מלאווי במוקדמות מונדיאל 2010

וידאו: רויטרס
עריכה וקריינות: ענת ברק

משחק מוקדמות מונדיאל 2010 באפריקה בין חוף השנהב למלאווי הסתיים הערב (ראשון) בתוצאה 0:5 לפילים, כשחלוצה של צ'לסי, דידייה דרוגבה, מככב עם צמד באיצטדיון בבירה אביג'אן, לעיני 50,000 צופים שבאו בעיקר כדי לראות את כוכב צ'לסי שוב במדי הנבחרת.

"הייתה פאניקה ובהלה"

אבל האירוע המשמעותי והמצער של הערב הגיע בהמשך, כש-22 אוהדים של הנבחרת המקומית נמחצו למוות לאחר המולה רבתי. חברים בצוות הרפואי שהגיע למקום סיפרו לעיתונאים שההמולה באצטדיון גרמה לנפילתו של קיר ושהמשטרה ירתה על הקהל גז מדמיע כדי לפזרו, אך כתוצאה מכך אנשים רמסו אנשים אחרים.

"אוהדים שהגיעו ללא כרטיס נדחפו לתוך האצטדיון לפני המשחק, מעכו את השערים ונמחצו אחד מתחת לשני", אמר שר הספורט של המדינה, דגוברט באנזיו, שסיפר שככל הידוע לו מלבד 22 ההרוגים נרשמה גם כמות של 139 פצועים.

אולו קאמבירה, כתב באחד מעיתוני המדינה, סיפר: "ראינו אנשים נופלים... היתה פאניקה ובהלה". זו לא הפעם הראשונה שאצטדיון באפריקה מאוכלס יתר על המידה. כזכור, בספטמבר הקודם נהרגו 11 אנשים במהומה באצטדיון בקונגו, וביוני שמונה אנשים נהרגו באצטדיון בליבריה. פיפ"א החליטה להקים תכנית מיוחדת שתחקור את האצטדיונים בדרום אפריקה לקראת מונדיאל 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully