וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרות שאסור להחמיץ

ללא מכבי ת"א נערכות סדרות רבע הגמר ביורוליג בשיטת הטוב מחמישה משחקים. הנה כמה נתונים סטטיסטיים שיעזרו לכם להחליט על מי להמר

עם פתיחת שלב ההצלבה ביורוליג, אנחנו מנתחים עבורכם את ארבע סדרות רבע הגמר שיכריעו אילו קבוצות יעפילו לפיינל פור בברלין, ולשם כך ניעזר לא מעט בנתונים סטטיסטיים. נזכיר כי הסדרות מתחילות ביום שלישי, נמשכות ביום חמישי ומתנהלות בשיטת הטוב מחמישה משחקים.

צסק"א מוסקבה – פרטיזן בלגרד

אין ספק שאלופת אירופה מגיעה פייבוריטית לסדרה ויתרון הביתיות אמור לעזור לא מעט לשחקנים של אטורה מסינה, שסיימו את שלב הטופ 16 עם הפסד אחד בלבד (לסיינה 74:56). פרטיזן בלגרד היא ללא ספק ההפתעה הנעימה של היורוליג עד כה ועם שני הפסדים בלבד בשלב הטופ 16 תוך דחיקה החוצה של מלאגה מהמשך המשחקים, נראה שהסרבים הולכים לעשות חיים קשים גם לצסק"א. פרטיזן, שניצחה את רומא, פעמיים את מלאגה ופעם אחת את פנאתינייקוס נמצאת בנחיתות כספית למול צסק"א, אך היא כבר הוכיחה שיש לה הרבה מעבר לכך.

בצסק"א השחקנים הבולטים הם ארזם לורבק (12.1 נקודות למשחק), טרז'אן לאנגדון (10.9), ראמונאס שישקאוסקאס (10.6) ומתיאס סמודיש (10.5); בפרטיזן הבולטים הם נוביצ'ה וליצ'קוביץ' (11.4 נקודות למשחק), סטפן לסמי (11.2), אורוס טריפקוביץ' (10.8) ומילנקו טפיץ' (10.2). הערכה: היתרון של צסק"א ישרת אותה בסדרה הזו, אך פרטיזן תצליח להקשות ולגנוב משחק. צסק"א תנצח בסדרה 1:3.

פנאתינייקוס – סיינה

אחרי בשנה שעברה פאו לא הגיעה לפיינל פור וסיימה עונה אירופית עגומה, היא תנסה הפעם להסתדר עם סיינה, שהשאירה אותה בחוץ בשלב הטופ 16 בדיוק לפני שנה. אז האיטלקים ניצחו במשחק הראשון 75:84, אך המשחק השני היה צמוד והסתיים עם ניצחון יווני בנקודה 76:77. בינתיים שתי הקבוצות נראות בשלות להעפיל לפיינל פור.

פאו סיימה את שלב הטופ 16 ראשונה ועם הפסד בודד בבית אחד שבו שיחקה יחד עם פרטיזן בלגרד, מלאגה ורומא. שחקניו של ז'ליקו אוברדוביץ' נכנעו במחזור החמישי לפרטיזן (56:63) אך מלבד אותו הפסד הם השיגו ניצחונות מרשימים, כשכל אחד מהם הוא בלפחות מעל 12 נקודות הפרש. סיינה לעומת זאת סיימה שנייה את הבית שלה בטופ 16 לאחר שנוצחה פעמיים על ידי ציבונה זאגרב וצסק"א מוסקבה.

בפנאתינייקוס הקלעים הבולטים עד כה ביורוליג הם מייק באטיסט (12.5 נקודות למשחק), ניקולה פקוביץ' (12.5), דימיטריס דיאמנטידיס (10.1) וואסיליס ספאנוליס (9.2); בסיינה הבולטים הם טרל מקינטייר (15.3 נקודות למשחק), רימנטאס קאוקינאס (14.7), הנרי דומרקאנט (11.3) ורומיין סאטו (10.1). הערכה: הסדרה הולכת להיות צמודה ונראה שיתרון הביתיות של פנאתינייקוס ישרת אותה היטב, כשהיא תנצח 2:3 ותעלה לפיינל פור.

אולימפיאקוס – ריאל מדריד

העצירה של אולימפיאקוס בשנה שעברה בשלב ההצלבה אמור לתת לשחקנים של פנאיוטיס ינאקיס לא מעט מוטיבציה כדי לעבור את ריאל מדריד. אם אז נעצרה אולימפיאקוס על ידי יריבה קשה, צסק"א מוסקבה, שגם דהרה בדרך לתואר, הפעם אולימפיאקוס מקבלת הזדמנות נדירה נגד יריבה נוחה לשלב הזה, ריאל מדריד.

אולימפיאקוס סיימה עם הפסד אחד בלבד את שלב הטופ 16 ועקפה בטבלת הבית את טאו ויטוריה, מילאנו ופרוקום סופוט. את ההפסד הבודד היא ספגה דווקא במחזור הראשון לאחר שנוצחה 76:74 על ידי מילאנו. ריאל מדריד כידוע סיימה שנייה את הבית בו שיחקה יחד עם מכבי תל אביב והיא נוצחה גם כן רק פעם אחת, כשנכנעה לברצלונה 90:79. הקלעים המובילים באולימפיאקוס עד כה הם ניקולה וויצ'יץ' (11.1 נקודות למשחק), לין גריר (10.7) וג'וש צ'ילדרס (9.5); את ריאל מדריד מובילים פליפה רייס (12.6) ולואיס בולוק (11.3). הערכה: גם כאן הולכת להיות סדרה צמודה, אך להערכתנו אולימפיאקוס תנצח בה 1:3.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ברצלונה – טאו ויטוריה

בשנה שעברה ברצלונה נפלה בשלב ההצלבה אחרי הפסד למכבי תל אביב, אך אחרי שהיא דילגה די בקלות, יש לומר, על המשוכה הצהובה, ברצלונה פוגשת את טאו ויטוריה כדי לעשות צעד חשוב לקראת הפיינל פור. טאו סיימה בשנתיים האחרונות במקום האחרון בפיינל פור. בשנה שעברה הפסידה הקבוצה הספרדית לצסק"א מוסקבה ולסיינה ולפני שנתיים היא נכנעה נגד פנאתינייקוס ומלאגה.

ברצלונה סיימה רק עם הפסד אחד את הבית בטופ 16 כשנכנעה במחזור הפתיחה לריאל מדריד במשחק צמוד 85:83. טאו לעומת זאת סיימה שנייה אחרי אולימפיאקוס כשבמאזנה שני הפסדים: פעמיים לאולימפיאקוס, 73:70 ו-88:80. בברצלונה הקלעים הבולטים הם חואן קרלוס נבארו (14.7 נקודות למשחק), דיוויד אנדרסון (11.3) וארסן אילייסובה (10.9); הקלעים הבולטים בטאו הם איגור ראקוצ'ביץ' (18.4), טיאגו ספליטר (15.1), מירזה טלטוביץ' (15.1) ופיט מיקאל (10.7). הערכה: שתי הספרדיות הולכות לקראת סדרה צמודה, אבל הניסיון של טאו יעזור לה לקחת אותה ולעלות פעם נוספת לפיינל פור, לאחר ניצחון 2:3, על אף הנחיתות בביתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully