וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בכוס תה

24.3.2009 / 13:42

הליגה השוויונית מאפשרת לחולון ור"ג להפתיע, אבל רמת השיפוט מדכאת וצמצום השידורים מבליט את אדישות הקהל. אור שקדי סוגר מחזור

1. הפועל חולון

בשנתיים האחרונות הפועל חולון מוכיחה פעם אחר פעם, שהבלתי אפשרי בכדורסל הישראלי הוא בהחלט אפשרי. עולה חדשה שלוקחת אליפות ממכבי תל אביב; קבוצה שכמעט התפרקה הגיעה לגמר הגביע והניפה אותו בסיום דרמטי; סגל שהוקם מאפס והיה מועמד לירידה, שהופך לקבוצה האטרקטיבית בליגה. בקיצור, תנו לחולון אתגר והיא תפרק אותו.

בעונה שעברה, לאחר הזכייה בגביע המדינה, החלה הפועל ירושלים בגסיסה איטית עד הנפילה הסופית ופיטוריו של דן שמיר. מחזיקת הגביע של העונה הפועל חולון מוכיחה שיש אפשרות אחרת, ואחרי סטירת הלחי שקיבלה ממכבי חיפה, ארבעה ימים לאחר הזכייה, מציגים שחקניו של דני פרנקו כושר טוב, שמתבטא בארבעה ניצחונות רצופים. לחלק האחרון של העונה מגיעה חולון ככזו שאמורה לזכות ביתרון הביתיות בפלייאוף העליון, ודני פרנקו עושה הכל על מנת שהפייבוריטיות לא תעלה לקבוצה שלו לראש. "אני מטיף לשחקנים שלי שניצחונות לא משפיעים על המשחק הבא", אמר המועמד המוביל לתואר מאמן העונה, ביום המנוחה לאחר הניצחון בנהריה ביום ראשון.

"היה לנו יום מורכב בנהריה, הגענו מאוחר ופתחנו לא טוב", מספר פרנקו על חוויות הדרך לנהריה שארכה למעלה מ-4 שעות, "גם אם רצינו, לא יכולנו להיות פייבוריטים. היה לנו משחק מפוזר ואני שמח שיכולנו במחצית לשטוף את הפנים ולחזור ולשחק בחצי השני באינטנסיביות שרצינו. יכולנו גם להפסיד את המשחק הזה". בעקבות הניצחון, בחולון כבר מסמנים את הפיינל פור, אך את פרנקו זה לא מבלבל. "זה מתחיל להיות השלב הטעון בעונה, בו אנו לא רוצים משחקים מול קבוצות שנלחמות על החיים שלהן כמו גבעת שמואל ואשקלון. גם כך אלה לא משחקים קלים, וזה הופך אותם למשחקים כמעט בלתי אפשריים".

על רמת הרצינות שפרנקו לוקח את יריבותיו ניתן ללמוד מהדקדקנות בה למד את יריבתו הבאה, עירוני קרית אתא, יום אחד בלבד אחרי משחק הליגה בנהריה. "כל מאמן בליגה חושש משאננות, אבל אני חושב שאנחנו לא נזלזל, כי קרית אתא התחזקו, ויופיעו מולנו בפעם הראשונה עם הסגל החזק ביותר שלהם. יהו להם את ארון ניקסון, שחוזר מהשעיה ואנתוני וושינגטון שלא שיחק עדיין יותר מדי. לשחק מול קבוצה עם חמישה זרים זה קשה איך שלא נהפוך את זה". קשה? גם פרנקו יודע ששום דבר לא באמת קשה לחולון, שבניגוד לחיפה או ירושלים, משלבת את היופי עם האופי.

2. מכבי תל אביב

במכבי מנסים להציג חזית בטוחה ורגועה לקראת הפלייאוף שעשוי להפגיש אותם מול עירוני נהריה או גליל/גלבוע, אך ביכולת הזאת אין להם סיבה להיות רגועים. עשרה ניצחונות ליגה רצופים השיגה מכבי תל אביב מאז הפסד החוץ לבני השרון, שתגיע ביום שני הבא ליד אליהו, אך הם קצת מרמים. למרות הרצף המרשים, במשחקים האחרונים החלו הצהובים לגלות נסיגה ביכולת והשיגו ניצחונות דחוקים על מ.כ גבעת שמואל לפני שלושה שבועות ומכבי ראשון לציון במחזור הזה. משחקים היו גם משחקים שנשארו צמודים במשך שלושה רבעים ביד אליהו, מול קבוצות התחתית של קרית אתא ועירוני אשקלון.

בעבר, קבוצות בליגת העל היו נותנות כבוד ומאבדות את המשחק מול מכבי עוד ברבע הראשון. בשנים האחרונות החל תהליך, שגם פיני גרשון לא מצליח לעצור, בו הכבוד והפחד של הקבוצות בליגה ממכבי נעלם כלא היה. הסיבה העיקרית לאיבוד הפחד הוא המשחק הרך של מכבי, שנראית כאילו היא מזלזלת ביריבה ויוצרת תחושה כי היא תתעורר ברגעים הנכונים כדי לקחת את המשחק. בארבעת המשחקים מול הקבוצות שישחקו בפלייאוף התחתון זה הספיק, אך ספק אם זה יספיק מול קבוצות כמו הפועל חולון, מכבי חיפה ואפילו עירוני רמת גן, שנמצאת בכושר טוב. בואו של פיני למכבי והמהפכה שחולל, לא החזירו את ההרתעה לצהובים. כעת נשאר לגרשון לנסות רק להחזיר את האליפות. זה יהיה קשה לזכות מחדש בצלחת, אבל לפי מצבה הנוכחי של מכבי, יהיה למכבי הרבה יותר קשה להחזיר את ההרתעה, אם בכלל.

3. שופטים

אם הדיונים הסוערים באיגוד הכדורסל על עתיד איגוד השופטים לא מספיקים, הרי שבכל שבוע מעוררים השופטים על המגרשים את האנטגוניזם הגדול ביותר. בתקופה האחרונה החליטו המאמנים לא לשמור את מה שיש להם לומר בבטן. עודד קטש, שטען כי השופטים סגרו איתו חשבון אישי, לא היה היחיד שהתלונן המחזור על השיפוט, כחלק מריטואל שחוזר על עצמו מדי שבוע. כמו קטש, גם מוטי אמסלם, יו"ר גבעת שמואל, ויעקב ג'ינו, מאמן נהריה, התלוננו על היחס של השופטים אליהם. ג'ינו אף החמיר והוסיף כי השופטים "מתנהגים אלינו כמו אל זבל".

"קטש אמר מספיק על השופטים, כך שאני לא חושב שיש הרבה מה להוסיף", התבטא פיני גרשון בסיום המשחק מול ראשון לציון, "אם משה ביטון הוא השופט השלישי במשחק הזה, אז זה מוזר. ביטון הוא בין השופטים הבכירים בארץ, וצריך לתת קודם כל כבוד לשופט הבכיר ואחר כך לאחרים". מלבד כל המלחמות הפנימיות, הבעיה היותר חמורה באיגוד היא הירידה בכושר השיפוט והיעדר כישרונות צעירים שעולים.

ארבעה מחזורים לסיום העונה הסדירה, ועוד לפני שנעסוק בסדרות הפלייאוף והפיינל פור, חייבים ראשי איגוד השופטים לכנס את כל החברים ולהעביר סדנת רענון ולחדד את ההוראות. כרגע נראה שנוכח מצב השיפוט והיחס שנותנים השופטים לאנשי הענף, המצב רק הולך להחמיר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

4. רמת גן נוסקת, גבעת שמואל נופלת

הנה אפיזודה שממחישה עד כמה ליגת העל של העונה היא ליגה שוויונית, לא צפויה, בה כל קבוצה יכולה לנצח את רעותה, וכל מחזור חדש יכול להפיל את מי שרומם המחזור הקודם. בסיום המשחק המסקרן בין עירוני רמת גן למ.כ גבעת שמואל ניתן היה למצוא שני חדרי הלבשה שמסמלים שיאם של תהליכים הפוכים בקבוצות. ברמת גן ניתן היה לראות את ראשי הקבוצה מחשבים מה צריך לעשות כדי להבטיח את המקום בפלייאוף העליון, ואפילו היו כאלה שהעזו לדבר על סיום עונה סוחף ומקום שישי מפתיע. מנגד, בגבעת שמואל, קבוצה שעד לפני ארבעה מחזורים נחשבה למועמדת המובילה בקטגוריית "הפתעת העונה" ולקבוצה שתילחם על מקום בפיינל פור, הפרצופים שידרו דיכאון. השיא היה בכניסה של היו"ר מוטי אמסלם לחדר ההלבשה והנאום הנוקב שהשאיר את שחקניו מעט המומים, אך בעיקר מאוכזבים מעצמם.

"אנחנו לא בתקופה טובה", אמר בתסכול בסיום המשחק מאמן הגבעה אורן אהרוני, שייאלץ ככל הנראה להיאבק עם קרית אתא על ההשארות בליגת העל. "אחרי ההפסד לאשקלון שהגיע למרות משחק טוב שלנו, ואחרי הפסד במשחק טוב מול מכבי זה יצר מומנטום שלילי. נצטרך להרים את עצמנו". בגבעה יודעים כי על מנת להכנס לפלייאוף, הם יצטרכו לנצח שני משחקים יותר מרמת גן או מנהריה. אבל קודם עליהם לנצח את הפועל ירושלים, הפועל חולון ומכבי חיפה, והסיכוי שואף לאפס. בגלל חוסר ריכוז בדקות האחרונות הפכה הקבוצה ממועמדת למפתיעה למועמדת לירידה. אכזרי, אבל אם מחפשים נקודת אור לעונה הנוכחית, הנדנדה הזו מספקת אותה.

5. קהל

לפי עיתוני יום שני צפו במשחק בין גבעת שמואל לעירוני רמת גן 150 צופים. כמי שנכח באולם באור יהודה אני מוריד את הכובע על הפרגון שנתנו עמיתיי למספר שחזה במשחק, כי במקרה הטוב ביציעי האולם היו 100 צופים. על הפרקט הסתובבו מוטי דניאל, אבנר קופל וירמי אולמרט, מבכירי הכדורסל הישראלי, והם לא נכללים בקהל. ביציע ניתן היה למצוא מלבד להקת המתופפים הבלתי פוסקת של רמת גן גם את שלוש שחקניות מכבי רמת חן, אייבורי לאטה, איינה ווקר ולהטיוה פרינגל. ביחד איתם היו עוד 5 אוהדי רמת גן. בליגת העל של עונת 2008/9 מגיעים 100 צופים במקרה הטוב למשחק חשוב על הכניסה לפלייאוף.

העובדה כי ערוץ הספורט הפסיק לצלם שניים ממשחקי ליגת העל הוריד את החשיפה, וההיגיון קובע כי הצופים שלא יכולים לקבל את הסחורה בנוחות על ידי הטלוויזיה, יוכלו לקבל את זה באולם, במחיר נמוך (20 שקל כרטיס באור יהודה). אך ההיגיון לא תופס במקרה של הקבוצות הקטנות. גם בני השרון, עירוני רמת גן, עירוני קרית אתא ואפילו עירוני נהריה (במשחקים הפחות אטרקטיביים) מתקשים למלא חצי מהאולם הביתי שלהם, משימה שלא אמורה להיות קשה מדי.

המספרים מעוגלים בכל משחק כלפי מעלה, אך המציאות קודרת הרבה יותר. ליגת העל איבדה חשיפה עם צמצום השידורים של ערוץ הספורט, חובבי הכדורסל נשארו אדישים ולא מגיעים לאולמות, וכל זה ארבעה משחקים לקראת העניין האמיתי של העונה. תעודת עניות לליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully