וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "שופטים פה סוגרים חשבונות אישיים"

מאמן גלבוע/גליל זעם בסיום על השופט גילי כהן, ששריקה שלו בסיום המשחק מול ירושלים פגעה בקבוצתו. גודס: "זה חלק מהמשחק"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

כל מי שמכיר את הליגה הישראלית יודע שמשחקים במלחה הם תמיד חמים ולוהטים. גם הערב (ראשון) התחולל משחק שכזה על הפרקט, בסיומו ניצחה הפועל ירושלים את גלבוע/גליל 74:81, אבל ההתלהטות הגיעה דווקא מחוץ לקווים. במצב של 3 נקודות לזכותה של ירושלים חדר גוני יזראעלי אל הסל, נעצר בעבירה ברורה על ידי רוג'ר פאוול, אלא שהשופט, גילי כהן שרק דווקא לצעדים, ובכך סגר למעשה את הסיכוי של האורחים לעשות קאמבק. מאמן גלבוע/גליל, עודד קטש לא קיבל את ההחלטה בשקט, ומיד קפץ אל מול פניו של השופט כדי להגיד לו מה על ליבו.

קטש: "זה מאוד מתסכל"

"אמרתי לגילי כהן בדיוק מה אני חושב עליו", אמר קטש בסיום. "שופטים פה סוגרים חשבונות אישיים, לא מכבדים את העבודה ואת האנשים, ואנחנו משלמים. חבל שיש כמה שופטים בארץ שלא עושים מה שצריך לעשות. אם השופטים היו מוכנים לשמוע ולדבר, אולי זה לא היה נגרר למקומות כאלה".

"ירושלים עשו כמה מהלכים גדולים בדקות האחרונות החשובות", המשיך קטש. "זה נבע מנאיביות שלנו ויכולת מדהימה של באוורס. לא נראה לי הגיוני שבהגנה שהם שמרו, היו להם כל כך מעט עבירות בסוף כל רבע. אולי העסק עם השופטים זה בגלל שאני לא מתנהל נכון, שהבעיה בי. אבל לי אין שום דבר אישי נגד השופטים. יכולנו לנצח את המשחק, זה הגיע לנו כי היינו מוכנים, אבל כשהדברים מתנהלים כך זה מתסכל".

גם גל מקל, שדווקא נתן משחק טוב מבחינתו, היה מאוכזב מאוד מההפסד בסיום. מקל קיבל את טימי באוורס בהגנה, וניסה נואשות לעצור את הגארד הלוהט: "מאוד מתסכל לשמור על באוורס בסיטואציה כזאת. הייתי עם היד על הפנים שלו, ואין מה לעשות במצב כזה. לא חושב שיכולתי לעשות משהו יותר טוב". על הופעתו העונה באופן כללי, אמר מקל: "אני שמח שעודד נותן לי לפתוח ולשחק. היו לי שיחות איתו על זה. פתחתי את העונה טוב, ואז הגיעה ירידה. אני שמח שזה הולך לכיוון הנכון".

מהצד המנצח נראו לא מעט פרצופים מאושרים, ובראשם עמד טימי באוורס, שיכולת נהדרת שלו בדקות האחרונות הביאה את הניצחון: "החברים נתנו לי את הכדור ועשיתי את מה שאני יודע. בכדורסל חשוב לסיים חזק וזה מה שעשינו. הניצחון הזה היה חשוב מאוד, עשינו זאת ועכשיו הפנים למשחק הבא ולשמירה על המקום השני".

מאמן ירושלים, גיא גודס שראה את המהלך של יזראעלי בסיום, אמר: "נלקחה שריקה ואני לא שופט אם זה נכון או לא נכון. זה חלק מהמשחק וצריך לחיות עם זה". על כוכבו, שהעניק לו את הניצחון, אמר גודס: "עברו על טימי הרבה משחקים העונה שהוא כבוי ועצבני. הוא שחקן מאוד דומיננטי שלנו וכשטימי חם ובמומנטום, קשה מאוד לשחק נגדו". על הניצחון הערב אמר המאמן: "זה מראה את הפוטנציאל של הקבוצה. היינו מאוד לא מרוכזים, היו לנו הרבה איבודים. זה קורה לנו הרבה פעמים בזמן האחרון. אני מקווה שטורין פרנסיס ייכנס לרוטציה כבר בשבוע הבא".

פרנקו: "הישג יוצא מן הכלל"

בתחילת העונה, איש לא ציפה שהפועל חולון, אלופת המדינה המתפרקת, תצליח בכלל להישאר בליגה. אלא שאחרי שאספה לחיקה את גביע המדינה, ואחרי סדרה של ניצחונות מעוררי השארה, ניצחה גם הערב חולון את נהריה, 74:76 מסל עם הרבה נשמה של פלורס בסיום. כפי שזה נראה כרגע, מקומה של חולון יהיה גם השנה בין 4 האחרונות. מאמן חולון, דני פרנקו, אמר בסיום: "התחלנו את המשחק לא טוב. שום דבר לא הלך איך שרצינו. היה לנו מזל שהיינו בפיגור 8 בחצי".

על כוכב הקבוצה, לואיס פלורס, שקבר את סל הניצחון הגדול, אמר פרנקו: "כל מילה שאני אגיד עליו היא מיותרת. אני יותר גאה בעצמי שהצלחתי להביא אותו. כל הליגה מכירה אותו. היה לנו קשה פה היום. נהריה שיחקו עם אנרגיות מטורפות פה בבית. עשינו הישג יוצא מהכלל. ניצחונות מהעבר והפסדים מהעבר לא מנצחים משחקים בהווה".

לואיס פלורס אמר לאחר סל הניצחון שלו: "ידעתי שבריאן (טולברט) לא קיבל את הכדור אז הייתי צריך לעשות משהו. בכל פעם שיש הזדמנות לקלוע סל בשניה האחרונה חייבים לעשות את העבודה. אני מוריד את הכובע בפני נהריה. הם שיחקו משחק נהדר, שמרו טוב. חייבים לתת להם קרדיט". כשנשאל השחקן לסיבות שהביאו את הניצחונות האחרונים, אמר פלורס: "חייבים לתת קרדיט למאמן שלנו. הוא בחר במהלכים הנכונים. יש לנו חבורה של חבר'ה שאוהבת לשחק ביחד. אנחנו לא מפסיקים לשחק גם אם אנחנו מובילים ב-20 או מפסידים ב-20".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"אשכנזי: "טוב שניצחנו"

בדיוק לניצחון כזה התפללו במכבי חיפה. הקבוצה שהתחילה את העונה כמרעננת של הליגה, וגררה השוואות להפועל חולון של העונה שעברה, החלה בהתפרקות שלה בשבועות האחרונים, בהם הובסה פעמיים, האחרונה שבהם בבית. הערב, לעומת זאת, בניצחון על קרית אתא, 75:92, זה כבר נראה אחרת. מאמן חיפה, אבי אשכנזי אמר בסיום: "טוב שניצחנו. משחק ההתקפה שלנו זרם יותר. דורון פרקינס חזר אבל בשביל להחזיר ביטחון לקבוצה צריך קודם כל לנצח. צריך ללכת צעד אחר צעד, ואני אופטימי. לדורון יש תרומה חשובה מאוד מבחינת הרוח של הקבוצה, והוא עושה מאמץ".

דורון פרקינס עצמו, שמאז פציעתו ראה את הקבוצה לא מתפקדת, שמח לחזור, אבל עוד יותר שמח על הניצחון שהחזיר את החיפאים לחיים בליגה: "אני מרגיש טוב, ומרגיש טוב לחזור. אני שמח שעזרתי לקבוצה לזכות בניצחון". על המשך דרכה של חיפה במחזורים הקרובים אמר פרקינס: "אנחנו ממשיכים להשתפר. אני מקווה שכולם יחזרו ונהיה בסדר".

המותחן של הערב התקיים בגבעת שמואל, שם אירחו המקומיים את רמת גן, במשחק שנגמר רק אחרי 45 דקות. האורחים ניצחו 89:90, בעיקר תודות לאנתוני מיילס (קלע 16 מ-20 מהעונשין), שקלע את זריקות העונשין שניצחו את המשחק: "בכל המשחק ידעתי שאני חייב לשמור על פוקוס וככה עשינו את העבודה. עד היום לא היינו טובים מהעונשין, אבל ידעתי שאסור לי לפספס. כל משחק מעכשיו יהיה קשה, אם נקבל את מכבי תל אביב בפלייאוף אז יהיה קשה כי הם הכי טובים, אבל נהיה מוכנים מנטלית ונוכל להתמודד איתה".

המאמן המפסיד, אורן אהרוני אמר לאחר ההפסד: "מאכזב מאוד. היינו בלי ברדפורד ויוני ניר בהארכה וככה רמת גן לקחו עלינו שני ריבאונדים בהתקפה שניצחו את המשחק. בצד השני עשינו 1 מ-4 מהעונשין. הפסדנו את המשחק על הדברים הקטנים. זה היה הפסד קריטי אבל צריך להסתכל קדימה".

קבוצה אחרת שדווקא השיגה ניצחון ביתי מפתיע היא עירוני אשקלון, שגברה על בני השרון המחוזקת 76:81. המאמן החדש, רובי בלינקו אמר לאחר הניצחון: "אפשר לחלק את המשחק לשניים. במחצית הראשונה שמרנו קטסטרופה ובשניה נתנו הגנה כמו שאני מצפה. הדבר החשוב שראיתם קבוצה. כל אחד בא ונלחם. בדרך הזאת נוכל להתקדם ולנסות לנצח כמה שיותר משחקים". על ההמשך אמר בלינקו: "יכול להיות יותר טוב אבל אני לא רוצה להיות חזיר, שחקני הרכש הם שני שחקנים עם המון ניסיון ובדיוק לשם משחקים כאלה הם הובאו לפה".

מן העבר השני, בני השרון שניצחו במחזור הקודם שוב נחלו הפסד, ועדיין לא מצליחים להתייצב, למרות משחק בכורה מצויין של ההחתמה החדשה, איירה ניובל. קפטן בני השרון, מאיר טפירו אמר בסיום: "אשקלון הוציאו אותנו מהמשחק שלנו, היינו צריכים לסגור יותר טוב לריבאונד אבל לא הצלחנו. הם עלו ליתרון וכבר היה קשה לנו לחזור מהפיגור הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully